HIMPUNAN HUJAU MENUJU PUTRA PERINGKAT NEGERI MELAKA

MUTIARA KATA

KEMULIAAN SEORANG MUKMIN IALAH APABILA DIA TIDAK BERGANTUNG KEPADA MANUSIA.

KEMENANGAN KEADILAN KEATAS KEZALIMAN LEBIH BESAR MAKNANYA DARIPADA KEMENANGAN KEJAHATAN KE ATAS ORANG YANG ZALIM


HIMPNAN HIJAU

HIMPNAN HIJAU
HIMPUNAN HIJAU MENUJU PUTRAJAYA PERINGKAT NEGERI MELAKA 24 JUN 2012

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'
AKU BERTEKAD UNTUK MAJU KE HADAPAN WALAU MAUT MENGHALANG DI JALANAN .MATI BUKANLAH NODA YANG MENCERNAKAN BAGI SEORANG BERDARAH PAHLAWAN . BILA DI SERTAI NIAT IKHAS BERKORBAN.UNTUK BERJUANG MEMBELA KEBENARAN. KU SERAHKAN SEGENAP JIWA DAN RAGA. DALAM PERANG SUCI MEMBELA AGAMA. LEBIH BAIK MATI DARIPADA HIDUP HINA. JIKA MASIH HIDUP AKU TIDAK KECEWA. DAN JIKA MATI AKAU TIDAK AKAN TERCELA. ALANGKAH HINANYA HIDUP DI BAWAH iKAKI DERHAKA. ( Saidna Husain)

Sunday, March 7, 2010

TAHNIAH!!!NISA KAW BUKIT KATIL DAN DPPNM

Setinggi -tinggi Ucapan "TAHNIAH "buat sahabat-sahabat seperjuangan yang telah berusaha begitu gigih dalam usaha menyebarkan dakwah di muka bumi ALLAH ini, terutama di Melaka khasnya. Sekali lagi NISA Kawasan Bukit Katil serta DPNM telah muncul di mata masyarakat bagi membuktikan bahawa Islam adalah agama yang syumul , yang mudah untuk disantuni oleh semua masyarakat yang ada di sekeliling tanpa mengira kaum

NISa telah muncul dengan bolajaringnya yang telah diadakan di Maahad Ar Rahmah pada sabtu 6 Mac. Seramai 30 peserta telah mendaftar sebagai pemain dari peringkat usia muda sehingga peringkat dewasa.



Dr Khatijah Jumangat, selaku Ketua Dewan Muslimat Kawasan Bukit Katil telah merasmikan acara pertandingan permainan bolajaring yang telah diadakan pada sebelah petang.Turut mengiringi, Puan Rogayah Harun selaku pengarah program yang juga merupakan ketua NISA Bukit katil. Tidak ketinggalan Puan Mahani Osman selaku Pengarah NISA negeri Melaka juga turut bersama bagi meraikan majlis ini.











Manakala DPPNM pula telah muncul dengan permainan bowlingnya di Mahkota Parade Melaka pada hari Ahad, 7 mac jam 9.00 pagi. Ramai anak-anak muda yang turut mendaftar sebagai pemain. Perasmian telah dirasmikan oleh ustaz Kamaruddin Hj Sidek yang merupakan Ketua Pemuda Negeri Melaka.Saudara Puhat Bedol, ketua Pemuda Bukit Katil beserta isteri dan 2 orang anaknya juga turut bersama-sama di dalam program tersebut. Alhamdulillah, semga ALLAH meredhai hasil usaha yang murni ini dan dapat diteruskan lagi usaha-usaha ini dengan perolonganNYA. InsyaALLAH.

No comments: