HIMPUNAN HUJAU MENUJU PUTRA PERINGKAT NEGERI MELAKA

MUTIARA KATA

KEMULIAAN SEORANG MUKMIN IALAH APABILA DIA TIDAK BERGANTUNG KEPADA MANUSIA.

KEMENANGAN KEADILAN KEATAS KEZALIMAN LEBIH BESAR MAKNANYA DARIPADA KEMENANGAN KEJAHATAN KE ATAS ORANG YANG ZALIM

HIMPNAN HIJAU

HIMPNAN HIJAU
HIMPUNAN HIJAU MENUJU PUTRAJAYA PERINGKAT NEGERI MELAKA 24 JUN 2012

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'
AKU BERTEKAD UNTUK MAJU KE HADAPAN WALAU MAUT MENGHALANG DI JALANAN .MATI BUKANLAH NODA YANG MENCERNAKAN BAGI SEORANG BERDARAH PAHLAWAN . BILA DI SERTAI NIAT IKHAS BERKORBAN.UNTUK BERJUANG MEMBELA KEBENARAN. KU SERAHKAN SEGENAP JIWA DAN RAGA. DALAM PERANG SUCI MEMBELA AGAMA. LEBIH BAIK MATI DARIPADA HIDUP HINA. JIKA MASIH HIDUP AKU TIDAK KECEWA. DAN JIKA MATI AKAU TIDAK AKAN TERCELA. ALANGKAH HINANYA HIDUP DI BAWAH iKAKI DERHAKA. ( Saidna Husain)

Tuesday, August 11, 2009

HIDUP LAH DENGAN BERKASIH SAYANG



Diriwayatkan dari Barirah, dari Nabi s.a.w bahawa Nabi bersabda: " Sesungguhnya didalam syurga itu terdapat beberapa kamar yang luasnya dapat dilihat dari dalam dan sebaliknya. Kamar-kamar itu disediakan Allah untuk orang-orang yang saling menyayangi, orang yang mahu saling mengunjungi dan orang yang saling membantu kerana ALLAH".

Dan diriwayatkan dari Ibnu Mas'ud r.a bahawa dia berkata: Nabi s.a.w bersabda :" orang-orang yang saling menyayangi dan orang-orang yang saling mengunjungi kerana ALLAH , maka mereka itu bersinggahsanakan batu permata merah, disinggahsana itu terdapat 70,000 kamar yang menyinari penghuni syurga sebagaimana matahari menyinari dunia.Maka penduduk syurga pun berkata :" Marilah kita semua pergi melihat orang-orang yang saling menyayangi kerana ALLAH." Dan ketika mereka sudah dekat, dari orang-orang yang saling menyayangi kerana ALLAH maka wajah-wajahnya menjadi turut bersinar, seperti matahari yang menyinari penduduk dunia.
Mereka(penghuni kamar tersebut) mengenakan pakaian dari sutera hijau dan tertulis pada dahi mereka: " Mereka itu adalah orang-orang saling menyayangi , dan saling mengunjungi kerana ALLAH Taala.



Sejarah telah membuktikan kepada kita bahawa dengan kedatangan Islam, ukhuwah yang berasaskan agama telah mengambil tempat semangat perkauman dan kebangsaan yang berleluasa dizaman jahiliyah.

Dengan perasaan ukhuwahlah , kita dapat melahirkan satu macam perasaan serta kesedaran akan tanggungjawab terhadap masyarakat dan sudah semestinya akan ujud suatu perasaan keselamatan dan ketenteraman yang dipenuhi dengan keadilan.

Dengan ujudnya perasaan kasih sayang inilah maka akan lahirlah sifat mengambil berat urusan saudara sesama muslim tanpa mementingkan diri sendiri.

Oleh itu DMPKBK sekali lagi merebut peluang dan ruang sementara masih diberi kesempatan bernafas bagi meneruskan bakti kepada sesama insan.



Dalam menghadapi kesibukan harian, alhmdulillah masih diberi kesempatan untuk terus melakukan amal kebaikan dengan membantu seorang ibu yang telah dimamah usia yang kini dijagai oleh anak lelaki yang telah kehilanggan isteri sejak hampir dua tahun yang lalu.

Dalam masa yang terlalu terhad, DMPKBK telah turut membantu mengemas diruang tamu serta membersihkan sedikit halaman rumahnya dalam usaha mengindahkan suasana kerana ALLAH itu indah dan DIA suka pada keindahan.



DMPKBK berazam untuk meneruskan kerja-kerja yang murni ini bagi memupuk ukhuwah serta sikap kepedulian sesama insan.
Semuga usaha murni ini akan mendapat keredhaan dari ALLAH.INSYAALLAH.

No comments: