HIMPUNAN HUJAU MENUJU PUTRA PERINGKAT NEGERI MELAKA

MUTIARA KATA

KEMULIAAN SEORANG MUKMIN IALAH APABILA DIA TIDAK BERGANTUNG KEPADA MANUSIA.

KEMENANGAN KEADILAN KEATAS KEZALIMAN LEBIH BESAR MAKNANYA DARIPADA KEMENANGAN KEJAHATAN KE ATAS ORANG YANG ZALIM

HIMPNAN HIJAU

HIMPNAN HIJAU
HIMPUNAN HIJAU MENUJU PUTRAJAYA PERINGKAT NEGERI MELAKA 24 JUN 2012

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'
AKU BERTEKAD UNTUK MAJU KE HADAPAN WALAU MAUT MENGHALANG DI JALANAN .MATI BUKANLAH NODA YANG MENCERNAKAN BAGI SEORANG BERDARAH PAHLAWAN . BILA DI SERTAI NIAT IKHAS BERKORBAN.UNTUK BERJUANG MEMBELA KEBENARAN. KU SERAHKAN SEGENAP JIWA DAN RAGA. DALAM PERANG SUCI MEMBELA AGAMA. LEBIH BAIK MATI DARIPADA HIDUP HINA. JIKA MASIH HIDUP AKU TIDAK KECEWA. DAN JIKA MATI AKAU TIDAK AKAN TERCELA. ALANGKAH HINANYA HIDUP DI BAWAH iKAKI DERHAKA. ( Saidna Husain)

Thursday, November 27, 2008

TAHNIAH




Alhamdulillah..Blog DPPBKatil telah diupdate semula setelah beberapa lama terhenti.Begitu juga dengan blog DMPBKatil, yang turut terhenti seketika. Alhamdulillah..kini diteruskan kembali bagi sama-sama mencipta masa depan yang gemilang.

Firman Allah.."sesungguhnya orang-orang yang mengatakan "Tuhan kami adalah ALLAH, kemudian mereka Istiqamah, maka malaikat akan turun kepada mereka(dengan mengatakan) 'Janganlah kamu merasa takut dan janganlah merasa sedih dan bergembiralah kamu dengan (memperoleh) syurga yang telah dijanjikan ALLAH kepadamu.Kamilah pelindung-pelindung mu dalam kehidupan dunia dan akhirat, didalamnya kamu memperolehi apa yang kamu inginkan dan memperolehi (pula) didalamnya apa yang kamu minta" (Fussilat:30-31)

Marilah kita bersama-sama menegakkan kebenaran dan keadilan kerana perjuangan menegakkan kebenaran dan keadilan akan membolehkan kita mendapat Al-Falah dengan izin ALLAH dan dalam masa yang sama juga kita dituntut untuk berjuang untuk menghapuskan kebatilan dan kezaliman.

"Sesungguhnya orang-orang yang zalim itu tidak mendapat kemenangan"
(Al-An'am:21)

"Sesungguhnya orang-orang yang zalim itu tidak mendapat kemenangan"
(Yusuf:23)

"Sesungguhnya orang-orang yang zalim itu tidak mendapat kemenangan"
(Al-Qasas:37)

"Aku tidak bermaksud kecuali untuk melaksanakan islah dengan segala kesungguhanku.Dan tidak ada taufiq bagiku melainkan dengan pertolongan ALLAH.Hanya kepada ALLAH aku bertawakkal dan hanya kepadaNYA lah aku kembali."
(Hud:88)
"Dan janganlah cenderung kepada orang-orang yang zalim yang menyebabkan kamu disentuh api neraka dan sekali-kali kamu tidak mempunyai seorang penolong pun selain ALLAH kemudian kamu tidak akan diberi pertolongan'
(Hud :113)

Marilah kita bersama-sama MENGGARAP ERTI PERJUANGAN....

No comments: