HIMPUNAN HUJAU MENUJU PUTRA PERINGKAT NEGERI MELAKA

MUTIARA KATA

KEMULIAAN SEORANG MUKMIN IALAH APABILA DIA TIDAK BERGANTUNG KEPADA MANUSIA.

KEMENANGAN KEADILAN KEATAS KEZALIMAN LEBIH BESAR MAKNANYA DARIPADA KEMENANGAN KEJAHATAN KE ATAS ORANG YANG ZALIM


HIMPNAN HIJAU

HIMPNAN HIJAU
HIMPUNAN HIJAU MENUJU PUTRAJAYA PERINGKAT NEGERI MELAKA 24 JUN 2012

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'
AKU BERTEKAD UNTUK MAJU KE HADAPAN WALAU MAUT MENGHALANG DI JALANAN .MATI BUKANLAH NODA YANG MENCERNAKAN BAGI SEORANG BERDARAH PAHLAWAN . BILA DI SERTAI NIAT IKHAS BERKORBAN.UNTUK BERJUANG MEMBELA KEBENARAN. KU SERAHKAN SEGENAP JIWA DAN RAGA. DALAM PERANG SUCI MEMBELA AGAMA. LEBIH BAIK MATI DARIPADA HIDUP HINA. JIKA MASIH HIDUP AKU TIDAK KECEWA. DAN JIKA MATI AKAU TIDAK AKAN TERCELA. ALANGKAH HINANYA HIDUP DI BAWAH iKAKI DERHAKA. ( Saidna Husain)

Monday, July 13, 2009

PERGINYA DIUSIA MUDA

"Dari Aisyah r.a., katanya Nabi saw bersabda: Janganlah kamu memaki orang yang telah mati, kerana sesungguhnya mereka telah menemui apa yang mereka amalkan ( semasa hidupnya)".

Tengahari tadi, 13 Julai, Isnin jam 1.20 tengahri, jenazah adik Mustakim Md Dan telah selamat dibawa kerumahnya di Paya Ikan.Allayarham yang meninggal dunia akibat dipukul oleh sekumpulan pemuda telah selamat dimandi dan dikapankan dihospital setelah 2 malam berada dihospital. Dari desus-desas yang didengari, terdapat 11 pemuda yang terlibat dalam kes ini. Allahyarham disolatkan selepas menunaikan solat Zuhur dimasjid dan dikebumikan ditanah perkuburan Bukit Baru.

Tangisan serta esakan dari ibu serta adik-beradiknya , amat menyayat hati orang ramai yang datang buat kali terakhir . Peluang terakhir diberi pada kaum keluarga yang terdekat bagi melihat wajahnya buat kali terakhir .Dalam usia yang masih muda awal 20,adik Mustakim meninggalkan kita semua.

Adik Mustakim menjadi mangsa akibat sikap buruk sekumpulan pemuda yang berlagak samseng.Diharapkan pihak yang berkuasa dapat bertindak segera keatas sekumpulan pemuda yang disyakki terlibat dalam kes kematian ini. Perkara sebegini mestilah diambil serius agar peristiwa yang melibatkan nyawa sebegini tidak berulang lagi.



"Kebanyakkan orang yang mati itu tenggelam pada waktu yang cukup lama dan hanya timbul sekejap saja sewaktu meminta pertolongan.

Jangan-jangan , sekiranya ada ibu bapa kita yang telah meninggal dunia,mereka pun sedang lemas sekarang ini dan sedang menunggu dengan penuh harapan agar kita menolong mereka.

Para sahabat terperanjat apabila mendengar perkataan Rasulullah SAW itu. Lantas mereka berkata : 'Ya Rasulullah, sekiranya ibubapa ku yang mati itu sedang diseksa oleh ALLAH SWT atau sedang lemas sekarang ini, dapatKah aku menolongnya Ya Rasulullah? Sekiranya dapat, bagaimana caranya?.

Lantas dijawab oleh Rasulullah SAW, katanya, engkau hadiahkan sekali Al Fatihah untuk mereka. apabila engkau doakan mereka atau bacakan Al Fatihah pada mereka ,mereka tidak akan tenggelam lagi.Timbullah mereka.Jika mereka tenggelam lagi, sedekah lagi".

No comments: