HIMPUNAN HUJAU MENUJU PUTRA PERINGKAT NEGERI MELAKA

MUTIARA KATA

KEMULIAAN SEORANG MUKMIN IALAH APABILA DIA TIDAK BERGANTUNG KEPADA MANUSIA.

KEMENANGAN KEADILAN KEATAS KEZALIMAN LEBIH BESAR MAKNANYA DARIPADA KEMENANGAN KEJAHATAN KE ATAS ORANG YANG ZALIM


HIMPNAN HIJAU

HIMPNAN HIJAU
HIMPUNAN HIJAU MENUJU PUTRAJAYA PERINGKAT NEGERI MELAKA 24 JUN 2012

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'
AKU BERTEKAD UNTUK MAJU KE HADAPAN WALAU MAUT MENGHALANG DI JALANAN .MATI BUKANLAH NODA YANG MENCERNAKAN BAGI SEORANG BERDARAH PAHLAWAN . BILA DI SERTAI NIAT IKHAS BERKORBAN.UNTUK BERJUANG MEMBELA KEBENARAN. KU SERAHKAN SEGENAP JIWA DAN RAGA. DALAM PERANG SUCI MEMBELA AGAMA. LEBIH BAIK MATI DARIPADA HIDUP HINA. JIKA MASIH HIDUP AKU TIDAK KECEWA. DAN JIKA MATI AKAU TIDAK AKAN TERCELA. ALANGKAH HINANYA HIDUP DI BAWAH iKAKI DERHAKA. ( Saidna Husain)

Monday, April 20, 2009

Ijtimak Bulanan Kawasan Bukit Katil



Pas kawasan Bukit Katil, meneruskan agendanya dengan ijtimak bulanan di Markas Paya Dalam kali ke2 pada 19 April/23 RAkhir 1430..Kuliah jam ini bermula jam 9 pagi- 10.30pagi, disampaikan oleh Ustaz Faisol.



Tafsir dari Surah Al Hujurat(Bilik Isteri-isteri Nabi)
Berpandukan buku yang ditulis oleh Tuan Guru Dato' Seri Hj Abdul Hadi Awang.
Alhamdulillah, muslimat Bukit Katil dapat sama-sama menghadiri kemajlis yang mulia ini.





Terdiri dari 18 ayat, termasuk golongan Surah-Surah Madiniyyah, diturunkan sesudah surah Al Mujaadillah. Dinamakan Al Hujurat (Bilik Isteri-isteri Nabi) diambil dari perkataan Al Hujurat yang terdapat pada 4 surah ini. Ayat tersebut mencela para sahabat yang memanggil nabi nabi Muhammad s.a.w yang sedang berada dikamar rumahnya bersama isterinya. Memanggil Nabi dengan cara dan dalam keadaan yang demikian menunujukkan sifat kurang hormatnya kepada beliau dan menganggu ketenteraman beliau.



"Wahai orang-orang yang beriman , janganlah kamu memutuskan sesuatu perkara dihadapan ALLAH dan Rasulnya ( dari apa yang diputuskan oleh ALLAH dan RasulNya) dan bertakwalah kamu semua kepada ALLAH,sesungguhnya ALLAH itu Maha Mengetahui lagi Maha Mendengar"(Al hujurat- 1)



......

Diharap agar lebih ramai lagi yang dapat menghadirinya khasnya Muslimin dan Muslimat diKawasan Bukit Katil. Kuliah yang seterusnya pada 17 Mei 2009/22 JamadilAwal 1430.
Bersama-sama kita tingkatkan menimba Ilmu...InsyaALLAH

1 comment:

Hamirdin b Ithnin said...

http://nadarakyat.blogspot.com/2009/04/pas-melaka-perlu-berubah.html