HIMPUNAN HUJAU MENUJU PUTRA PERINGKAT NEGERI MELAKA

MUTIARA KATA

KEMULIAAN SEORANG MUKMIN IALAH APABILA DIA TIDAK BERGANTUNG KEPADA MANUSIA.

KEMENANGAN KEADILAN KEATAS KEZALIMAN LEBIH BESAR MAKNANYA DARIPADA KEMENANGAN KEJAHATAN KE ATAS ORANG YANG ZALIM


HIMPNAN HIJAU

HIMPNAN HIJAU
HIMPUNAN HIJAU MENUJU PUTRAJAYA PERINGKAT NEGERI MELAKA 24 JUN 2012

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'
AKU BERTEKAD UNTUK MAJU KE HADAPAN WALAU MAUT MENGHALANG DI JALANAN .MATI BUKANLAH NODA YANG MENCERNAKAN BAGI SEORANG BERDARAH PAHLAWAN . BILA DI SERTAI NIAT IKHAS BERKORBAN.UNTUK BERJUANG MEMBELA KEBENARAN. KU SERAHKAN SEGENAP JIWA DAN RAGA. DALAM PERANG SUCI MEMBELA AGAMA. LEBIH BAIK MATI DARIPADA HIDUP HINA. JIKA MASIH HIDUP AKU TIDAK KECEWA. DAN JIKA MATI AKAU TIDAK AKAN TERCELA. ALANGKAH HINANYA HIDUP DI BAWAH iKAKI DERHAKA. ( Saidna Husain)

Sunday, November 30, 2008

GOLONGAN YANG GUGUR....

Sambungan...

Kata Kaab:-

Rasulullah keluar berperang (Tabuk) ketika hasil tanaman sedang masak di Madinah dan ketika orang ramai lebih suka berehat (keadaan cuaca) .Rasulullah S.A.W membuat persediaan dan orang ramai juga membuat persediaan.Sedang aku keluar rumah setiap hari tanpa membuat persediaan; aku berkata kepada diriku sendiri:

Kalau aku mahu , aku mampu membuat persediaan.Aku melambat-lambatkan persediaan sedangkan orang lain bersungguh-sungguh berusaha. Akhirnya rasulullah dan orang lain telahpun bersedia tetapi aku masih belum.Aku menyatakan kepada diriku sendiri , aku akan membuat persediaan dalam masa sehari atau dua dan berangkat mendapatkan Rasulullah...Oleh itu aku keluar dari rumah untuk mencari persediaan , sedang angkatan Rasulullah telah pun berangkat.

Walau bagaimanapun aku tidak memperolehi persediaan apa-apa.Besoknya aku keluar lagi dan tidak juga memperolehi persediaan. Keadaan ini berterusan sehingga angkatan perang berangkat jauh dan masa bagi aku tidak ada lagi. Oleh itu aku berazam untuk mendapatkan mereka.Sepatutnya aku telah mendapatkan mereka tetapi malangnya aku tidak buat.

Aku berasa dukacita kerana boleh dituduh munafik atau menjadi seorang yang lemah yang diberi kemaafan oleh ALLAH dari ikut serta berperang. .Rasulullah tidak memperkatakan sesuatu tentang aku sehingga Baginda tiba diTabuk.Semasa Baginda dikelilingin oleh orang ramai di Tabuk, Baginda mengatakan : Apakah yang dibuat oleh Kaab ibn Malik?..Jawab seorang lelaki dari Bani Salamah : Wahai Rasulullah , dia berehat dengan isterinya, " Muaz bin Jabal lantas mengatakan kepadanya: Alangkah buruknya kata-kata engkau ..Demi ALLAH , wahai Rasulullah , Kami tidak pernah mendengar dri Kaab kecuali kebaikkan. Rasulullah S.A.W tidak berkata apa-apa.."..

Bersambung

No comments: