HIMPUNAN HUJAU MENUJU PUTRA PERINGKAT NEGERI MELAKA

MUTIARA KATA

KEMULIAAN SEORANG MUKMIN IALAH APABILA DIA TIDAK BERGANTUNG KEPADA MANUSIA.

KEMENANGAN KEADILAN KEATAS KEZALIMAN LEBIH BESAR MAKNANYA DARIPADA KEMENANGAN KEJAHATAN KE ATAS ORANG YANG ZALIM


HIMPNAN HIJAU

HIMPNAN HIJAU
HIMPUNAN HIJAU MENUJU PUTRAJAYA PERINGKAT NEGERI MELAKA 24 JUN 2012

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'
AKU BERTEKAD UNTUK MAJU KE HADAPAN WALAU MAUT MENGHALANG DI JALANAN .MATI BUKANLAH NODA YANG MENCERNAKAN BAGI SEORANG BERDARAH PAHLAWAN . BILA DI SERTAI NIAT IKHAS BERKORBAN.UNTUK BERJUANG MEMBELA KEBENARAN. KU SERAHKAN SEGENAP JIWA DAN RAGA. DALAM PERANG SUCI MEMBELA AGAMA. LEBIH BAIK MATI DARIPADA HIDUP HINA. JIKA MASIH HIDUP AKU TIDAK KECEWA. DAN JIKA MATI AKAU TIDAK AKAN TERCELA. ALANGKAH HINANYA HIDUP DI BAWAH iKAKI DERHAKA. ( Saidna Husain)

Friday, November 26, 2010

APA YANG MEREKA TAKUTI???



Alhamdulillah, semalam 25 November bersamaan 18 Zulhijjah 1431, bacaan Yaasiin dan solat hajat telah pun berjalan lancar di dalam surau Pak Ibrahim. Solat Hajat yang turut di iringi hujan renyai-renyai pada malam jumaat itu cukup memberikan satu ketenangan dalam harapan yang menggunung agar PASTI serta Surau pak Ibrahim ini akan tetap terpelihara dari ancamam tangan-tangan rakus manusia yang khianat.

 Muslimat Bukit Katil juga tidak ketinggalan dalam sama-sama bermunajat kepada Yang Maha berkuasa .Tuhan yang Maha berkuasa..Yang memilikki alam ini secara mutlak.

Dari sebelah  petang lagi, muslimat telah sibuk bagi menyediakan makanan untuk di hidangkan kepada para -para tetamu yang akan hadir dalam solat hajat di sebelah malamnya.

Setelah  selesai bacaan Yaasiin serta solat Hajat, maka semua para tetamu yang hadir di jamukan dengan makan malam di PASTI , dan seterusnya ceramah juga turut di adakan .





Cuma  di kesalkan dengan sikap buruk UMNO yang suka mengganggu ceramah -ceramah yang di adakan oleh PAS. Dalam keadaan mereka yang menguasai segala mediacetak baik dari suratkhabar mahu pun TV , yang begitu dapat di tontoni serta di baca oleh jutaan rakyat Malaysia, setiap hari dan setiap saat, namun rupa-rupanya mereka tetap gentar dengan ceramah-ceramah PAS yang hanya dapat di dengari oleh rakyat yang datang yang boleh di bilang dengan jari cuma. Dan pembesar suara itu pun tak sekuat mana, cuma beberapa meter saja kejelasannya..


Namun ketakutan tetap mengiringi jiwa raga mereka.

Apakah sebenarnya yang mereka takuti ? sehingga sentiasa mengekori kemana PAS pergi...
Gamaknya bagi takut dengan bayang-bayang sendiri.

Mungkinkah ........... yang sedang menyelibungi diri  sendiri  @ aura PAS yang ..................



1 comment:

Sam said...

http://sejarahmelayu.blogspot.com/2010/12/muslimat-pas-melaka-meroyan-tak-pakai.html