HIMPUNAN HUJAU MENUJU PUTRA PERINGKAT NEGERI MELAKA

MUTIARA KATA

KEMULIAAN SEORANG MUKMIN IALAH APABILA DIA TIDAK BERGANTUNG KEPADA MANUSIA.

KEMENANGAN KEADILAN KEATAS KEZALIMAN LEBIH BESAR MAKNANYA DARIPADA KEMENANGAN KEJAHATAN KE ATAS ORANG YANG ZALIM


HIMPNAN HIJAU

HIMPNAN HIJAU
HIMPUNAN HIJAU MENUJU PUTRAJAYA PERINGKAT NEGERI MELAKA 24 JUN 2012

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'
AKU BERTEKAD UNTUK MAJU KE HADAPAN WALAU MAUT MENGHALANG DI JALANAN .MATI BUKANLAH NODA YANG MENCERNAKAN BAGI SEORANG BERDARAH PAHLAWAN . BILA DI SERTAI NIAT IKHAS BERKORBAN.UNTUK BERJUANG MEMBELA KEBENARAN. KU SERAHKAN SEGENAP JIWA DAN RAGA. DALAM PERANG SUCI MEMBELA AGAMA. LEBIH BAIK MATI DARIPADA HIDUP HINA. JIKA MASIH HIDUP AKU TIDAK KECEWA. DAN JIKA MATI AKAU TIDAK AKAN TERCELA. ALANGKAH HINANYA HIDUP DI BAWAH iKAKI DERHAKA. ( Saidna Husain)

Tuesday, June 1, 2010

DUIT ITU MASIH DI TANGAN

17 Mei 2010 (Isnin)

"Kita ada masa kurang dari 24 jam untuk kumpulkan dana 10K dari Melaka untuk Palestin, ayuh ,ikhwah dan akhwat , semboyan telah berbunyi. Hulurkan bantuan sedaya upaya", begitulah diantara kata-kata yang aku terima dari sms dari seorang sahabat pada sebelah tengahari.

Aku terkesima seketika. Biar betul sikit. Mana mungkin nak kumpulkan wang dari orang dalam masa 24 jam sahaja sebanyak 10K. kalau ikut dari fikiran aku yang dungu ini, rasa macam mustahil aja.

18 Mei 2010 (Selasa)

"Maaf, akak cuma dapat berikan RM 50 saja. Pada siapa boleh akak berikan duit ini ?, pada pagi esoknya baru aku dapatkan berikan jawapan berapa jumlah yang boleh aku berikan,dalam masa sebelum satu jam waktu tamat dana di kutip.Nak berikan RM 50 , pun macam kereta lembu.

"X pa kak ....RM 1.00 pun di terima. Ana dahulukan duit ana, sebab kesuntukan masa", jawab sahabat aku. Begitu gigihnya dia untuk mengumpulkan dana bagi menyertai sahabat-sahabat yang akan menyertai Flotilla lifeline4Gaza yang akan nerangkat pada 19.Mei.2010.

"SUBHANALLAH, kita berjaya melepasi sasaran" di antara emel yang dihantar sebaik masa kutipan dana selesai di kumpul dalam masa 24 jam.Wang dana telah dapat di kumpul sebanyak 14K dalam masa 24 jam.

"MASYAALLAH , hebatnya kekuasaan MU ya ALLAH. Pertolongan Mu terlalu hampir", bisik hati aku, yang pada mulanya memang ragu-ragu dengan usaha yang sesengkat ini.

Masa aku kanak-kanak, memang aku minat menonton filem " Mission Impossible", berdebar-debar hati sepanjang menonton filem itu. Maklumlah dengan jalan ceritanya yang sentiasa laju tapi aku dah lupakan semua itu...ha..itu dulu.
Cuma bila aku lihat bagaimana pengorbanan sahabat-sahabat yang sanggup berkorban bukan saja dalam bentuk wang malah gelang dan rantai , dapat mengumpulkan dana RM 14K , dalam masa 24 jam, aku terkedu seketika. Bersyukur seketika. Lantas aku tersenyum, tak tahu pula macamana aku boleh teringatkan rupa negro yang berlaku dalam filem 'Mission Impossible' itu pula. Kalau PAS Kawasan Bukit Katil boleh lakukan sebegini, ha.. Insya ALLAH , bangunan PAS Kawasan Bukit katil akan siap cepat.


31 Mei 2010 ( Isnin)

"Sekiranya kami tidak pulang ke Malaysia, maafkanlah kesalahan kami, halalkan makan minum kami, bantulah keluarga kami. Ya ALLAH, kuatkanlah hati-hati kami atas jalan MU. Jangan biarkan darah yang gugur di bumi Al Aqsa menjadi hujah menentang kita di hadapan ALLAH atas kelalaian, kesalahan dan kejumudan amalan-amalan kita",
Amanat yang di sampaikan oleh Saudara Norazman Mohd Shamsudin sebaik saja tersenarai sebagai peserta konvoi dari Malaysia ada 19 Mei 2010.
Aku paparkan amanat nya itu di blog Muslimat Bukit Katil pada jam 10 pagi. Memanglah ramai di antara kita yang juga sedang menanti-nantikan berita dari meraka.

"TERKINI! 2 syahid & 50 cedera dalam serangan Israel atas kapal Mavi marmara.Buat solat hajat segera untuk pejuang kita!. Ya ALLAH, selamatkanlah mereka!!Tiba-tiba aku terima sms pada jam 12.21 tengahari.

Aku tergamam. Siapa yang syahid..Apa yang sebenar berlaku.

1 Jun 2010.(selasa)

Jam 8 pagi aku buka emel yang di sertakan video " tentera KomandoI srael menyerang kapal LL4gaza'. Berkali-kali video itu di tonton pada pagi itu. Hati tertanya-tanya apakah sahabat-sahabat yang kita kenali itukah yang sedang bertarung dengan tentara Israel LAKNATULLAH itu ?

Teringat bagaimanakah perasaan hati zaujah serta anak-anak mereka apabila mereka menonton video itu. Kuatkah hati mereka untuk berhadapan dengan situasi ini. Suami -suami serta ayah-ayah sedang bertarung dengan penjenayah-penjenayah antarabangsa di atas lautan yang tidak bertepi, sedangkan mereka hanya menjadi penonton yang setia, tak mampu nak melakukan apa-apa melainkan berdoa dan terus berdoa.

"Alah, ummi ..kan dah tahu Israel itu memang syaitan, asal tak bawa senjata. Lawan ajalah". tiba-tiba anak aku sampok , geram sakit hati sebaik saja dia tonton video itu.
"Kita pergi dengan niat nak bantu prang-orang Palestin yang tertindas..Kita pergi bukan nak berperang", aku cuba menjelaskan pada anak aku. Biasalah orang muda, cepat panas. Mereka pergi dengan risiko yang tinggi, hanya keikhlasan yang mereka serahkan bulat-bulat pada ALLAH s.w.t.

2 Jun (Rabu) 8 pagi.

Senarai 12 nama rakyat Malaysia yang telah tertawan telah di paparkan di Malaysiakini.
Walaupun di nyatakan mereka selamat, tapi pada hakikatnya tidak di ketahui nasib mereka.
Berita menyatakan 20 syahid. Dan Alhamdulillah.mungkin memang itu yang mereka mahu. Mereka berjuang untuk mati syahid . Berita menyatakan selainnya di penjarakan di Haifa.

ISA Malaysia sudah menjelaskan bagaimana siksanya orang-orang yang tahanan.Apatah lagi bila di Israel. Al Maklum....One Israel, One Malaysia.

ALLAH akan memberikan kekuatan kepada tahanan-tahanan ini. Kerana mereka adalah insan pilihan. Bukan mudah untuk mereka sampai kesana tanpa satu keyakinan serta pergantungan yang tinggi kepada ALLAH s.w.t. . ALLAH pelihara mereka.
Ada juga anak kapal dari kapal yang lain yang lain mengatakan mereka akan berpatah balik kalau mendapat amaran dari Israel. Ada juga enjin kapal yang rosak. Setiap yang berlaku ada hikmahnya. Sesungguhnya hanya ALLAH lebih mengetahui.

Kita selalu menggangap bahawa Al Aqsa itu jauh, tapi hari ini ,sahabat-sahabat kita yang berada di dalam kapal itu, sahabat-sahabat kita yang kita kenali sedang bertarung nyawa demi nak menyelamatkan saudara-saudara di Palestin. Sahabat-sahabat kita adalah diantara jutaan manusia di atas mukabumi ini yang terpilih untuk ke sana. Mereka korbankan segala-galanya. Baru kita sedari bahawa Palestin itu semakin hampir dengan kita dan banyak lagi yang akan kita temui .Mungkin satu hari nanti, sahabat-sahabat kita itu adalah kita. Rugilah manusia-manusia yang tidak sama bangkit di arus kebangkitan ini.

Tidak ada apa yang nak di hairankan apabila gambar Perdana Menteri Malaysia Najib 'sedang makan kek sewaktu menentang pencerobohan Israel ini sedangkan di negara lain bangun , bangkit berhimpun menyatakan bantahan. Tidak ada apa yang boleh di harapkan dari pemimpin UMNO. APCO Worldwide sudah cukup menjelaskannya siapa sebenarnya mereka.

Buat sahabat yang mengunakan duitnya dulu untuk "Mission Imposibble" ini, duit RM 50 yang sepatutnya aku berikan , masih ditangan aku. Aku tak tahu betapa banyak ganjaran yang sahabat ini perolehi selagi aku belum memberinya. Mungkin dia dah malu nak minta..Insya ALLAH akan di hantar.
















No comments: