HIMPUNAN HUJAU MENUJU PUTRA PERINGKAT NEGERI MELAKA

MUTIARA KATA

KEMULIAAN SEORANG MUKMIN IALAH APABILA DIA TIDAK BERGANTUNG KEPADA MANUSIA.

KEMENANGAN KEADILAN KEATAS KEZALIMAN LEBIH BESAR MAKNANYA DARIPADA KEMENANGAN KEJAHATAN KE ATAS ORANG YANG ZALIM


HIMPNAN HIJAU

HIMPNAN HIJAU
HIMPUNAN HIJAU MENUJU PUTRAJAYA PERINGKAT NEGERI MELAKA 24 JUN 2012

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'
AKU BERTEKAD UNTUK MAJU KE HADAPAN WALAU MAUT MENGHALANG DI JALANAN .MATI BUKANLAH NODA YANG MENCERNAKAN BAGI SEORANG BERDARAH PAHLAWAN . BILA DI SERTAI NIAT IKHAS BERKORBAN.UNTUK BERJUANG MEMBELA KEBENARAN. KU SERAHKAN SEGENAP JIWA DAN RAGA. DALAM PERANG SUCI MEMBELA AGAMA. LEBIH BAIK MATI DARIPADA HIDUP HINA. JIKA MASIH HIDUP AKU TIDAK KECEWA. DAN JIKA MATI AKAU TIDAK AKAN TERCELA. ALANGKAH HINANYA HIDUP DI BAWAH iKAKI DERHAKA. ( Saidna Husain)

Sunday, May 30, 2010

MUSLIMAT JUGA TIDAK KETINGGALAN


"Seerah membentangkan muslimat sentiasa bersama Rasululllah dan kaum lelaki dalam Dakwah, Tarbiyah, Jihad, Peperangan dan Pemerintahan walaupun dalam bentuk agihan tugas dan peranan..tapi dalam entiti yang sama". itu adalah satu ungkapan yang di nyatakan oleh seorang ustaz apabila di tanya tentang peranan seorang muslimat terutama dalam wakeq yang ada sekarang.


Muslimat juga tidak ketinggalan dalam demo membantah "menghalalkan lesen judi bola 'yang diadakan di Masjid Al Azim Melaka pada 28 Mei 2010 se;epas menunaikan solat Jumaat.

Hjh Aziah Mt saad selaku Naib Hjh Safiah selaku Timbalan serta Hjh Kintan selaku setiausaha DMPNM yang mewakili muslimat negeri Melaka, juga tidak ketinggalan di hari tersebut. Cuma tak dapat mengambil gambar-gambar mereka, setelah mereka hilang di celahan orang ramai.



Rasulullah berdoa "Ya Allah, hilangkankah kesedihan yang ada dihatinya dan hiburlah mereka dari cobaan -cobaan yang menimpa dan jadikanlah mereka generasi-generasi yang terbaik"
Inilah Ummu Umarah Nasibah binti ka'ab ibnu Amr ibnu Auf, seorang sahabiyah yang mulia yang suka berjihad. Ia termasuk golongan Ansar dari suku Khazraj. Saudaranya, Abdul rahman termasuk ahlul-Buka'in.. Saudaranya Abdullah ibnu Ka'ab al Mazani termasuk ahlul Badr.
Ummu Umarah sendiri telah menyaksikan malam Aqabah dan perang Uhud, Hudaibiyah, Hunain dan Yamamah. Ia adalah propagandis, tangannya terpotong pada saat ia berjihad.

Ia mengikut perang Uhud bersama suaminya, Ghasiyah ibnu Amr dan kedua anaknya. Ia ikut perang bersama para muslimin , memberi minum kepada mereka yang haus dan membantu pasukan yang terluka. Ia pun turut berperang dan bertempur mati-matian.

Ia tidak pernah membiarkan bahaya mendekati Rasulullah saw sehingga ia selalu melindungi dan menghibur Rasulullah sehingga Rasulullah berkata " Aku tidak pernah memalingkan wajahku kekanan dan kekiri kecuali aku melihatnya ia di depanku.".




No comments: