HIMPUNAN HUJAU MENUJU PUTRA PERINGKAT NEGERI MELAKA

MUTIARA KATA

KEMULIAAN SEORANG MUKMIN IALAH APABILA DIA TIDAK BERGANTUNG KEPADA MANUSIA.

KEMENANGAN KEADILAN KEATAS KEZALIMAN LEBIH BESAR MAKNANYA DARIPADA KEMENANGAN KEJAHATAN KE ATAS ORANG YANG ZALIM

HIMPNAN HIJAU

HIMPNAN HIJAU
HIMPUNAN HIJAU MENUJU PUTRAJAYA PERINGKAT NEGERI MELAKA 24 JUN 2012

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'
AKU BERTEKAD UNTUK MAJU KE HADAPAN WALAU MAUT MENGHALANG DI JALANAN .MATI BUKANLAH NODA YANG MENCERNAKAN BAGI SEORANG BERDARAH PAHLAWAN . BILA DI SERTAI NIAT IKHAS BERKORBAN.UNTUK BERJUANG MEMBELA KEBENARAN. KU SERAHKAN SEGENAP JIWA DAN RAGA. DALAM PERANG SUCI MEMBELA AGAMA. LEBIH BAIK MATI DARIPADA HIDUP HINA. JIKA MASIH HIDUP AKU TIDAK KECEWA. DAN JIKA MATI AKAU TIDAK AKAN TERCELA. ALANGKAH HINANYA HIDUP DI BAWAH iKAKI DERHAKA. ( Saidna Husain)

Friday, November 28, 2008

GOLONGAN YANG GUGUR



Tahun 2008 adalah tahun yang amat menarik. Pada awal tahun berlaku perubahan yang besar kepada lanskap negara.Tsunami tempatan ini adalah luahan perasaan terpendam rakyat yang telah sampai kekemuncaknya hingga berani menempa perubahan.Hasilnya sebuah harapan.

Para pencinta dan penyokong Harakah Islamiyah hendaklah menyedari bahawa mereka sedang membawa satu amanah yang sangat besar dan cita-cita yang sangat mulia.Kejayaan sesebuah gerakan Islam membentuk ahli-ahlinya yang memahami Islam dan MANHAJ GERAKAN yang jelas dan syari' oleh pimpinan yang berkeahlian, berilmu lagi beramal,adalah lebih utama (Afdhal) dari memilikki keperluan-keperluan yang bersifat kebendaan tetapi ketandusan dalam bimbingan dan petunjuk Rabbani.

Tetapi sayang seribu kali sayang..tidak semua penyokong harakah Islamiyah ini dapat meneruskan agenda yang besar ini.Gejala 'keguguran' dari jalan dakwah adalah merupakan gejala umum, besar dan berulang-ulang.

Seorang yang mengkaji sejarah pergerakan Islam dimana-mana jua negeri dan diperingakat apa jua akan bertemu dengan nama-namanya anggota yang cukup cergas, bekerja dan bertanggung-jawab tetapi ternyata kemudian nama itu hilang begitu saja..

Ada diantara mereka itu yang meninggalkan dakwah tetapi tidak meninggalkan Islam...Ada pula yang meninggalkan kedua-dua sekali. Ada yang meninggalkan jamaah ..
Dan yang pastinya apabila berlaku begini maka bermaksud juga..gugurnya para al'amilin dan para du'at dari medan perjuangan .

Walauapapun.......bersambung
InsyaALLAH.

No comments: