HIMPUNAN HUJAU MENUJU PUTRA PERINGKAT NEGERI MELAKA

MUTIARA KATA

KEMULIAAN SEORANG MUKMIN IALAH APABILA DIA TIDAK BERGANTUNG KEPADA MANUSIA.

KEMENANGAN KEADILAN KEATAS KEZALIMAN LEBIH BESAR MAKNANYA DARIPADA KEMENANGAN KEJAHATAN KE ATAS ORANG YANG ZALIM

HIMPNAN HIJAU

HIMPNAN HIJAU
HIMPUNAN HIJAU MENUJU PUTRAJAYA PERINGKAT NEGERI MELAKA 24 JUN 2012

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'
AKU BERTEKAD UNTUK MAJU KE HADAPAN WALAU MAUT MENGHALANG DI JALANAN .MATI BUKANLAH NODA YANG MENCERNAKAN BAGI SEORANG BERDARAH PAHLAWAN . BILA DI SERTAI NIAT IKHAS BERKORBAN.UNTUK BERJUANG MEMBELA KEBENARAN. KU SERAHKAN SEGENAP JIWA DAN RAGA. DALAM PERANG SUCI MEMBELA AGAMA. LEBIH BAIK MATI DARIPADA HIDUP HINA. JIKA MASIH HIDUP AKU TIDAK KECEWA. DAN JIKA MATI AKAU TIDAK AKAN TERCELA. ALANGKAH HINANYA HIDUP DI BAWAH iKAKI DERHAKA. ( Saidna Husain)

Monday, June 15, 2009

HUBUNGAN LANGSUNG DENGAN INDIVIDU



Mengajak masyarakat untuk melaksanakan ajaran-ajaran Islam , menyeru berbuat baik dan melarang mereka berbuat yang tidak baik adalah kewajipan dalam agama Islam.

Maka kita sebagai warga , yang berada dalam lingkungan medan Islam seharusnya tegak membawa tugas itu memikulnya dengan segala kesungguhan , mengerahkan tenaga serta waktu dan pemikiran kita dan inilah tugas para Da'i.



Firman ALLAH
" dan tidak ada orang yang lebih baik kata-katanya dari seorang , yang mengajak Ummat manusia kejalan ALLAH dan beramal saleh dan berkata : sesungguhnya saya termasuk golongan kaum muslimin" (Al Fusilat: ayat 33)

Pengertian yang sebenar tentang tugas beramal dalam Islam , seharusnya mendarah daging dalam pemikiran kita.Mengajak manusia mengerjakan sesuatu yang dnamakan PENGORBANAN.



"Iman itu bukan angan-angan dan juga bukan perhiasan tetapi iman itu adalah sesuatu yang menetap dihati, dan dibenarkan dengan amal."


Dengan itu, DMPKBKatil meneruskan agendanya dengan menziarah beberapa muslimat dicawangan Bukit Baru dalam usaha menghidupkan usrah dicawangan tersebut dalam memenuhi target Kawasan Bukit Katil sekaligus dalam melaksanakan amanah besar yang dipikul.

Amal dalam Islam merupakan usaha yang bertujuan merombak masyarakat jahiliyyah dalam segala seginya kemudian membangun masyarakat Islam dalam segala aspek kehidupan.



Marilah sama-sama kita membersihkan jiwa, melepaskan jiwa dari penyakit-penyakit dan penyelewengan.Marilah sama-sama bermuhasabah , saling nasihat-menasihati dalam menegakkan kebenaran dan bersabar dalam mengajak ummat kejalan ALLAH dan berjuang menegakkan agamaNya.


"Dan sungguh, Kami benar-benar akan menguji kamu agar Kami mengetahui siapa yang berjuang dan bersabar diantara kamu dan agar Kami menyatakan baik-buruknya halehwal kamu"
(Surah Muhammad: Ayat 31)

...

No comments: