HIMPUNAN HUJAU MENUJU PUTRA PERINGKAT NEGERI MELAKA

MUTIARA KATA

KEMULIAAN SEORANG MUKMIN IALAH APABILA DIA TIDAK BERGANTUNG KEPADA MANUSIA.

KEMENANGAN KEADILAN KEATAS KEZALIMAN LEBIH BESAR MAKNANYA DARIPADA KEMENANGAN KEJAHATAN KE ATAS ORANG YANG ZALIM

HIMPNAN HIJAU

HIMPNAN HIJAU
HIMPUNAN HIJAU MENUJU PUTRAJAYA PERINGKAT NEGERI MELAKA 24 JUN 2012

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'
AKU BERTEKAD UNTUK MAJU KE HADAPAN WALAU MAUT MENGHALANG DI JALANAN .MATI BUKANLAH NODA YANG MENCERNAKAN BAGI SEORANG BERDARAH PAHLAWAN . BILA DI SERTAI NIAT IKHAS BERKORBAN.UNTUK BERJUANG MEMBELA KEBENARAN. KU SERAHKAN SEGENAP JIWA DAN RAGA. DALAM PERANG SUCI MEMBELA AGAMA. LEBIH BAIK MATI DARIPADA HIDUP HINA. JIKA MASIH HIDUP AKU TIDAK KECEWA. DAN JIKA MATI AKAU TIDAK AKAN TERCELA. ALANGKAH HINANYA HIDUP DI BAWAH iKAKI DERHAKA. ( Saidna Husain)

Sunday, May 24, 2009

SEBUAH PENANTIAN.......SEORANG IBU...

(Gambar- Ketika sang anak dalam dakapan)



Seekor ibu kucing yang baru beberapa bulan telah melahirkan 3 ekor anak sulung. Dijilat bulu anak-anak nya setiap hari. Menyusukan anaknya sambil terlena. Diberikan anaknya ikan atau tikus , yang didapatinya sambil merenung dari jauh ketika anak-anaknya sedang mengadap makanan dengan lahapnya. Kemudian datang lagi meminta makanan daripada tuan kucing dengan suara rayuan menandakan giliran ibu kucing untuk makan pula.

Bergurau dengan berkejaran-kejaran bersama anak-anaknya mungkin itulah kebahagiaannya diatas fitrah yang dikurniakan.

Apabila sang kucing jantan cuba mengintip dari jauh , maka siibu kucing sudah menjerit , datang sebuah kekuatan pada dirinya lantas mengejar sikucing jantan , menjaga anak-anaknya agar tidak diapa-apakan sikucing jantan.

Apabila anak-anaknya sering diganggu oleh anak-anak tuan rumah lalu , maka disorokkan pula anak-anaknya ketempat yang lebih selamat.

Apabila anak-anaknya diletakkan diluar rumah, ibu kucing mulai cemas. Ibu kucing mula memanjat tingkap dan diperhatikan oleh anak-anaknya sehingga satu hari anak-anak juga bisa memanjat tingkap seperti sering yang dilihat dari perbuatan ibunya. Mungkin itu cara terbaik bagi siibu untuk mengajar anaknya memanjat.

Tapi walaubagaimana , tak tahu dimana silapnya, tiba-tiba 2 anaknya hilang. tinggal seekor yang dimanjakannya. Tanpa mempedulikan kehilangan 2 ekor anaknya, siibu kucing terus menyusu serta membawakan ikan yang diberikan oleh tuannya @ tikus yang ditangkapnya. Pantang siibu kucing mendengar suara anaknya mengiau...pasti akan dikejarinya untuk memastikan apa yang terjadi pada anaknya.



(gambar- ketika telah kehilangan semua anak-anaknya)



Namun , sekali lagi anaknya seekor turut hilang. Lalu setiap hari ibu kucing , mengiau seolah-olah mencari sesuatu. Setiap almari cuba dimasukkinya, setiap sudut rumah diselongkarinya.. Berlarilah siibu kucing , kesana-kesini. Mungkin dia juga sedang merindui anaknya.Mungkin siibu kucing marah pada kucing jantan yang selalu mengintip anak-anaknya..apakah tujuan sikucing jantan...

Dan
Bagaimana pula perasaan seorang ibu,yang telah kehilangan anak akibat dicolek oleh penjenayah-penjenayah. Anak yang telah dikandungnya dengan susah payah, anak yang telah disusuinya dengan penuh manja.Anak yang telah dibelai sepenuh jiwa.

Tapi kini anak itu yang tidak tahu dimana dan bagaimana keadaan nya sekarang.Anak yang sudah lama kehilangan.Rindu seorang ibu yang tak mungkin padam.Akan terus menjiwainya , seumur hidupnya..


"Adakah penjenayah-penjenayah yang tidak dikenali itu masih terus bebas..sedang merancang dan terus merancang untuk pencolekan demi pencolekan..Bijak sangatkah penjenayah-penjenayah itu, sehingga sukar untuk dikesan..Senangkah hati penjenayah-penjenayah itu, diatas rintihan serta tangisan para ibu ? "mungkin itu rintihan hati seorang ibu yang menjadi mangsa.

Dan
Bagaimana pula perasaan seorang ibu yang turut kehilangan anak akibat pencolekan tanpa pembicaraan yang dirancang dari penjenayah-penjenayah yang terhormat.
Ibu-ibu yang tahu tersoroknya anak-anak mereka tapi masih terus menanti dalam rintihan.Penjenayah yang mampu merubah namun masih sombong dan bongkak.

Lalu siibu menaruh harapan yang teramat tinggi agar , samada penjenayah-penjenayah yang tidak dikenali mahupun penjenayah-penjenayah terhormat ini bisa akan dihukum seadil-adilnya samada dimahkamah dunia mahupun mahkamah akhirat..tanpa campurtangan dari Mahkamah Rayuan.

Mungkin siibu sedang bertekad untuk merubah segala-galanya mengikut kemampuan yang ada untuk merubah sistem yang korup lantaran terselit dihatinya berkata "MASAKAN PENJENAYAH TANGKAP PENJENAYAH "...




SELAMAT HARI IBU

No comments: