HIMPUNAN HUJAU MENUJU PUTRA PERINGKAT NEGERI MELAKA

MUTIARA KATA

KEMULIAAN SEORANG MUKMIN IALAH APABILA DIA TIDAK BERGANTUNG KEPADA MANUSIA.

KEMENANGAN KEADILAN KEATAS KEZALIMAN LEBIH BESAR MAKNANYA DARIPADA KEMENANGAN KEJAHATAN KE ATAS ORANG YANG ZALIM


HIMPNAN HIJAU

HIMPNAN HIJAU
HIMPUNAN HIJAU MENUJU PUTRAJAYA PERINGKAT NEGERI MELAKA 24 JUN 2012

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'
AKU BERTEKAD UNTUK MAJU KE HADAPAN WALAU MAUT MENGHALANG DI JALANAN .MATI BUKANLAH NODA YANG MENCERNAKAN BAGI SEORANG BERDARAH PAHLAWAN . BILA DI SERTAI NIAT IKHAS BERKORBAN.UNTUK BERJUANG MEMBELA KEBENARAN. KU SERAHKAN SEGENAP JIWA DAN RAGA. DALAM PERANG SUCI MEMBELA AGAMA. LEBIH BAIK MATI DARIPADA HIDUP HINA. JIKA MASIH HIDUP AKU TIDAK KECEWA. DAN JIKA MATI AKAU TIDAK AKAN TERCELA. ALANGKAH HINANYA HIDUP DI BAWAH iKAKI DERHAKA. ( Saidna Husain)

Monday, August 1, 2011

UNIVERSITI RAMADHAN PEMANGKIN MUSLIMAH HARAKIAH

 Ya ALLAH, Tuhan Bulan Ramadhan yang Engkau telah menurunkan Al-Quran di dalamnya dan engkau telah mewajibkan puasa atas hamba-hamba-Mu di Bulan tersebut.Curahkalah Salawat keatas Muhammad dan keluarga Muhammad, anugerahkan padaku haji ke rumah -Mu yang mulia di tahun ini dan di setiap tahun dan ampunkanilah dosa-dosaku yang besar itu, kerana tiada yang dapat mengampuninya selain Mu . Wahai yang Maha pengasih , Wahai yang Maha mengetahui.

Wahai manusia! Bulan ALLAH telah mendatangi kalian dengan Dengan membawa Berkah rahmat dan pengampunan.
Dengan Nama ALLAH , Ya ALLAH , hanya untuk Mu kami berpuasa dan hanya dengan rezeki Mu kami berbuka . Maka, terimalah dari kami, sesungguhnya Engkau Maha Mendengar , Maha Mengetahui.

Ketua Muslimat serta ajk yang baru mendapat baby kedua
Tahniah di ucapkan kepada Lajnah tarbiyah ,DMPNM kerana telah berjaya mengadakan"Wacana Ilmu di Bulan Ramadhan" yang dapat menarik hampir 100 muslimat untuk hadir.

Dengan ahli panel yang terdiri dari Dr Nazirah Mohammad dari KLumpur, Ustaz Faisol Mohammad dan Ustaz Musa dari Melaka.
Membicarakan tentang peranan muslimah  dalam jemaah , persediaan dalam menghapi PRU 13,di samping mempunyai tanggungjawab terhadap keluarga.


Para peserta yang kusyuk mendengar
 Program yang di adakan pagi tadi, 1 Ramadhan ini , dapat memberikan suntikan yang amat berguna buat muslimat meneruskan peranan sebagai umat Islam yang di pertanggungjawabkan keatas individu muslim.

Ketua DMPBK sedang sibuk


ajk dmpbk  turut serta

Universiti Ramadhan meskipun hanya sebulan dalam setahun, namun impaknya adalah amat besar . Ganjaran-ganjaran yang ALLAH sediakan untuk mereka yang merebut peluang dan ruang .
ha! tengok apa tu
YA RAMADHAN...KAMI MERINDUI MU..

No comments: