HIMPUNAN HUJAU MENUJU PUTRA PERINGKAT NEGERI MELAKA

MUTIARA KATA

KEMULIAAN SEORANG MUKMIN IALAH APABILA DIA TIDAK BERGANTUNG KEPADA MANUSIA.

KEMENANGAN KEADILAN KEATAS KEZALIMAN LEBIH BESAR MAKNANYA DARIPADA KEMENANGAN KEJAHATAN KE ATAS ORANG YANG ZALIM


HIMPNAN HIJAU

HIMPNAN HIJAU
HIMPUNAN HIJAU MENUJU PUTRAJAYA PERINGKAT NEGERI MELAKA 24 JUN 2012

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'
AKU BERTEKAD UNTUK MAJU KE HADAPAN WALAU MAUT MENGHALANG DI JALANAN .MATI BUKANLAH NODA YANG MENCERNAKAN BAGI SEORANG BERDARAH PAHLAWAN . BILA DI SERTAI NIAT IKHAS BERKORBAN.UNTUK BERJUANG MEMBELA KEBENARAN. KU SERAHKAN SEGENAP JIWA DAN RAGA. DALAM PERANG SUCI MEMBELA AGAMA. LEBIH BAIK MATI DARIPADA HIDUP HINA. JIKA MASIH HIDUP AKU TIDAK KECEWA. DAN JIKA MATI AKAU TIDAK AKAN TERCELA. ALANGKAH HINANYA HIDUP DI BAWAH iKAKI DERHAKA. ( Saidna Husain)

Sunday, May 10, 2009

SAMBUTAN MERIAH...LENSA DARI DMPBK




Akhirnya, selesai sudah program "Hari Terbuka Pas" anjuran DMPNM serta BPPNM yang diadakan pada 15 JAwal/10 Mei bertempat di HAMAS, Simpang Kemendor,Jasin semalam. Sambutan yang amat menggalakkan dari para pengunjong terutamanya dari ahli PAS sendiri.

Berbagai acara telah diadakan bagi memeriahkan lagi sambutan dihari yang amat bermakna ini.Dari usia PASTI sehingga usia dewasa turut bersama-sama menyertai.


Agak menarik perhatian apabila diacara perasmian , Saudara Lim Swee ,pengerusi dari Kelab Penyokong PAS Negeri Melaka telah berterus terang menyatakan bahawa beliau tidak bersetuju apabila orang bukan Islam memberikan ucapan salam maka orang Islam menjawab 'waalaikummussam'..

Wakil dari penyokong Kelab PAS itu mengharapkan agar dapat diberikan penjelasan yang sebenarnya agar orang-orang bukan Islam terutama ahli dari Kelab Penyokong PAS sendiri dapat tertarik kepada PAS amnya dan kepada ISLAM khasnya.


Dan Tambahnya lagi , orang-orang bukan Islam amat memudahkan memberikan kerjasama terutama dalam kerja-kerja yang mendatangkan kebaikkan. Oleh itu tidak sukar bagi mereka untuk memberikan sumbangan dan contoh yang paling ketara ialah dengan
penjualan tiket "Hari Terbuka PAS" bagai menjual goreng pisang panas.


Juga turut menceriakan lagi majlis ini dengan tetamu dari pusat , Saudari Aiman Athirah yang mewakili Dewan Muslimat Pusat bagi melancarkan kempen "Kita Bersaudara'. Kempen kita bersaudara bertujuan bagi menyatakan bahawa manusia berasal dari keturunan yang satu iaitu Adam dan Hawa. Kemudian dijadikan berbilang bangsa dan suku untuk saling kenal-mengenal .

Turut diundang serta juga Ustaz Minghat Mahmud selaku Lajnah Kebajikan Negeri Melaka bagi pelancaran Dana kebajikan Muslimat bagi mengukuhkan ekonomi Muslimat.


Forum yang diadakan pada sebelah petangnya telah diwakili oleh Saudara Adly Zahari selaku pesuruhjaya1 negeri Melaka..Dr Lo' Lo' ajk Pusat..YB Goh dari DAP dan Saudara Shamsul Iskandar dari PKR. Beberapa persolan yang turut dilontarkan oleh pengerusi, saudara Sofi Wahab selaku YDP Bukit Katil juga merupakan Ketua Penerangan Negeri Melaka.


DMPBK mengucapakan TAHNIAH diatas program yang berjalan dengan lancar. Sudah tentunya , program yang sebegini besar memerlukan kerjasama yang mantap dari DMPNM dan BPPNM. Semuga diberkati buat semua. Insya ALLAH.

No comments: