HIMPUNAN HUJAU MENUJU PUTRA PERINGKAT NEGERI MELAKA

MUTIARA KATA

KEMULIAAN SEORANG MUKMIN IALAH APABILA DIA TIDAK BERGANTUNG KEPADA MANUSIA.

KEMENANGAN KEADILAN KEATAS KEZALIMAN LEBIH BESAR MAKNANYA DARIPADA KEMENANGAN KEJAHATAN KE ATAS ORANG YANG ZALIM

HIMPNAN HIJAU

HIMPNAN HIJAU
HIMPUNAN HIJAU MENUJU PUTRAJAYA PERINGKAT NEGERI MELAKA 24 JUN 2012

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'
AKU BERTEKAD UNTUK MAJU KE HADAPAN WALAU MAUT MENGHALANG DI JALANAN .MATI BUKANLAH NODA YANG MENCERNAKAN BAGI SEORANG BERDARAH PAHLAWAN . BILA DI SERTAI NIAT IKHAS BERKORBAN.UNTUK BERJUANG MEMBELA KEBENARAN. KU SERAHKAN SEGENAP JIWA DAN RAGA. DALAM PERANG SUCI MEMBELA AGAMA. LEBIH BAIK MATI DARIPADA HIDUP HINA. JIKA MASIH HIDUP AKU TIDAK KECEWA. DAN JIKA MATI AKAU TIDAK AKAN TERCELA. ALANGKAH HINANYA HIDUP DI BAWAH iKAKI DERHAKA. ( Saidna Husain)

Thursday, December 10, 2009

MENCARI KEBAHAGIAN SERTA KEPUASAN



Diantara banyak hal yang membuat orang mukmin itu senang adalah perasaan bahawa kebaikan , kasih sayang dan ampunan ALLAH itu sangat dekat padanya.

Diantara tonggak-tonggak yang menyokong kebahagiaan dan ketenangan jiwa adalah kesedaran bahawa Tuhan yang menyayangi ,Mengampuni dan Memaafkan orang yang memohon maaf.Justeru, bergembiralah dengan rahmat ALLAh yang luasnya meliputi langit dan bumi.

"ALLAH lebih menyanyangi hamba-Nya daripada seorang ibu kepada anaknya."

Gemar membuat baik terhadap sesama insan merupakan satu anugerah ILLAHI , dan satu pemberian yang penuh berkat dari ALLAH.

Ibnu Abbas berkata " dalam diriku ada 3 keistimewaan:
Tidaklah hujan turun kebumi kecuali aku akan memuji ALLAH dan bergembira denganya.
Tidaklah aku mendengar seorang hakim yang berlaku adil kecuali aku sentiasa mendoakan kepada ALLAH walaupun aku tidak terlibat dengan perkara yang diputuskan.
Dan tidaklah aku mengetahui satu ayat sahaja dari kitab ALLAH , kecuali aku inginkan orang lain juga mengetahui apa yang aku ketahui.

Ini merupakan satu pandangan yang berbentuk kecintaan untuk berbuat baik terhadap sesama insan, satu bentuk penyebaran nilai-nilai keutamaan di antara mereka, satu usaha untuk menyelamatkan hati mereka dan satunasihat untuk semua makhluk.

Seorang pujangga bermadah
"Tidak perlu lah hujan yang hanya turun dilinkunganku, tetapi tidak menyebar di seluruh negara"


Ramai wanita yang lebih suka menetap dirumah, duduk bersuka ria bersama keluarga, menonton tv. Dikerumuni oleh anak-anak serta suami, dilimpahi wang ringgit, tiada apa yang perlu difikirkan terhadap orang lain. Mungkin sudah cukup syurga baginya disitu.

Namun masih ramai wanita yang ingin melakukan kebaikan sebanyak mungkin , yang ingin mengajak seramai mungkin wanita-waniat lain agar bersama-sama masuk syurga yang dihajati.
Dan yang pastinya DMPKK meneruskan agendanya untuk terus berbakti dengan caranya yang tersendiri...
Semuga dirahmati, InsyaALLAH...

No comments: