HIMPUNAN HUJAU MENUJU PUTRA PERINGKAT NEGERI MELAKA

MUTIARA KATA

KEMULIAAN SEORANG MUKMIN IALAH APABILA DIA TIDAK BERGANTUNG KEPADA MANUSIA.

KEMENANGAN KEADILAN KEATAS KEZALIMAN LEBIH BESAR MAKNANYA DARIPADA KEMENANGAN KEJAHATAN KE ATAS ORANG YANG ZALIM


HIMPNAN HIJAU

HIMPNAN HIJAU
HIMPUNAN HIJAU MENUJU PUTRAJAYA PERINGKAT NEGERI MELAKA 24 JUN 2012

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'
AKU BERTEKAD UNTUK MAJU KE HADAPAN WALAU MAUT MENGHALANG DI JALANAN .MATI BUKANLAH NODA YANG MENCERNAKAN BAGI SEORANG BERDARAH PAHLAWAN . BILA DI SERTAI NIAT IKHAS BERKORBAN.UNTUK BERJUANG MEMBELA KEBENARAN. KU SERAHKAN SEGENAP JIWA DAN RAGA. DALAM PERANG SUCI MEMBELA AGAMA. LEBIH BAIK MATI DARIPADA HIDUP HINA. JIKA MASIH HIDUP AKU TIDAK KECEWA. DAN JIKA MATI AKAU TIDAK AKAN TERCELA. ALANGKAH HINANYA HIDUP DI BAWAH iKAKI DERHAKA. ( Saidna Husain)

Sunday, July 19, 2009

MENGAPA MUSLIMAT MELAKA BALIK AWAL ???



Manek Urai kembali tenang setelah tamat prk pada 14 Julai 2009. Abe Uji telah diamanahkan untuk meneruskan perjuangan PAS sekali gus perjuangan Islam kerana dasar PAS adalah Islam.Abe Uji berperanan besar untuk mengembalikan kepercayaan pengundi Manek Urai bahawa Islam sajalah yang menyelamatkan manusia didunia dan dan diakhirat terutama pada pengundi-pengundi muda.

Andaian demi andaian yang dibuat sebaik saja keputusan prk diketahui.Kemenangan tipis PAS amat memeranjatkan banyak pihak.Berdasarkan fenomena yang terjadi semasa berkempen , orang ramai melihat PAS sudah jauh kehadapan.Tambah menjadi hangat apabila jam 3 petang , PAS mengunjurkan angka sudah memperolehi majoriti lebih 2,000 undi disaat itu.Sms dihantar dengan maklumat PAS menguasai banyak peti undi.

BN memang tetap dengan coraknya setiap kali prk. Ramai pengundi di Manek Urai yang 'kaya sehari'.BN sukar untuk berubah dan mungkin tidak boleh berubah.Orang kata 'kalau seseorang yang apabila mencecah usia 40 tahun keatas , dia akan terus mengekalkan perangai lamanya.Kalau baik akhlaknya maka baiklah, kalau buruk akhlaknya, maka buruklah perangainya' .

BN dah 50 tahun maka tidak mustahil BN akan terus dengan akhlak buruknya. Rasuah, menipu dan banyak lagi keburukan yang kalau hendak diceritakan disini, ditakuti berjela-jela.Ramai yang dah tahu.BN akan membuat apa cara sekalipun untuk memastikan kemenangannya meskipun perbuatannya bertentangan dengan apa yang dikehendakki oleh Islam.Memang dari dulu dan hari ini. BN tidak boleh menafikan kerana itulah hakikatnya.

'PAS LAWAN KERAJAAN'.Itulah tajuk Fikrah 1457. Tidak dinafikan memang setiap kali prk PAS, KEADILAN dan DAP akan berlawan dengan kerajaan yang angkuh dan sombong.
Namun dengan kesedaran rakyat diatas penindasan maka ,ALHAMDULLLAH dan pastinya dengan pertolongan ALLAH dengan mudah akhirnya Pakatan Rakyat memperolehi 5 negeri walaupun BN punyai 1000 tektik untuk menipu. Dan sejak dari PRK 12, maka melonjatlah kemenangan Pakatan Rakyat satu-demi satu bagi prk disemananjung dengan majoriti yang besar kecuali diBatang Ai Sarawak.

"Itupun peti undi dah dibawa dengan helikopter nak kira ..mcmana nak ikut. Kalau naik kereta ke, naik bot ke, bolehlah ikut tapi kalau naik helikopter macammana nak ikut. Memang kalahlah kita" ujar Datuk Seri Anwar Ibrahim semasa memberikan sedikit ucapan semasa program minum petang, diwarung Keadilan, Ayer Molek semalam)

Dalam keghairahan Zone Keselesaan yang amat sangat yakin bahawa PAS akan menang dengan majoriti yang besar melebihi majoriti undi PR12 dan mungkin memadai saja dengan petugas PAS Kelantan untuk menguruskan prk ini.

Adalah agak memeranjatkan , apabila muslimat PAS Melaka yang ditugaskan untuk membantu di Manek Urai , balik awal dari waktu yang ditetapkan malah mereka telah pun membatalkan tiket keretapi yang telah ditempah dari semasa mereka mula ke Manek urai lagi.

Sepatutnya dalam keadaan PAS LAWAN KERAJAAN maka lebih ramai lagi muslimat yang diperlukan bagi memenangkan prk ini terutama disaat-saat akhir berkempen. Tapi apabila ditanya kenapa mereka balik awal, maka terdengarlah jawaban bahawa di Manek Urai sudah terlalu ramai petugas Kelantan terutama muslimat dan mereka sendiri pun ada yang tak tahu nak buat kerja apa.

Apabila ditanya pula kepada muslimin Bukit Katil , apakah tugas mereka maka terdengarlah jawaban 'menjaga keselamatan'saja.

Apabila terbaca didalam Fikrah tulisan saudara Zulkifli Yahya yang menyatakan bahawa terdapat petugas-petugas luar yang mengeluh kerana seolah-olah kedatangan mereka tidak dihargai.

"Masaalahnya dari prk Dun semarak dulu pun , kita pergi nak membantu tapi akhirnya cuma makan, tidur dan melancong saja.Kita nak apa pun tak dibenarkan, sedangkan mereka sendiri pun tak mengatur program hingga ketahap maksimum...
Pemantauan dari hati kehati terhadap pemilih secara harian, pengedaran perang saraf , gerak saraf pintu kepintu secara harian, program-program memasyarakatkan PAS dalam pelbagai bentuk secara agresif seperti yang kita buat dikedah setiap kali piliharaya, tidak berlaku disini.
Mereka macam tak tahu nak buat kerja mengubah kecenderungan pengundi selain dari ceramah".Ujar seorang petugas luar.

Seorang lagi sahabat yang bersemangat ke Manek Urai dengan skuad yang terdiri dari komputer, pakar perang saraf dan pakar ziarah khusus.

"Sampai sini kami hanya diberi tugas mengawal keselamatan dalam kampung. DiKedah kita tak pernah hadkan jentera luar yang nak datang membantu. Kalau tenaga berlebihan kita beri Surah Yasin, suruh mereka bermunajat siang dan malam.Kita tahu yang datang adalah pakar-pakar pilihanraya peringkat negeri masing-masing, pastinya jauh lebih baik dari tenaga peti undi tempatan, jadi tak perlu disekat kebebasan mereka mengatur program. Kita tak boleh bersikap "Bodoh Sombong".keluhan hati seorang lagi petugas luar.





Dan apabila dibaca pula tulisan yang ditulis oleh Saudara Sayuti Omar didalam Siasah
diantaranya menulis


"Tema praya yang dikemukakan kali ini bersifat vokal dan tidak bersifat nasional.Ini melihatkan pada umum bahawa praya ini dikendalikan oleh PAS Kelantan saja.Lantaran pandangan ,sumbangan dan bantuan luar tidak diperlukan. Secara tidak langsung prk ini dilihat kurang penting dan kurang bersemangat.

Sikap sesetengah petugas pilhanraya juga tidak menunujukkan kepaduan dalam menghadapi BN.Misalnya ada setengah petugas dari Kelantan sangat yakin dengan kemenangan besar sehingga tidak mengalu-alukan kedatangan petugas luar.Suasana ini tidak pernah berlaku sebelum ini dan kesan dari sikap ini menyebabkan sesetengah dari PAS sendiri merasa tawar hati.


Walau apa pun yang telah berlaku, dan seribu andaian yang boleh dibuat namun kita terutama yang dalam satu jemaah,perlulah berhati-hati dalam mengambil sebarang tindakan terutama yang melibatkan hati sahabat-sahabat kita.

Sahabat-sahabat yang datang dari jauh, telah melakukan satu pengorbanan yang besar , telah meninggalkan anak isteri yang mungkin dalam kesakitan, telah mengambil cuti , telah mengeluarkan wang kocek masing-masing semata-mata berniat untuk membantu agama ALLAH ini tak kira walau dimana tempatnya. Mereka ikhlas datang untuk membantu.

Sekiranya benarlah apa yang berlaku bahawa petugas luar tidak diperlukan sangat dalam prk Manek Urai kerana PAS Kelantan amat konfiden untuk menang besar berdasarkan pengalaman yang mantap selama berbelas tahun dapat memerintah Kelantan dan menang dalam majoriti yang besar di PRU12 di Manek Urai...
maka ..MAAF ...apa yang hanya mampu dapat diingatkan bahawa dengan tidak secara langsung maka sifat Ria' serba sedikit telah menyelubungi sesetengah petugas Kelantan. Ria' bererti sombong. Sombong bererti sifat syaitan yang sangat dibenci oleh ALLAH SWT.

Maka mungkin juga itu diantara sebab mengapa PAS Manek urai hampir-hampir lemas didalam keriangan .Hampir-hampir tenggelam didalam keghairahan kemenangan.Seolah-olah pertolongan ALLAH itu lambat namun Alhamdulillah, mungkin keberkatan dari banyak pihak yang ikhlas,doa-doa ,yang perjuangannya demi mencari keredhaan ALLAH maka ALLAH beri kemenangan walaupun tipis.

BN sudah tidak boleh menang lagi diatas kezalimannya sendiri. BN akan terkubur tanpa pusara. BN sudah terjerat dengan perangkapnya sendiri.Saban hari jalan kebuntuan adalah kawan karibnya.Satu demi satu BN terdedah dengan sikap buruknya. Walaupun BN cuba menafikan namun BN lebih tahu apa yang didalamnya.BN boleh menipu jutaan rakyat namun BN tidak boleh menipu diri sendiri.Tidak mustahil lambat laun, BN akan menerima pemberontakan dari komponennya sendiri.

Fitrah manusia rindukan kedamaian dan ketenangan.Tidak dinafikan masih ramai lagi yang dalam BN yang rindukan kebenaran.Sehebat serta sebesar mana manusia, kita tetap hamba ALLAH . Hidup dibawah pengawasanNYA. Manusia yang tetap terikat dengan peraturan ALLAH.Kita tidak ada dua tuhan.Dialah yang Maha Berkuasa.Manusia yang tidak dapat menembus langit dan tidak dapat menembus bumi.

Sudah menjadi sebutan " orang yang duduk dengan penjual minyak wangi pasti serba sedikit akan terbau harumnya dan orang yang duduk dengan pembuat besi serba sedikit akan terkena bahanngnya."Sampai bilakah mereka mampu menahan bahang percikan besi , apatah lagi kalau betul-betul tercucuh dengan besi panas.

Maka pihak kebenaran lah yang akan mengambil tempatnya namun pihak kebenaran akan tetap diuji dan kemenangan tipis PAS di Manek Urai merupakan satu amaran diarus kebangkitan kemenangan.

PAS parti berdasarkan ISLAM. Oleh itu setiap gerak dan langkahnya tidak boleh terkeluar dari syariat ISLAM. Segala amalanya samada buruk atau baik tetap akan dikira meskipun sebesar zarah sekalipun.Ramai yang mungkin menganggap remeh ,tapi ingtlah " Kita tidak dimasukkan kesyurga dengan amalan kita tapi dengan RAHMAT ALLAH SWT.INSYAALLAH.

"MAAF...Hanya sebuah andaian )