HIMPUNAN HUJAU MENUJU PUTRA PERINGKAT NEGERI MELAKA

MUTIARA KATA

KEMULIAAN SEORANG MUKMIN IALAH APABILA DIA TIDAK BERGANTUNG KEPADA MANUSIA.

KEMENANGAN KEADILAN KEATAS KEZALIMAN LEBIH BESAR MAKNANYA DARIPADA KEMENANGAN KEJAHATAN KE ATAS ORANG YANG ZALIM


HIMPNAN HIJAU

HIMPNAN HIJAU
HIMPUNAN HIJAU MENUJU PUTRAJAYA PERINGKAT NEGERI MELAKA 24 JUN 2012

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'
AKU BERTEKAD UNTUK MAJU KE HADAPAN WALAU MAUT MENGHALANG DI JALANAN .MATI BUKANLAH NODA YANG MENCERNAKAN BAGI SEORANG BERDARAH PAHLAWAN . BILA DI SERTAI NIAT IKHAS BERKORBAN.UNTUK BERJUANG MEMBELA KEBENARAN. KU SERAHKAN SEGENAP JIWA DAN RAGA. DALAM PERANG SUCI MEMBELA AGAMA. LEBIH BAIK MATI DARIPADA HIDUP HINA. JIKA MASIH HIDUP AKU TIDAK KECEWA. DAN JIKA MATI AKAU TIDAK AKAN TERCELA. ALANGKAH HINANYA HIDUP DI BAWAH iKAKI DERHAKA. ( Saidna Husain)

Friday, July 13, 2007

YAKINKAH AKU @ SEKADAR PERCAYA

YAKINKAH AKU @ SEKADAR PERCAYA

Yakinkah aku @ sekadar percaya
dengan jannj-janji MU, ALLAH
Yakinkah aku @ sekadar percaya
dengan KitabMU

Kiranya aku yakin dengan janji MU, ALLAH
Tentu sudah lama aku mengejari MU
Kiranya aku yakin dengan janji Mu, ALLAH
Tentu sudah lama aku berlari pada Mu
Kiranya aku yakin dengan janji MU
Tentu sudah lama aku berjalan pada Mu

Namun
Aku masih disini....
Tercegat berdiri...@..duduk berteleku
Tanpa reaksi @ sekadar menunggu
Diiringi alasan beribu
Gelak.. ketawa...suka...riang ria...
Tanpa merasai apa-apa......
Yang penting!!!
Suamiku.....Isteriku..... Anak-anakku.....Kerjayaku.....Hartabendaku.....serta wang ringgitku

Solat?? Memang kewajipan ku
Puasa?? tidak aku tinggalkan
Buku Ilmiah?? juga bahan bacaanku
Al-Quran?? mengaji....Biasa bagiku

Tapi
Kenapa aku masih tercegat disini
Bersama kawan bergurau senda
masih ada masa untuk menonton yang lara
Masih ada masa untuk bergelak ketawa
Masih ada masa memikirkan kemewahan dunia.

Tak peduli aku
Dengan umat ini
Murtadkah? Rasuahkah? Bunuh orang kah? Bom orangkah? Rompakah? Mencurikah.. Merogolkah..berzinakah.. Menzalimi orang kah...entah apa-apa lagi maksiat ..tak kuasa aku menyebutnya...

Yakinkah aku @ sekadar percaya
Tentang SYURGAMU
Tentang NERAKAMU
yang aku dengar
yang aku baca dikitab MU

Yakinkah aku @ sekadar percaya dengan janjiMU
Apabila aku sekadar berkata
" Biarlah !! Orang lain yang berkorban demi agamaMU!!
" Biarlah !! Orang lain ......Orang lain....Orang lain....

Ummu Maryam

No comments: