HIMPUNAN HUJAU MENUJU PUTRA PERINGKAT NEGERI MELAKA

MUTIARA KATA

KEMULIAAN SEORANG MUKMIN IALAH APABILA DIA TIDAK BERGANTUNG KEPADA MANUSIA.

KEMENANGAN KEADILAN KEATAS KEZALIMAN LEBIH BESAR MAKNANYA DARIPADA KEMENANGAN KEJAHATAN KE ATAS ORANG YANG ZALIM


HIMPNAN HIJAU

HIMPNAN HIJAU
HIMPUNAN HIJAU MENUJU PUTRAJAYA PERINGKAT NEGERI MELAKA 24 JUN 2012

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'
AKU BERTEKAD UNTUK MAJU KE HADAPAN WALAU MAUT MENGHALANG DI JALANAN .MATI BUKANLAH NODA YANG MENCERNAKAN BAGI SEORANG BERDARAH PAHLAWAN . BILA DI SERTAI NIAT IKHAS BERKORBAN.UNTUK BERJUANG MEMBELA KEBENARAN. KU SERAHKAN SEGENAP JIWA DAN RAGA. DALAM PERANG SUCI MEMBELA AGAMA. LEBIH BAIK MATI DARIPADA HIDUP HINA. JIKA MASIH HIDUP AKU TIDAK KECEWA. DAN JIKA MATI AKAU TIDAK AKAN TERCELA. ALANGKAH HINANYA HIDUP DI BAWAH iKAKI DERHAKA. ( Saidna Husain)

Saturday, December 27, 2008

TAKZIAH!


Dewan Muslimat PAS Bukit Katil mengucapkan takziah keatas saudara Selamat Aman yang merupakan setiausaha Kawasan Bukit Katil diatas kehilangan bapanya yang tercinta.Allahyarham bapanya telah meninggal dunia pada tengahari 29 Zulhijjah 1429/27 Disember .Semuga keluarga Saudara Selamat akan bersabar diatas penetapan ALLAH ini dan semuga ALLAH mencucuri rahmat keatas allahyarham,insyaALLAH.

Kematian satu kepastian
tanpa keraguan
Yang akan dirasai oleh setiap insan
termasuk semua makhluk tuhan.

"Dan tidaklah kehidupan didunia ini kecuali hanya sebagai permainan belaka, sedang kehidupan Akhirat itulah yang lebih baik bagi orang-orang bertakwa.Apakah kamu tidak mahu memikirkan?"
(Al An'am 32)

2 comments:

Hamirdin b Ithnin said...

Alfatihah. Saya juga merakamkan takziah.

Yang meninggal berap orang? dalam gambar tu macam banyak jenazah.

DEWAN MUSLIMAT PAS BUKIT KATIL said...

maaf prof..gambar sekadar hiasan namun ia merupakan peringatan untuk yang hidup bahawa setiap yang hidup pasti akan mati..

..gambar yang agak luarbiasa lebih mudah diingat kerana ia bukan yang biasa..sebab pada yang biasa.. manusia mudah lupa..

..gambar ini juga mewakili, ramainya manusia yang meninggalkan dunia ini setiap hari..namun terlalu ramai manusia yang tetap melupakannya seolah-olah mereka tidak akan mati..berterusan melakukan kemaksiatan serta dosa.

"Setiap yang hidup pasti akan merasai mati'
( Ali Imran-185)
maaf..