HIMPUNAN HUJAU MENUJU PUTRA PERINGKAT NEGERI MELAKA

MUTIARA KATA

KEMULIAAN SEORANG MUKMIN IALAH APABILA DIA TIDAK BERGANTUNG KEPADA MANUSIA.

KEMENANGAN KEADILAN KEATAS KEZALIMAN LEBIH BESAR MAKNANYA DARIPADA KEMENANGAN KEJAHATAN KE ATAS ORANG YANG ZALIM

HIMPNAN HIJAU

HIMPNAN HIJAU
HIMPUNAN HIJAU MENUJU PUTRAJAYA PERINGKAT NEGERI MELAKA 24 JUN 2012

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'
AKU BERTEKAD UNTUK MAJU KE HADAPAN WALAU MAUT MENGHALANG DI JALANAN .MATI BUKANLAH NODA YANG MENCERNAKAN BAGI SEORANG BERDARAH PAHLAWAN . BILA DI SERTAI NIAT IKHAS BERKORBAN.UNTUK BERJUANG MEMBELA KEBENARAN. KU SERAHKAN SEGENAP JIWA DAN RAGA. DALAM PERANG SUCI MEMBELA AGAMA. LEBIH BAIK MATI DARIPADA HIDUP HINA. JIKA MASIH HIDUP AKU TIDAK KECEWA. DAN JIKA MATI AKAU TIDAK AKAN TERCELA. ALANGKAH HINANYA HIDUP DI BAWAH iKAKI DERHAKA. ( Saidna Husain)

Tuesday, April 17, 2012


"JOM ...JOM...TURUN...BANTAH DALAM  DUDUK"

 "Tidak ada persoalan yang lebih penting dari kehidupan ini selain terwujudnya keteraturan dan ketertiban dalam kehidupan sosial yang diatur oleh sebuah sistem hukum bermasyarakat. Masalah akhlak dan adab sangat bergantung dengan sistem hukum apa yang tengah berlaku di masyarakat, sistem tersebutlah yang memberi pengaruh dan membentuk kehidupan masyarakat."

"Para Anbiya As seperti Nabi Musa As dan Nabi Isa As diutus untuk mengubah tatacara kehidupan masyarakat yang fasik dan rosak menjadi tatacara yang saleh dan berkeadilan.
 "Demikian pula halnya dengan yang dilakukan Nabi Muhammad Saw, beliau mengirim surat ke beberapa kerajaan. Beliau mengajak Parsi dan Rom untuk masuk dan memeluk Islam, kepada mereka Rasulullah berkata, "Tunduklah dengan aturan dan syariat Islam.

"Islam tidak memberi izin sedikitpun kepada orang-orang zalim untuk menjadi penguasa atas masyarakat yang hanya akan memiskinkan masyarakat, bukan hanya dalam material namun juga dalam kebudayaan dan kehidupan spiritual."

  Pemerintahan zalim hanya akan menyengsarakan rakyat, "Lihat saja apa yang telah dipersembahkan oleh sejarah. Hukum silih berganti menindas rakyat ketika orang-orang zalim dan tidak paham agama diizinkan menduduki pemerintahan. Mereka hanya akan membawa Negara menjadi jauh terbelakang bukannya melangkah ke depan, dan menjebak kehidupan kaum muda untuk hal-hal yang tidak bermanfaat sehingga lupa memaksimalkan potensi kecerdasan mereka."

Marilah sama-sama kita bantah di atas penindasan terhadap rakyat selama ini.

No comments: