HIMPUNAN HUJAU MENUJU PUTRA PERINGKAT NEGERI MELAKA

MUTIARA KATA

KEMULIAAN SEORANG MUKMIN IALAH APABILA DIA TIDAK BERGANTUNG KEPADA MANUSIA.

KEMENANGAN KEADILAN KEATAS KEZALIMAN LEBIH BESAR MAKNANYA DARIPADA KEMENANGAN KEJAHATAN KE ATAS ORANG YANG ZALIM

HIMPNAN HIJAU

HIMPNAN HIJAU
HIMPUNAN HIJAU MENUJU PUTRAJAYA PERINGKAT NEGERI MELAKA 24 JUN 2012

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'
AKU BERTEKAD UNTUK MAJU KE HADAPAN WALAU MAUT MENGHALANG DI JALANAN .MATI BUKANLAH NODA YANG MENCERNAKAN BAGI SEORANG BERDARAH PAHLAWAN . BILA DI SERTAI NIAT IKHAS BERKORBAN.UNTUK BERJUANG MEMBELA KEBENARAN. KU SERAHKAN SEGENAP JIWA DAN RAGA. DALAM PERANG SUCI MEMBELA AGAMA. LEBIH BAIK MATI DARIPADA HIDUP HINA. JIKA MASIH HIDUP AKU TIDAK KECEWA. DAN JIKA MATI AKAU TIDAK AKAN TERCELA. ALANGKAH HINANYA HIDUP DI BAWAH iKAKI DERHAKA. ( Saidna Husain)

Saturday, April 14, 2012




Alhamdulillah, lega rasanya sebaik saja Mesyuarat Agong DMPKBK tamat pada jam 6 petang tadi. Lega kerana ianya berjalan lancar meskupun agak terlewat dari masa yang di tetapkan.

Bukan mudah untuk menguruskan sesuatu program lebih-lebih lagi program yang melibatkan ramai peserta. Banyak perkara yang perlu di teliti dan di ambil kira bagi memastikan program berjalan lancar.

Tambah  merumitkan apabila di saat -saat akhir persiapan, tiba-tiba timbul masalah yang tidak di sangka-sangka.

"Kak , tolong datang awal sikit. bawa gambar sekali. Gambar  dah hilang" tiba-tiba  terima sms dari adik Miz . Jam menunujukkan 1.30 tengahari. Adik  miz sedikit panik dalam persiapan terakhir montaj yang akan di tayangkan. Siapa yang tak panik, apabila kita cuba melakukan sesuatu yang terbaik lain pula jadinya.

Panik juga  di buatnya , apabila tiba-tiba gambar  yang akan di tayang dalam persembahan montaj hilang sedangkan  program akan bermula tidak sampai 1 jam lagi. 

"Maaflah kak , gambar-gambar ajk yang nak di tayangkan pun dah hilang".tak sempat nak masukkan balik" .akak ada lagi gambar-gambar lain,yang mana boleh, kita masuk aja." nada adik Miz agak kecewa. 

"Tak palah, nak buat macamana. Dah nak hilang. Tunjuk apa yang ada ajalah"

"Asalammualai'kum,Dr ana tengah jalan ke Ar Rahmah. Nak cepat. Miz beritahu gambar-gambar montaj dah hilang . Ana nak tolong dia sekarang. Dr tolong pergi rumah ana, ambil buku lapuran , ana dah tertinggal, nak cepat ini", Su pun nak ikut sekali. tapi ana tak dapat tunggu dia, so Dr tolong ambil dia sekali. Su tunggu kat surau" Begitulah bila ALLAH nak uji sikit, pun dah kelam kabut

Begitulah  meskipun adakalanya kita telah bersedia awal tapi banyak perkara yang berlaku yang lebih menyedarkan kita  supaya kita lebih berhati-hati di lain waktu.

"Anti mesti tolong akak malam ini jugak" ,jam telah menunjukkan hampir 12 malam.
"Apa dia kak?" seperti biasa   adik Miz sentiasa bersedia untuk membantu.

'Tiba-tiba printer akak rosak. Akak mesti cetak 45 mukasurat malam ini juga sebab besok akak mesti photostat dan binding. Ada tujuh buku laporan yang dah cetak separuh.Lagi separuh tak dapat .Akak ingat yang 7 buah ini akan nak print ori dan colour. Boleh beri pada VIP. Cantik dan kemas sikit. Akak ingat semua cover buku laporan nak print warna. Tapi tak dapt pulak.Nak print colour kat kedai mahal lah.Lusa Mesyuarat Agong, mesti  siapkan  buku lapuran sebelum mesyuarat Agong,, pada hal printer ini baru beli tak sampai 1 bulan pun",. Kedengaran satu suara rayuan

"Ok, tak pa. Akak emel semua pada saya, saya akan tolong printkan ,esok boleh terus hantar kedai photostat.Jawab Miz rengkas.
Nampaknya Miz pula yang mengambilalih tugas. Esoknya pagi-pagi subuh terpaksa berlari sekejap ke rumah Miz sebaik sebelum Miz keluar bekerja.Terangkan apa yang perlu di buat.Jenuh juga Miz nak photostat mengikut bilangan yang di kehendakki .Semuanya gara-gara printer rosak.


 Kebetulan  ,2 hari sebelum program  ketika sedang mencetak data-data buku program, tiba-tiba printer pula rosak. Arahan menunjukkan  kehabisan dakwat sedangkan dakwat nya masih  jelas penuh dan tiba-tiba data-data  pula tak boleh nak di simpan dalam PC. Semuanya membuatkan keadaan yang agak kelamkabut. 
Hanya ALLAH lah  tempat meminta  pertolongan supaya di permudahkan segala urusan, agar program berjalan lancar. 

Alhamdulillah ada sahabat-sahabat terutama adik Miz yang sentiasa bersedia untuk membantu walaupun di saat-saat akhir yang agak mencemaskan.

TAHNIAH PADA DMPBKATIL kerana telah berjaya menjalankan Mesyuarat Agong DMPBK buat kali ke 8 bertempat di Maahad Ar Rahmah pada 14 Apriljam 3 petang.

Terima kasih kepada saudara Mohd sofi Abd Wahab yang telah merasmikan Mesyuarat Agong Muslimat kali ke 8 pada 14 April 2012.


Dan yang pastinya banyak nya tanggungjawab yang perlu di laksanakan pada hari-hari yang mendatang.

"Ya, ALLAH , jadikanlah kami tentera MU,kerana tentera MU pasti akan menang.Jadikanlah Kami dari golongan MU, kerana hanya golongan Mu yang akan jaya.Jadikan lah kami kekasih MU,kerana para kekasih MU tidak akan pernah merasa takut dan susah."


No comments: