HIMPUNAN HUJAU MENUJU PUTRA PERINGKAT NEGERI MELAKA

MUTIARA KATA

KEMULIAAN SEORANG MUKMIN IALAH APABILA DIA TIDAK BERGANTUNG KEPADA MANUSIA.

KEMENANGAN KEADILAN KEATAS KEZALIMAN LEBIH BESAR MAKNANYA DARIPADA KEMENANGAN KEJAHATAN KE ATAS ORANG YANG ZALIM

HIMPNAN HIJAU

HIMPNAN HIJAU
HIMPUNAN HIJAU MENUJU PUTRAJAYA PERINGKAT NEGERI MELAKA 24 JUN 2012

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'
AKU BERTEKAD UNTUK MAJU KE HADAPAN WALAU MAUT MENGHALANG DI JALANAN .MATI BUKANLAH NODA YANG MENCERNAKAN BAGI SEORANG BERDARAH PAHLAWAN . BILA DI SERTAI NIAT IKHAS BERKORBAN.UNTUK BERJUANG MEMBELA KEBENARAN. KU SERAHKAN SEGENAP JIWA DAN RAGA. DALAM PERANG SUCI MEMBELA AGAMA. LEBIH BAIK MATI DARIPADA HIDUP HINA. JIKA MASIH HIDUP AKU TIDAK KECEWA. DAN JIKA MATI AKAU TIDAK AKAN TERCELA. ALANGKAH HINANYA HIDUP DI BAWAH iKAKI DERHAKA. ( Saidna Husain)

Monday, July 25, 2011

ZIARAH KEIKHLASAN VS ZIARAH RASUAH

Pakaian yang nak di edarkan
sebagai sunbangan


bukan sekadar menderita dengan
penyakitmalah bebanan hidup.
"Macammana ini, boleh beri pinjaman PTPTN untuk belajar tapi dengan syarat ,bila kerja nanti , terus kena potong RM 368.00 sebulan.Kalau macam ini teruk lah, nak bayar duit hutang belajar, nak kahwin, nak bayar duit rumah, nak bayar duit kereta...teruklah....belum apa-apa dah suruh bayar hutang belajar", rungut seorang anak muda kepada ibunya sebaik pinjaman PTPTN di luluskan dengan bersyarat.

"Ha..ha ..tahu tak pa...lepas ini, bila ada buat "BERSIH-3.." pergi lagi, jangan tak pergi.. Tengok berapa ramai anak-anak muda masa "BERSIH-2". Dia orang tak takut..berani macamana ramai polis pun , mereka tak takut. Mereka tak peduli. berkawat , berduri, bergari, berlori...
Awak ingat anak-anak muda itu nak pergi saja-saja aja. Dengan kena sembur,kena asap, kena pukul, kena tendang. ha..saja-saja nak pergi. Tak da sapa yang suruh tapi sebab geram punya pasal,hal-hal macam inilah, belum apa-pa  dah sebut pasal bayar hutang bila kerja...
Dah.. Dah ..jangan cakap banyak lagi....lepas ini, kalau jadi "BERSIH lagi" pergi lagi..duduk depan sekali. jangan nak takut-takut..lagi kita takut, lagi kena buli aja. Paling teruk pun , bila duduk depan, bila dah sampai ajal  kita mati", jawapan tegas dari seorang ibu yang turut marah dengan bebanan yang di pikul saban hari.
Baju baju  yang turut   di edarkan.

"Mati?" tiba-tiba si anak muda  terkebil-kebil walaupun dah merasa pedihnya hadiah semburan air dan pemedih mata di BERSIH tempoh hari.

" Ala...Cakap aja mati, kalau ALLAH kata  belum ajal.. tak mati..pun ...kita bagai nak gak..cari duit bayar harga barang yang melambung, harga pelajaran anak-anak, nak tanggung makan minum, semua dah naik harga...Dia ada sedap nak tunggu cincin harga 24 juta....tidur hotel ratusan  ribu semalam, ..anak tunang klaim duit rakyat..beg tangan 360 ribu...Belanja sana..belanja sini,,,.apa dia ingat rakyat ini boleh di bodoh-bodohkan lagi. 

Dah..dah..mak dah tua..engkau yang nak hidup bina masa depan..tukar aja kerajaan. ..biar Pakatan Rakyat perintah pulak", si ibu masih tetap bertegas , kemuncak kemarahannya sudah tidak boleh di tahan-tahan lagi.

"Orang ingat nak kerja aja, belajar out kampus aja. Tak payah nak fikir pasal beban hutang bila dah kerja nanti', si anak masih resah dengan realiti masa depannya.

"Dah..dah...jangan nak meraban...belajar...ambil PTPTN itu. Bukan duit dia, duit rakyat. Nanti Pakatan Rakyat perintah..semua dah hapus..tak da hutang-hutang," si ibu tetap dengan pendiriannya.

"Agak-agak bila Pakatan Rakyat dapat ambil alih" si anak pun dah tak sabar. Nampak keceriangan di wajahnya.

"Jangan takut....secepat mungkin ..dengan syarat ..  anak-anak muda mesti  berani tampil depan,  berkorban"..ingatkan kawan-kawan daftar undi", si ibu memberikan semangat .

"Betullah .."si anak merenung masa hadapan yang masih jauh...

Begitulah di antara sungutan yang dapat di dengari dari rakyat yang amat menderita dengan harga barang serta bil elektrik dan air yang perlu di tanggung sekarang.

Bagaimana pula bagi mereka-mereka yang kesihatan mereka terjejas. Untuk membeli pampers saja sudah terlalu mahal.

Oleh itu Dmpbkatil meneruskan agenda dengan memberikan sedikit sumbangan kepada mereka-mereka  yang menderita dengan meneruskan ziarah di cawangan petang tadi dengan harapan yang besar agar Pakatan Rakyat akan menang pada PRU 13. Banyak cara yang di lakukan oleh BN untuk menipu, tapi PAS tetap yakin bahawa pertolongan ALLAH ada di mana-mana untuk membantu dari berbagai sudut mengikut kemampuan masing-masing mengikut rentak yang di sertai dengan keikhlasan.

Pemberian sekadar yang mampu tapi cukup memberi erti bahawa rakyat terlalu menderita sekarang. Meskipun mereka mendapat bayaran pampasan atau pun bayaran dari kebajikan bulanan, namun ianya tidak berbaloi apabila di bandingkan dengan harga barangan yang semakin melambung tinggi.
 Lambat laun BN akan jatuh juga  kerana kesombongan serta kezaliman yang telah di lakukan di atas kerakusan tangan-tangannya sendiri.








No comments: