HIMPUNAN HUJAU MENUJU PUTRA PERINGKAT NEGERI MELAKA

MUTIARA KATA

KEMULIAAN SEORANG MUKMIN IALAH APABILA DIA TIDAK BERGANTUNG KEPADA MANUSIA.

KEMENANGAN KEADILAN KEATAS KEZALIMAN LEBIH BESAR MAKNANYA DARIPADA KEMENANGAN KEJAHATAN KE ATAS ORANG YANG ZALIM


HIMPNAN HIJAU

HIMPNAN HIJAU
HIMPUNAN HIJAU MENUJU PUTRAJAYA PERINGKAT NEGERI MELAKA 24 JUN 2012

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'
AKU BERTEKAD UNTUK MAJU KE HADAPAN WALAU MAUT MENGHALANG DI JALANAN .MATI BUKANLAH NODA YANG MENCERNAKAN BAGI SEORANG BERDARAH PAHLAWAN . BILA DI SERTAI NIAT IKHAS BERKORBAN.UNTUK BERJUANG MEMBELA KEBENARAN. KU SERAHKAN SEGENAP JIWA DAN RAGA. DALAM PERANG SUCI MEMBELA AGAMA. LEBIH BAIK MATI DARIPADA HIDUP HINA. JIKA MASIH HIDUP AKU TIDAK KECEWA. DAN JIKA MATI AKAU TIDAK AKAN TERCELA. ALANGKAH HINANYA HIDUP DI BAWAH iKAKI DERHAKA. ( Saidna Husain)

Sunday, February 21, 2010

MUSLIMAT!! TEPUK DADA TANYA IMAN



"Berubahnya hukum dengan berubahnya suasana...Jihad menjadi fardhu ain apabila musuh masuk dalam negeri Islam...dan... apabila suasana sekarang yang musuh bukan saja sudah masuk didalam negeri malah sudah masuk dalam rumah malah sudah masuk dalam kepala setiap orang Islam maka Jihad sudah menjadi fardh uain. Jihad fardhu ain sudah tidak memerlukan keizinan dari suami" ..itulah diantara jawapan Presiden Tun guru Haji Hadi sempena lawatan beliau sehari ke Melaka semalam, 21 Feb 2010.
Seramai 10 ajk muslimat Kawasan Bukit Katil yang telah menyertai program sehari bersama Presiden di KOMPAJ, Jasin.



Jawapan Tuan Presiden ini merupakan satu jawapan yang di berikan menjurus kepada lontaran soalan yang di kemukakan oleh Pn Hawa Yaakob salah seorang ajk DMPNM yang bertanyakan tentang peranan muslimat di suasana yang ujud pada hari ini.Persoalan yang timbul lantaran dari para-para muslimin yang agak keberatan untuk membenarkan isteri-isteri mereka bergiat aktif dalam jemaah.

"Saya dari Dewan ulama..malu juga saya apabila ada orang mengatakan jihad bagi muslimat adalah sunat muakad saja...Bacalah buku At Taharidh A'Lal Jihad Fi Islaahil Bilad Wal I'bad...Gesaan berjihad pada mengislahkan negeri dan rakyat..buku yang telah banyak di baca oleh para pelajar universiti..buku karangan saya...mungkin muslimat Melaka terlepas pandang",Ustaz Zulkifli Ismail selaku ketua Dewan Ulama Negeri Melaka , turut menyatakan kesalnya apabila ada para muslimin pada hari ini yang agak keberatan membenarkan isteri mereka bergiat aktif.
Tidak di nafikan ramai isteri-isteri yang lebih selesa tinggal di rumah walaupun ramai juga para suami mengharapkan agar isteri-isteri mereka turut bersama-sama di dalam perjuangan jemaah manakala terdapat juga para isteri yang mahu bersama-sama di dalam jemaah walaupun sebenarnya bilangannya tak ramai.Lebih ramai para isteri yang berada di zon selesa dengan suasana yang ada sekarang.

Namun saban hari berlakunya tragedi demi tragedi..Dari peristiwa Masjid di robohkan, ke peristiwa wanita di letupkan dengan bom seterusnya ke peristiwa pembakaran bayi dan hari ini peristiwa suami di tolak keluar dari kereta lalu mencolek isterinya ,semuanya sudah tidak selamat lagi. Kalau seorang suami juga sudah mampu di tolak keluar ketika berduaan dengan isteri kesayangannya..sudah sukar untuk di bendung jenayah lain lagi.

No comments: