HIMPUNAN HUJAU MENUJU PUTRA PERINGKAT NEGERI MELAKA

MUTIARA KATA

KEMULIAAN SEORANG MUKMIN IALAH APABILA DIA TIDAK BERGANTUNG KEPADA MANUSIA.

KEMENANGAN KEADILAN KEATAS KEZALIMAN LEBIH BESAR MAKNANYA DARIPADA KEMENANGAN KEJAHATAN KE ATAS ORANG YANG ZALIM


HIMPNAN HIJAU

HIMPNAN HIJAU
HIMPUNAN HIJAU MENUJU PUTRAJAYA PERINGKAT NEGERI MELAKA 24 JUN 2012

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'
AKU BERTEKAD UNTUK MAJU KE HADAPAN WALAU MAUT MENGHALANG DI JALANAN .MATI BUKANLAH NODA YANG MENCERNAKAN BAGI SEORANG BERDARAH PAHLAWAN . BILA DI SERTAI NIAT IKHAS BERKORBAN.UNTUK BERJUANG MEMBELA KEBENARAN. KU SERAHKAN SEGENAP JIWA DAN RAGA. DALAM PERANG SUCI MEMBELA AGAMA. LEBIH BAIK MATI DARIPADA HIDUP HINA. JIKA MASIH HIDUP AKU TIDAK KECEWA. DAN JIKA MATI AKAU TIDAK AKAN TERCELA. ALANGKAH HINANYA HIDUP DI BAWAH iKAKI DERHAKA. ( Saidna Husain)

Monday, April 27, 2009

Beginilah kehidupan!!!


(Ketua muslimat serta ajk cawangan Ayer Keroh bersama keluarga Allahyarham)

"Mak,ayah kita dah mati ke?" tanya seorang anak yang baru berusia 4 tahun. Dalam keadaan yang terpinga-pinga anak itu hanya memerhatikan saja ayahnya dikapankan. Baru semalam dia dan abangnya bergurau dengan ayahnya.Baru semalam ayahnya membawa keluarganya berjalan-jalan sambil bersantai diluar. Makan ais kerim kegemarannya tapi kenapa hari ini , tiba-tiba dia melihat ayahnya dikapankan dan dibawa pergi.....




Seorang lagi sahabat yang menetap di Air Keroh pergi meninggalkan kita. Allayarham Razali Awang meninggalkan isteri serta 3 orang anak yang berusia 9,7,4 tahun. Tanpa pengetahuan siisteri bahawa suami mengidap penyakit jantung serta kedua2 buah pinggang yang telah rosak yang selama ini cuba dirahsiakan oleh sisuami. Dalam usia 44 tahun, 1JamadilAwal 1430/26 April menghampiri waktu maghrib tiba-tiba sisuami pergi meninggalkannya tanpa disangka-sangkanya.






Tinggal siibu melayani anak-anak yang dalam renggekan. Tiba-tiba suhu badan anak naik.Pertanyaan anak sudah tidak mampu dijawab lagi.Siibu sendiri sering mengalami sesak nafas sehinggakan terpaksa dibantu dengan mesin bagi memudahkan pernafasannya

Beginilah kehidupan....
Bila sampai ajal, semuanya akan berakhir. Gelak ketawa bersama ayah, gurau senda bersama suami , hanya menjadi kenangan yang indah.


Semuga ALLAH mencucuri rahmat keatas rohnya.AL FATIHAH
Semuga siibu tabah untuk menghadapi ini semua.Kuatkanlah hubungan dengan ALLAH kerana DIA sajalah tempat pengaduan yang hakiki.


Bagaimana pula dengan kita?
Yakinkah kita bahawa esok kita masih hidup lagi?
Apakah persediaan kita pula untuk menemui malam pertama dialam barzah?

Peringatan buat diri...

No comments: