HIMPUNAN HUJAU MENUJU PUTRA PERINGKAT NEGERI MELAKA

MUTIARA KATA

KEMULIAAN SEORANG MUKMIN IALAH APABILA DIA TIDAK BERGANTUNG KEPADA MANUSIA.

KEMENANGAN KEADILAN KEATAS KEZALIMAN LEBIH BESAR MAKNANYA DARIPADA KEMENANGAN KEJAHATAN KE ATAS ORANG YANG ZALIM

HIMPNAN HIJAU

HIMPNAN HIJAU
HIMPUNAN HIJAU MENUJU PUTRAJAYA PERINGKAT NEGERI MELAKA 24 JUN 2012

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'
AKU BERTEKAD UNTUK MAJU KE HADAPAN WALAU MAUT MENGHALANG DI JALANAN .MATI BUKANLAH NODA YANG MENCERNAKAN BAGI SEORANG BERDARAH PAHLAWAN . BILA DI SERTAI NIAT IKHAS BERKORBAN.UNTUK BERJUANG MEMBELA KEBENARAN. KU SERAHKAN SEGENAP JIWA DAN RAGA. DALAM PERANG SUCI MEMBELA AGAMA. LEBIH BAIK MATI DARIPADA HIDUP HINA. JIKA MASIH HIDUP AKU TIDAK KECEWA. DAN JIKA MATI AKAU TIDAK AKAN TERCELA. ALANGKAH HINANYA HIDUP DI BAWAH iKAKI DERHAKA. ( Saidna Husain)

Tuesday, April 13, 2010

ISA.... ITU SANGAT ANGKUH


Alhamdulillah, akhirnya Basheera ibu muda yang berusia 27 tahun ,telah selamat pulang ke negara asalnya, Nigeria setelah terbelenggu dengan penyeksaan ketika menetap di Malaysia. Sangkaannya untuk menjadikan Malaysia sebuah negara yang indah untuk di duduki , akhirnya berkecai setelah suaminya di tangkap ISA tanpa sebarang sebab yang nyata.
Suaminya yang telah di tahan bersama 10 negara asing yang sedang belajar di universiti tempatan kerana di katakan pengikut wahabi.

Peristiwa yang menjadi titik hitam ini ,akan tetap menjadi igauan mimpi seumur hidupnya apabila dia di tinggalkan bersama anak-anaknya nya yang masih kecil di Malaysia sedangkan suaminya telah di hantar pulang ke Nigeria tanpa dapat di ketemuinya.
Bayangkan seorang isteri serta anak-anak di tinggalkan di negara yang terlalu asing baginya, di mana hendak mengadu.

Dan kini dengan kepulangannya ke negara asalnya hasil usaha-usaha murni dari GMI serta Harakah yang perihatin, telah memberikannya kelegaan pernafasan untuk terus menghirup udara yang nyaman di negaranya sendiri.

Mungkin peristiwa kematian Altantuya , wanita dari Monggolia yang meninggal di Malaysia akibat dari bom c4 juga turut membayangi diri Basheera buat selamanya.


No comments: