HIMPUNAN HUJAU MENUJU PUTRA PERINGKAT NEGERI MELAKA

MUTIARA KATA

KEMULIAAN SEORANG MUKMIN IALAH APABILA DIA TIDAK BERGANTUNG KEPADA MANUSIA.

KEMENANGAN KEADILAN KEATAS KEZALIMAN LEBIH BESAR MAKNANYA DARIPADA KEMENANGAN KEJAHATAN KE ATAS ORANG YANG ZALIM

HIMPNAN HIJAU

HIMPNAN HIJAU
HIMPUNAN HIJAU MENUJU PUTRAJAYA PERINGKAT NEGERI MELAKA 24 JUN 2012

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'
AKU BERTEKAD UNTUK MAJU KE HADAPAN WALAU MAUT MENGHALANG DI JALANAN .MATI BUKANLAH NODA YANG MENCERNAKAN BAGI SEORANG BERDARAH PAHLAWAN . BILA DI SERTAI NIAT IKHAS BERKORBAN.UNTUK BERJUANG MEMBELA KEBENARAN. KU SERAHKAN SEGENAP JIWA DAN RAGA. DALAM PERANG SUCI MEMBELA AGAMA. LEBIH BAIK MATI DARIPADA HIDUP HINA. JIKA MASIH HIDUP AKU TIDAK KECEWA. DAN JIKA MATI AKAU TIDAK AKAN TERCELA. ALANGKAH HINANYA HIDUP DI BAWAH iKAKI DERHAKA. ( Saidna Husain)

Sunday, July 19, 2009

SERULAH MEREKA KEJALAN ALLAH




"Kamu adalah sebaik-baik ummat yang dilahirkan untuk(kemaslahatan) manusia, kamu MENYURUH (mengajak) manusia kepada yang ma'ruf (kebaikan) dan kamu MENCEGAH dari kemungkaran serta kamu BERIMAN dengan ALLAH".
(Surah Ali-Imran :10)

Mengajak masyarakat untuk melaksanakan ajaran-ajaran Islam , menyuruh mereka berbuat baik dan melarang berbuat yang tidak baik, adalah kewajiban dalam agama Islam.

'Amal dalam Islam merupakan usaha, yang bertujuan merombak masyarakat jahiliyyah dalam segala seginya, kemudian membangun masyarakat Islam dalam segala aspek kehidupan.

Memang tidak dinafikan , ini merupakan satu jalan yang sukar namun para pendakwah mampu menjalankanya terutama yang telah mewaqafkan hidupnya untuk berjuang kejalan ALLAH...mereka yang sudah tidak ada yang lebih dicintainya melainkan ALLAH dan rasulnya.



"Barangsiapa yang takut kepada ALLAH, tentu ia tidak maju-mundur.Barangsiapa yang tidak maju-mundur tentu akan sampai ketempat tujuan. Ketahuilah , bahawa barang dagangan ALLAH itu mahal.Ketahuilah , bahawa barang dagangan ALLAH itu syurga".
(hadith Riwayat:Tirmidzi dan Al Hakim)



Sabda Rasulullah SAW
"Berbicaralah dengan manusia mengikut tahap kecerdasan mereka"

"Sesungguhnya, ALLAH menunjuki dengan berkat usahamu, satu orang , itu lebih baik bagimu daripada dunia ini dan isinya"
(H.R Thabrani)

"Katakanlah, sekali kali tidak akan menimpa kami, melainkan apa yang telah ditetapkan oleh ALLAH bagi kami. Dialah Pelindung kami dan hendaklah hanya kepadaNya orang-orang beriman menyerahkan diri."
(Surah At Taubah: Ayat 51)

No comments: