HIMPUNAN HUJAU MENUJU PUTRA PERINGKAT NEGERI MELAKA

MUTIARA KATA

KEMULIAAN SEORANG MUKMIN IALAH APABILA DIA TIDAK BERGANTUNG KEPADA MANUSIA.

KEMENANGAN KEADILAN KEATAS KEZALIMAN LEBIH BESAR MAKNANYA DARIPADA KEMENANGAN KEJAHATAN KE ATAS ORANG YANG ZALIM


HIMPNAN HIJAU

HIMPNAN HIJAU
HIMPUNAN HIJAU MENUJU PUTRAJAYA PERINGKAT NEGERI MELAKA 24 JUN 2012

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'
AKU BERTEKAD UNTUK MAJU KE HADAPAN WALAU MAUT MENGHALANG DI JALANAN .MATI BUKANLAH NODA YANG MENCERNAKAN BAGI SEORANG BERDARAH PAHLAWAN . BILA DI SERTAI NIAT IKHAS BERKORBAN.UNTUK BERJUANG MEMBELA KEBENARAN. KU SERAHKAN SEGENAP JIWA DAN RAGA. DALAM PERANG SUCI MEMBELA AGAMA. LEBIH BAIK MATI DARIPADA HIDUP HINA. JIKA MASIH HIDUP AKU TIDAK KECEWA. DAN JIKA MATI AKAU TIDAK AKAN TERCELA. ALANGKAH HINANYA HIDUP DI BAWAH iKAKI DERHAKA. ( Saidna Husain)

Sunday, February 1, 2009

TAHNIAH!!! buat semalam dan TAKZIAH!!! buat hari ini



Alhamdulillah, semalam 1 Feb 09 disebelah pagi,NISA Melaka telah mengadakan kursus Motivasi untuk ajk-ajk NISA Melaka. Program ini telah menjemput khas seorang pakar motivasi juga merupakan seorang Doktor dari K.Lumpur.Sebagaimana remaja-remaja perlu diberi latihan serta tarbiyah maka tidak terkecuali juga bagi ajk-ajak NISA sendiri untuk ditarbiyah dan diberi motivasi. Sesungguhnya kita sentiasa diajar untuk belajar dan mengajar. "Sampaikan dariku walaupun satu ayat". Sesungguhnya pesan memesan diantara satu sama lain untuk kebaikkan merupakan satu amalan yang baik dalam Islam.

Dan syukran juga aku ucapkan diatas jemputan makan tengahari bersama bagi mewakili Muslimat Kawasan Bukit Katil.
Makan tengahari yang telah diadakan disalah sebuah hotel diBanda Hilir sebaik saja tamat kursus walaupun sederhana tapi meriah tambah lagi apabila penceramah jemputan membawa semua anak-anaknya serta suaminya bagi meraikan majlis tersebut.Cuma kali ini aku terlupa nak bawa kamera yang sering aku bawa kemana-mana.

Cuma jalan keBanda Hilir agak sibuk semalam kerana dipenuhi dengan kereta yang mungkin melancung keMelaka. lama sudah aku tidak melalui jalan itu lalu bila aku melaluinya semalam ,aku teringat , sewaktu kecil setiap kali aku balik kampung pasti aku akan bermain diKota Famosa, padang , gelongsor papan dan makan digerai situ. Aku hanya perlu berjalan kaki saja kesana kerana kampung ku Banda Kaba berhampiran sekali disitu.





"Sebelum main gelongsor, tengok ada pisau blade tak kat gelongsor" itulah pesanan sepupu aku setiap kali aku nak bermain gelongsor. Dia takut kalau ada pisau blade yang sengaja dicacakkan digelongsor kayu itu.Sampai hari ini pasti aku tersenyum setiap kali melalui jalan itu kerana teringatkan pesanan sepupu aku itu walaupun kini gelongsor papan dan padang sudah tiada..Dan kini sepupu aku juga telah meninggal dunia ini akibat serangan jantung ketika bermain badminton tahun 2007 walaupun usianya hanya 3 tahun lebih tua dari aku.



Tiba-tiba..Pagi tadi 2 Feb 2009, aku menerima sms bahawa isteri kepada Saudara Amid Manap selaku ahli PAS cawangan Balai Panjang telah meninggal dunia. Aku tidak mengenali dirinya tapi selaku ajk muslimat Kaw b.Katil InsyaALLAH, kami akan menziarahinya. Semuga dicucuri rahmat keatas rohnya. Insya ALLAH.
Al FATIHAH .

.

No comments: