HIMPUNAN HUJAU MENUJU PUTRA PERINGKAT NEGERI MELAKA

MUTIARA KATA

KEMULIAAN SEORANG MUKMIN IALAH APABILA DIA TIDAK BERGANTUNG KEPADA MANUSIA.

KEMENANGAN KEADILAN KEATAS KEZALIMAN LEBIH BESAR MAKNANYA DARIPADA KEMENANGAN KEJAHATAN KE ATAS ORANG YANG ZALIM


HIMPNAN HIJAU

HIMPNAN HIJAU
HIMPUNAN HIJAU MENUJU PUTRAJAYA PERINGKAT NEGERI MELAKA 24 JUN 2012

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'
AKU BERTEKAD UNTUK MAJU KE HADAPAN WALAU MAUT MENGHALANG DI JALANAN .MATI BUKANLAH NODA YANG MENCERNAKAN BAGI SEORANG BERDARAH PAHLAWAN . BILA DI SERTAI NIAT IKHAS BERKORBAN.UNTUK BERJUANG MEMBELA KEBENARAN. KU SERAHKAN SEGENAP JIWA DAN RAGA. DALAM PERANG SUCI MEMBELA AGAMA. LEBIH BAIK MATI DARIPADA HIDUP HINA. JIKA MASIH HIDUP AKU TIDAK KECEWA. DAN JIKA MATI AKAU TIDAK AKAN TERCELA. ALANGKAH HINANYA HIDUP DI BAWAH iKAKI DERHAKA. ( Saidna Husain)

Tuesday, June 9, 2009

MENYEMARAK KEMENANGAN, MENYATU RAKYAT



"Menyemarak Kemenangan ,Menyatu Rakyat" ,itulah tema pilihan bagi Muktamar Muslimat PAS buat kali ke49 ini.Tema yang bertepatan bagi mengorak langkah dalam memastikan kemenangan akan tetap menjadi hak kita. Namun kemenangan yang mutlak ialah apabila kita dapat menyatukan hati-hati kita untuk menambahkan Kemenyemarakan Kemenangan sekaligus Menyatupadu Rakyat.



Muktamar yang julung-julung kalinya diadakan diDewan Bankuet Majlis bandaraya Shah Alam (MBSA) diShah Alam, mampu membuka semangat bagi para perwakilan kerana pastinya mengukir sejarah apabila selama ini dimonopoli oleh UMNO-BN selama 50 tahun.



Seramai 17 perwakilan dari DMPNMelaka telah bersama-sama dalam muktamar ini bagi sama-sama mencapai apa yang tersirat dan tersurat. Bagi sama-sama menggarap erti perjuangan. Meskipun banyak perkara yang perlu ditempuh namun itu hanyalah asam garam perjuangan.


Sekalung Tahniah buat pimpinan baru yang telah dilantik.Menjayakan Kemenangan itu sendiri adalah jauh lebih sukar dari memburu kemenangan.Apatah lagi untuk menyemarakkan kemenangan. Ia memerlukan kekuatan dalaman dan luaran yang benar-benar mantap bagi menghadapi segala tribulasi serta mehnah perjuangan.
Memang ramai orang yang mampu berkata-kata namun sedikit sahaja yang mampu berjihad dijalanNYA.



Terdapat 3 usul yang telah diterima dari DMPNMelaka walaubagaimana pun hanya satu usul saja yang telah dibahaskan.
Puan Hawa Yakub telah membacakan usul yang mengesa Institusi kehakiman di Malaysia agar kembali menghayati prinsip pengasingan kuasa , tidak tunduk kepada sebarang arahan , tekanan, ancaman, ugutan mahupun ganjaran material yang dotawarkan dari pihak eksekutif dalam usaha mengembalikan institusi yang mulia ini sebagai sebuah institusi yang benar-benar bebas, adil, bersih dan berintegriti.




Mengesa institusi kehakiman agar bangkit dan mengambil tindakan drastik yang berani, berlandaskan undang-undang dan perlembagaan serta prinsip-prinsip keadilan sejagat dengan mengenepikan kepentingan peribadi dalam memulihkan imej dan kredibiliti badan kehakiman Malaysia sebagai sebuah badan yang benar-benar layak memegang tampuk keadilan bebas dan berintegriti dimata dunia.


Mengesa PAS Pusat untuk membuat kenyataan terbuka , mengesa para hakim yang beragama islam agar kembali kepada ajaran Islam sebenar , membela mereka yang teraniaya dan menghukum mereka yang bersalah, mengingati tawaran-tawaran syurga dan kemuliaan yang dijanjikan oleh ALLAH kepada para hakim yang adil dan takut kepada amara-amaran keras , balasan neraka dan kehinaan yang dijanjikan ALLAH untuk para hakim yang zalim.





Dan akhirnya,
Walaupun siapa pun yang telah dilantik, maka tergalaslah amanah yang mesti dipikul kerana ini merupakan satu tanggungjawab bagi setiap Khalifah diatas muka bumi ini.
Pemimpin silih berganti kerana ianya adalah seni.Bukan nama yang dicari, bukan jawatan yang dikejari sebaliknya burulah keredhaan Illahi.





Walaubagaimanapun seorang pengerusi majlis perlulah bijak dalam mengendalikan majlis kerana bukan saja ianya dapat mengawal keadaan malah dapat menceriakan suasana juga sudah semestinya dapat memberikan satu kepuasaan bagi para hadirin. InsyaALLAH