HIMPUNAN HUJAU MENUJU PUTRA PERINGKAT NEGERI MELAKA

MUTIARA KATA

KEMULIAAN SEORANG MUKMIN IALAH APABILA DIA TIDAK BERGANTUNG KEPADA MANUSIA.

KEMENANGAN KEADILAN KEATAS KEZALIMAN LEBIH BESAR MAKNANYA DARIPADA KEMENANGAN KEJAHATAN KE ATAS ORANG YANG ZALIM

HIMPNAN HIJAU

HIMPNAN HIJAU
HIMPUNAN HIJAU MENUJU PUTRAJAYA PERINGKAT NEGERI MELAKA 24 JUN 2012

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'
AKU BERTEKAD UNTUK MAJU KE HADAPAN WALAU MAUT MENGHALANG DI JALANAN .MATI BUKANLAH NODA YANG MENCERNAKAN BAGI SEORANG BERDARAH PAHLAWAN . BILA DI SERTAI NIAT IKHAS BERKORBAN.UNTUK BERJUANG MEMBELA KEBENARAN. KU SERAHKAN SEGENAP JIWA DAN RAGA. DALAM PERANG SUCI MEMBELA AGAMA. LEBIH BAIK MATI DARIPADA HIDUP HINA. JIKA MASIH HIDUP AKU TIDAK KECEWA. DAN JIKA MATI AKAU TIDAK AKAN TERCELA. ALANGKAH HINANYA HIDUP DI BAWAH iKAKI DERHAKA. ( Saidna Husain)

Tuesday, December 30, 2008

PALESTIN MENANGIS LAGI


Isu palestin saban hari menjadi semakin buruk dan parah.Setiap kali kita selesai satu malapetaka,satu malapetaka yang lain lebih dasyat pula menimpa.Sinaran mentari yang menyinari dunia semakin hari nampaknya menambah lagi kekuatan ,keluasan,persediaan dan juga cengkaman Israel. Kedudukan umat Islam cukup mendukacitakan.Rakyat ditimpa oleh perasaan putus asa.


Yahudi bangsa yang paling hina disepanjang sejarah hidup manusia.Bangsa yang pernah ditukarkan oleh ALLAH S.W.T menjadi babi dan beruk satu ketika dahulu.Bangsa yang pernah dilaknat dan dimurkai oleh ALLAH hingga kehari kiamat.Bangsa yang terkenal dalam sejarahnya dengan penipuan,penakut dan khianat.Bangsa yang terkenal dengan kerendahan budi dan kehinaan pekerti.Bangsa penipu dan pembohong disepanjang sejarah.

Bantahan demi bantahan masih tidak menghasilkan hasil.

Perjanjian Oslo menganugerahkan Yasser Arafat hadiah Noble kerana keamanan yang dikongsikan bersama Shimon Peres dan Yitzhak Rabin adalah pengkhianatan yang terbesar dilakukan oleh beliau keatas rakyat Palestin.

Apabila Dr Baruch Goldstein, pendatang yahudi membunuh umat Islam yang sedang solat dimasjid Ibrahimi, Hebron pada 25 Februari 1994, mahkamah memutuskan dia tidak siuman lantas perintah berkurung dikenakan atas rakyat palestin sedangkan penduduk yahudi dibenarkan bebas.

Mungkin dah tiba masanya untuk kita pula mempersiapkan ANAK-ANAK KITA untuk meneruskan perjuangan Salahuddin Al Ayubi. Salahudiin yang malamnya dihiasi dengan munajat manakala siangnya bagaikan singa dimedan peperangan.Kejayaanya merampas kembali BaitulMaqdis dari tentera salib terpahat dalam sejarah sebagai lambang kejayaan menundukkan musuh yang kejam. Tokoh feformasi yang mengajar kita betapa perjuangn dilakukan atas nama etnik sekali-kali tidak menbuahkan hasil.Sebaliknya perjuangan atas nama Islam sahaja yang akan memperolehhi kejayaan yang gemilang.


DIDIKLAH anak-anak dengan erti perjuangan Islam yang sebenar.
Didiklah anak-anak bahawa ikatan hakiki yang mengumpulkan umat Islam ialah ikatan akidah Islamiah.Ikatan yang mengatasi ikatan darah, etnik,warna kulit,bahasa dan juga sejarah.
Isu palestin adalah isu umat Islam.Palestin bukan isu bangsa Arab semat-mata.

"Sesungguhnya orang-orang yang beriman itu bersaudara"(Al Hujurat 10)

"Sesungguhnya umat kamu ini adalah umat yang satu"(Al-Anbiya 92)

Mendidik anak-anak kita dengan mencegah mereka dari terleka dengan hiburan lagu-lagu lucah,tv yang mengasyikkan. Usah ibubapa turut sama menonton tv serta lara.Cerita -cerita ditv yang sunguh2 karut lagi amat mengarutkan.Cerita-cerita lagenda serta kartun-kartun amat-amat merosakkan pemikiran anak-anak . Masa yang diperuntukkan untuk menonton tv sewajarnya dihabiskan dengan membaca Al-Quran atau membuat sesuatu aktiviti untuk masyarakat.Masakan dapat garisan yang lurus jika asalnya dari kayu yang bengkok.


Kita yakin Israel tidak akan lenyap, manakala bumi Palestin pula tidak akan bebas kecuali melalui tangan-tangan orang-orang mukmin yang benar, yang sentiasa sujud pada ILLAHI, menyuruh kepada makruf, mencegah kepada kemungkaran,menjaga batas-batas ALLAH dan orang-orang yang mengharungi peperangan dalam keadaan bersih dan berwudhuk.Siapakah lagi yang kita nantikan untuk menjadi jundullah serta Ansarullah jika tidak kita persiapkan anak-anak kita yang bakal meneruskan perjuangan Islam. Yakinlah dengan janji ALLAH. Tidak ada suatu kekuatan yang berani berdepan dengan mereka ketika mereka bergerak.Malah ketika mereka bergerak, bergerak bersama bauan dari syurga.

Kalau kita rasakan ini merupakan ini sesuatu yang sukar..maka tepuklah dada..tanyalah iman.ISlam tetap akan kembali gemilang walaupun tanpa kita dan keluarga kita.


"Wahai orang-orang yang beriman kenapa kamu mangatakan sesuatu yang tidak kamu lakukan .Amat besar kemurkaan disisi ALLAH kamu menyatakan sesuatu yang kamu tidak lakukan"( As -Saf 2-3)