HIMPUNAN HUJAU MENUJU PUTRA PERINGKAT NEGERI MELAKA

MUTIARA KATA

KEMULIAAN SEORANG MUKMIN IALAH APABILA DIA TIDAK BERGANTUNG KEPADA MANUSIA.

KEMENANGAN KEADILAN KEATAS KEZALIMAN LEBIH BESAR MAKNANYA DARIPADA KEMENANGAN KEJAHATAN KE ATAS ORANG YANG ZALIM

HIMPNAN HIJAU

HIMPNAN HIJAU
HIMPUNAN HIJAU MENUJU PUTRAJAYA PERINGKAT NEGERI MELAKA 24 JUN 2012

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'
AKU BERTEKAD UNTUK MAJU KE HADAPAN WALAU MAUT MENGHALANG DI JALANAN .MATI BUKANLAH NODA YANG MENCERNAKAN BAGI SEORANG BERDARAH PAHLAWAN . BILA DI SERTAI NIAT IKHAS BERKORBAN.UNTUK BERJUANG MEMBELA KEBENARAN. KU SERAHKAN SEGENAP JIWA DAN RAGA. DALAM PERANG SUCI MEMBELA AGAMA. LEBIH BAIK MATI DARIPADA HIDUP HINA. JIKA MASIH HIDUP AKU TIDAK KECEWA. DAN JIKA MATI AKAU TIDAK AKAN TERCELA. ALANGKAH HINANYA HIDUP DI BAWAH iKAKI DERHAKA. ( Saidna Husain)

Monday, December 1, 2008

GOLONGAN YANG GUGUR...


Sambungan...(Kaab ibn Malik)

Apabila berita Rasulullah berangkat pulang dari Tabuk sampai kepada aku maka aku segera berdukacita dan teringat hendak mencari alasan yang dusta bagi mengelakkan kemarahan Rasulullah S.A.W..
Aku pun meminta pertolongan dari keluarga aku yang mempunyai fikiran yang matang.Apabila dikatakan yang Rasulullah telah hampir tiba'kebatilan' itu pun hilang dan aku meyakini yang aku tidak akan terlepas dari kemarahan Baginda kecuali bercakap benar.
Oleh itu aku kumpulkan segenap dayaku untuk bercakap benar. Rasulullah tiba diMadinah diwaktu pagi dan memang sudah menjadi kebiasaan Baginda singgah dimasjid dan solat sunat dan kemudian duduk untuk dirujuk oleh orang ramai...

bersambung...

No comments: