HIMPUNAN HUJAU MENUJU PUTRA PERINGKAT NEGERI MELAKA

MUTIARA KATA

KEMULIAAN SEORANG MUKMIN IALAH APABILA DIA TIDAK BERGANTUNG KEPADA MANUSIA.

KEMENANGAN KEADILAN KEATAS KEZALIMAN LEBIH BESAR MAKNANYA DARIPADA KEMENANGAN KEJAHATAN KE ATAS ORANG YANG ZALIM


HIMPNAN HIJAU

HIMPNAN HIJAU
HIMPUNAN HIJAU MENUJU PUTRAJAYA PERINGKAT NEGERI MELAKA 24 JUN 2012

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'
AKU BERTEKAD UNTUK MAJU KE HADAPAN WALAU MAUT MENGHALANG DI JALANAN .MATI BUKANLAH NODA YANG MENCERNAKAN BAGI SEORANG BERDARAH PAHLAWAN . BILA DI SERTAI NIAT IKHAS BERKORBAN.UNTUK BERJUANG MEMBELA KEBENARAN. KU SERAHKAN SEGENAP JIWA DAN RAGA. DALAM PERANG SUCI MEMBELA AGAMA. LEBIH BAIK MATI DARIPADA HIDUP HINA. JIKA MASIH HIDUP AKU TIDAK KECEWA. DAN JIKA MATI AKAU TIDAK AKAN TERCELA. ALANGKAH HINANYA HIDUP DI BAWAH iKAKI DERHAKA. ( Saidna Husain)

Saturday, January 31, 2009

USTAZ!!...PERJUANGAN KITA MASIH JAUH......



Alhamdulillah, Semalam dua hari berturut-turut kami berkesempatan untuk menziarahi setiusaha Lajnah Penerangan Negeri Melaka setelah dikejar kehospital Melaka akibat serangan jantung. Beliau juga menghadapi beberapa penyakit lain juga.Beliau masih lemah lagi dan yang pastinya beliau memerlukan rehat yang banyak.

"Kak..saya ingatkan semalam dah buatkan kenduri untuk saya" katanya kepada ku dengan nada yang agak lemah serta nafas yang agak sesak. Memang sudah kebiasaan baginya untuk mendapat rawatan dihospital cuma mungkin kali ini agak kritikal tambah lagi apabila darah keluar dari mulutnya..

"MasyaALLAH..Jgn cakap macam itu..Perjuangan kita masih jauh..Banyak perkara lagi yang akan kita lakukan..Banyak perkara lagi yang akan kita temui...InsyaALLAH ust akan sembuh dan meneruskan tugas kita lagi"

Beliau hanya tersenyum walaupun sedang menahan kesakitan pada dada dan kaki.
"Kak..nanti tolong sambung blog saya..masih banyak saya nak updateskan.."mintanya pada aku.



Aku tersenyum ..tak tahu apa nak jawab .Blog dmpbk pun , dah orang komen aku kerana syok sendiri macamana aku nak teruskan blog orang yang jauh lebih hebat berbanding aku yang hanya pandai sekadar menulis saja. Cuma aku buat tak kisah diatas penulisan aku kerana yang penting niat ikhlas aku untuk menulis. Orang baca atau tidak baca, bukan urusan aku. Biarlah ALLAH yang menentukan sesiapa yang nak membacanya.Yang penting tulisan-tulisan ini akan menjadi bukti diakhirat kelak selagi tidak ada penipuan serta sebarang pendustaan dalam tulisan aku.Pokoknya bahawa aku perlu ingat bahawa sekiranya berlaku sebarang pendustaan dalam tulisan ini, maka sebenarnya aku telah menipu seramai mana manusia yang melayari internet ini.




"Kak, tolong beri nama-nama ahli -ahli kita yang susah yang perlu diberi zakat." Dia juga menyebut nama yang diminta aku mencari biodatanya.
Aku bersetuju .Aku kagum, dalam keadaannya yang tenat rupa-rupanya masih mengingatkan masalah ummah.

Begitulah sikap orang yang telah mendapat kemanisan iman..dakwahnya tetap berterusan meskipun diri sendiri dalam kesusahan namun kepentingan sahabat-sahabatnya yang dalam kesusahan masih dipedulikan.

Sahabat-sahabat Rasulullah sanggup berkorban segala-galanya kerana mengasihi ALLAH dan Rasulnya. Sehinggakan apabila ditanya "apakah yang tinggal padamu..ya Abu Bakr."
"ALLAH dan Rasulnya"jawab Abu Bakr.

Kami doakan ustaz cepat-cepat sembuh dan sama-sama dapat meneruskan perjuangan ini, meskipun ada orang yang benci..

3 comments:

Hamirdin b Ithnin said...

didoakan beliau cepat sembuh.


Umur semuda itu sudah diduga Allah!

si lembik's said...

dugaan dalam perjuangan..insya-Allah, saya yakin akak berada ditempat dan perjuangan yang betul..teguran yang diberik adalah teguran yang membina dan ia wajar dilakukan bagi mewujudkan satu tranformasi di Melaka

Unknown said...

den doakan ..mudah2an..copet sombuh yo.. jago makan elok2. makan ubek..