HIMPUNAN HUJAU MENUJU PUTRA PERINGKAT NEGERI MELAKA

MUTIARA KATA

KEMULIAAN SEORANG MUKMIN IALAH APABILA DIA TIDAK BERGANTUNG KEPADA MANUSIA.

KEMENANGAN KEADILAN KEATAS KEZALIMAN LEBIH BESAR MAKNANYA DARIPADA KEMENANGAN KEJAHATAN KE ATAS ORANG YANG ZALIM

HIMPNAN HIJAU

HIMPNAN HIJAU
HIMPUNAN HIJAU MENUJU PUTRAJAYA PERINGKAT NEGERI MELAKA 24 JUN 2012

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'
AKU BERTEKAD UNTUK MAJU KE HADAPAN WALAU MAUT MENGHALANG DI JALANAN .MATI BUKANLAH NODA YANG MENCERNAKAN BAGI SEORANG BERDARAH PAHLAWAN . BILA DI SERTAI NIAT IKHAS BERKORBAN.UNTUK BERJUANG MEMBELA KEBENARAN. KU SERAHKAN SEGENAP JIWA DAN RAGA. DALAM PERANG SUCI MEMBELA AGAMA. LEBIH BAIK MATI DARIPADA HIDUP HINA. JIKA MASIH HIDUP AKU TIDAK KECEWA. DAN JIKA MATI AKAU TIDAK AKAN TERCELA. ALANGKAH HINANYA HIDUP DI BAWAH iKAKI DERHAKA. ( Saidna Husain)

Tuesday, March 9, 2010

LAGI DAN LAGI....



"Assalamualaikum, ...hai.Mas kena tolong akak. Akak kena balik sendiri", tiba-tiba kak Rubi sebuk menelepon aku dengan nadanya yang cemas.

"Kan Kak Rubi balik dengan DR" aku sedikit terkejut sebab aku baru saja tinggalkan kak Rubi , DR Khatijah serta beberapa orang muslimat dirumah seorang sahabat yang tercedera kerana aku ada satu lagi sesi ziarah bersama siti .Memang sewaktu pergi kak Rubi menumpang aku dan sudah menjadi kebiasaan kak Rubi akan menumpang DR apabila balik sebab rumah mereka berhampiran.

"Tak boleh...lepas ini DR nak pergi kerja balik di pejabatnya. Akak tak boleh tumpang dia sebab dia tak balik rumah.Nanti akan tinggal sorang . Siapa nak hantar akak" suara kak Rubi bertambah cemas di tambahi pula apabila hari menghampiri waktu maghrib.

Aku terkejut seketika. Rupa-rupanya Dr Khatijah tidak mahu ketinggalan bersama-sama muslimat Bukit Katil bagi sesi ziarah yang diadakan pada sebelah petang sehingga sanggup datang sekejap dari pejabatnya dan bertugas balik di waktu malam. Begitulah pengorbanan yang sanggup dilakukan oleh para muslimat dalam usaha melakukan kerja-kerja kebajikan.

Alhamdulillah, DMPBK mengambil kesempatan menziarah dirumah Kak Jamilah, yang tercedera kerana terjatuh sewaktu berada di belakang rumannya.Akibat dari itu , kakinya patah dan kak Jamilah terpaksa sering ke hospital bagi membersihkan kakinya, tambah lagi apabila kak Jamilah mengidap penyakit Kencing Manis.
Oleh itu bagi meringankan sedikit beban, dmpbk menghulurkan sedikit sumbangan buat Kak Jamilah yang telah pun kehilangan suami beberapa tahun yang lalu.

Semuga kak Jamilah bersabar dan redha dengan ujian ini. InsyaALLAH

No comments: