HIMPUNAN HUJAU MENUJU PUTRA PERINGKAT NEGERI MELAKA

MUTIARA KATA

KEMULIAAN SEORANG MUKMIN IALAH APABILA DIA TIDAK BERGANTUNG KEPADA MANUSIA.

KEMENANGAN KEADILAN KEATAS KEZALIMAN LEBIH BESAR MAKNANYA DARIPADA KEMENANGAN KEJAHATAN KE ATAS ORANG YANG ZALIM

HIMPNAN HIJAU

HIMPNAN HIJAU
HIMPUNAN HIJAU MENUJU PUTRAJAYA PERINGKAT NEGERI MELAKA 24 JUN 2012

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'
AKU BERTEKAD UNTUK MAJU KE HADAPAN WALAU MAUT MENGHALANG DI JALANAN .MATI BUKANLAH NODA YANG MENCERNAKAN BAGI SEORANG BERDARAH PAHLAWAN . BILA DI SERTAI NIAT IKHAS BERKORBAN.UNTUK BERJUANG MEMBELA KEBENARAN. KU SERAHKAN SEGENAP JIWA DAN RAGA. DALAM PERANG SUCI MEMBELA AGAMA. LEBIH BAIK MATI DARIPADA HIDUP HINA. JIKA MASIH HIDUP AKU TIDAK KECEWA. DAN JIKA MATI AKAU TIDAK AKAN TERCELA. ALANGKAH HINANYA HIDUP DI BAWAH iKAKI DERHAKA. ( Saidna Husain)

Sunday, December 14, 2008

Tamrin Muslimat



ALLHAMDULILLAH..Dewan Muslimat PAS Bukit Katil telah menghadiri tamrin yang telah diadakan dikawasan Bukit katil baru-baru ini. Tamrin yang berlansung selama 2 hari ini,telah memberikan impak yang baik kepada para pesertanya. Semuga pentarbiyahan akan terus berjalan lancar agar dapat melahirkan pejuang-pejuang muslimat yang berjiwa besar.Tarbiyah memainkan peranan yang besar.Ianya bersifat berterusan.Muslimat yang hidupnya ditarbiyah bisa mendidik anak-anak yang bakal menjadi pemimpin masa hadapan.Oleh itu jangan anggap enteng dengan tarbiyah..Manusia mudah terlupa..oleh itu kita dikehendakki hidup dengan pesan memesan .

..."Demi masa.. sesungguhnya manusia itu dalam kerugian..kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasehat menasihati supaya mentaati kebenaran dan nasehat menasehati dengan kesabaran..(AL 'ASHR ..MASA)..

Tak perlu tunggu, sampai kita dapat menggarap semua ilmu baharu nak berdakwah..mungkin masa itu, semua dah terlambat..sampaikanlah walau sepotong ayat..

Tugas kita hanya menyampaikan...Hanya ALLAH yang mampu membuka pintu hati manusia.
Sampaikan dengan kesabaran dan berhimah.Kita akan dipertemukan dengan seribu satu ragam manusia namun apa yang penting..adalah akhlak serta kesabaran..

Pernah Rasulullah ditanya tentang akhlak yang baik...lalu Rasulullah membacakan firman ALLAH: Jadilah engkau seorang pemaaf, suruhlah orang mengerjakan yang ma'ruf dan berpaling dari orang-orang yang jahil..(Al-A'raf: 199)..."Bergaullah dengan manusia , dengan akhlak yang baik"..

"Tangan yang menghayun buaian, mampu mengoncang dunia"..

No comments: