HIMPUNAN HUJAU MENUJU PUTRA PERINGKAT NEGERI MELAKA

MUTIARA KATA

KEMULIAAN SEORANG MUKMIN IALAH APABILA DIA TIDAK BERGANTUNG KEPADA MANUSIA.

KEMENANGAN KEADILAN KEATAS KEZALIMAN LEBIH BESAR MAKNANYA DARIPADA KEMENANGAN KEJAHATAN KE ATAS ORANG YANG ZALIM


HIMPNAN HIJAU

HIMPNAN HIJAU
HIMPUNAN HIJAU MENUJU PUTRAJAYA PERINGKAT NEGERI MELAKA 24 JUN 2012

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'
AKU BERTEKAD UNTUK MAJU KE HADAPAN WALAU MAUT MENGHALANG DI JALANAN .MATI BUKANLAH NODA YANG MENCERNAKAN BAGI SEORANG BERDARAH PAHLAWAN . BILA DI SERTAI NIAT IKHAS BERKORBAN.UNTUK BERJUANG MEMBELA KEBENARAN. KU SERAHKAN SEGENAP JIWA DAN RAGA. DALAM PERANG SUCI MEMBELA AGAMA. LEBIH BAIK MATI DARIPADA HIDUP HINA. JIKA MASIH HIDUP AKU TIDAK KECEWA. DAN JIKA MATI AKAU TIDAK AKAN TERCELA. ALANGKAH HINANYA HIDUP DI BAWAH iKAKI DERHAKA. ( Saidna Husain)

Monday, July 13, 2009

PATAH TUMBUH, HILANG BERGANTI



Baru saja kita kehilangan adik Mustakim anak kepada seorang sahabat di Paya Ikan , pada 12 Julai, bekas pelajar Ar Rahmah Solok gaung,Melaka.

Segala puji bagi ALLAH...Dewan Muslimat PAS Bukit Katil ,Dr Khatijah Jumangat bersama setiausaha, telah berkesempatan menziarahi ukhti Norsyam ,dihospital besar,Melaka , isteri kepada ahli PAS cawangan Sungai Putat dalam aktiviti ziarah minggu ini.

Ukhti Norsyam sudah pun tinggal dihospital selama 44 hari disebabkan kedudukan uri disebelah bawah.Beliau yang sedang mengandungkan anak keempat ditahan dihospital bagi memastikan kandunganya selamat kali ini.Sebelum ini beliau sering mengalami keguguran termasuk keguguran anak kembar lelaki ketika berusia 5 bulan didalam kandungan.

Beliau yang kelihatan gembira dengan kedatangan kami, menyatakan agak lemas duduk dihospital dengan masa yang begitu lama. Beliau sudah tidak sabar untuk pulang kerumah bagi bersama-sama anak yang seramai 3 orang.

Esok pada 14 Julai bersamaan tarikh mengundi di Manek Urai,ukhti Norsyam akan menjalani pembedahan .Dan kini beliau telah pun selamat melahirkan anak perempuan comel seberat 2.6 kg melalui pembedahan.

Semuga lahir seorang lagi mujahidah setelah perginya anak seorang sahabat dipaya Ikan pada ahad lepas. Manusia silih berganti. Datang dan pergi.Datangnya kita tidak diminta dan perginya kita tidak diduga.

"Manusia lahir bersama tangisan, dicelahi kehidupannya oleh tangisan dan akan dihantar kepusara oleh tangisan"

Tahniah buat akhie Zaidi serta ukhti Norsyam.

No comments: