HIMPUNAN HUJAU MENUJU PUTRA PERINGKAT NEGERI MELAKA

MUTIARA KATA

KEMULIAAN SEORANG MUKMIN IALAH APABILA DIA TIDAK BERGANTUNG KEPADA MANUSIA.

KEMENANGAN KEADILAN KEATAS KEZALIMAN LEBIH BESAR MAKNANYA DARIPADA KEMENANGAN KEJAHATAN KE ATAS ORANG YANG ZALIM


HIMPNAN HIJAU

HIMPNAN HIJAU
HIMPUNAN HIJAU MENUJU PUTRAJAYA PERINGKAT NEGERI MELAKA 24 JUN 2012

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'
AKU BERTEKAD UNTUK MAJU KE HADAPAN WALAU MAUT MENGHALANG DI JALANAN .MATI BUKANLAH NODA YANG MENCERNAKAN BAGI SEORANG BERDARAH PAHLAWAN . BILA DI SERTAI NIAT IKHAS BERKORBAN.UNTUK BERJUANG MEMBELA KEBENARAN. KU SERAHKAN SEGENAP JIWA DAN RAGA. DALAM PERANG SUCI MEMBELA AGAMA. LEBIH BAIK MATI DARIPADA HIDUP HINA. JIKA MASIH HIDUP AKU TIDAK KECEWA. DAN JIKA MATI AKAU TIDAK AKAN TERCELA. ALANGKAH HINANYA HIDUP DI BAWAH iKAKI DERHAKA. ( Saidna Husain)

Monday, May 10, 2010

ANTARA CUCU DAN PERJUANGAN


Tahniah kak Rubiah!!.Salah seorang ajk muslimat Kawasan Bukit Katil. Mendapat cucu yang ke 9...Ketika kami menziarahinya tempoh hari, kak Rubiah sibuk sekali sedang menuam perut cucunya yang baru berusia 5 hari.

'
Sekarang dah senang, guna seterika aja..zaman dulu..sibuk nak guna api, nak hidup api pun dah leceh.. nak panaskan daun..aaahhh..sekarang senang', k Rubiah ketawa sambil sebok mulutnya mengomel..

'Cepat-cepat ....pakaikan baju budak ini. Boleh ambil gambar",desak kak Rubiah pada anaknya.

Kami tersenyum dengan gelagat kak Rubiah. Nampaknya kak Rubiah yang lebih ceria ketika itu sedangakan ibu kepada si anak kecil hanya tersipu-sipu.

"Alhamdulillah, cucu yang ceria. terimalah sedikit sumbangan dari Kawasan Bukit Katil" sedikit cenderahati di hulurkan..

"
Ini dari Kebajikan PAS Kawasan Bukit Katil , bukan dari muslimat...tunggulah muslimat Lujnah Kebajikan dari kawasan pulak datang..kami berikan sedikit penjelasan"..Kak Rubiah tercengang seperti ada sesuatu yang dia fikirkan.

"A'..a'..ha...ya..ya..baru akak perasan..akak sendiri ajk Kebajikan Muslimat Kawasan..tak pa...nanti akak tunggu Mak Ji Jamilah pulak datang. Dia Pengerusi Kebajikan Muslimat Bukit Katil... Tapi awaklah kena beritahu dia, akak dah dapat cucu..Tak kan akak pulak yang sibuk-sibuk nak beritahu dia yang akak dah dapat cucu...malulah akak.. sambil kak Rubiah menyarungkan setokin cucunya.

Kami ketawa. Memang dah tugas kami beritahu sesama sahabat tentang setiap perkembangan ajk muslimat cuma kadang-kadang ada kekeliruan di situ diantara SU Muslimat Kawasan dan Pengerusi Lujnah Kebajikan PAS Kawasan.

Kami tinggalkan kak Rubiah dengan cucunya yang ke 9 dengan satu kecerian. Kak Rubiah sendiri mempunyai 12 orang anak.

Masih terngiang-ngiang di telinga, bagaimana kak Rubiah agak marah kerana tidak dapat menyertai untuk berkempen ke PRK Hulu Selangor tempoh hari di sebabkan sedikit masalah teknikal. Kak Rubiah sentiasa bersemangat dan bersedia untuk kempen dari rumah ke rumah setiap kali adanya PRK walau di mana-mana sahaja meskipun usianya telah berusia 56 tahun. K Rubiah masih sanggup naik keretapi walaupun terpaksa bermalam di dalam keretapi semata-mata kerana ingin membantu PRK di Permatang Pasir.

Alhamdulillah. ALLAH pasti membalas segala kebaikan..InsyaALLAH





No comments: