HIMPUNAN HUJAU MENUJU PUTRA PERINGKAT NEGERI MELAKA

MUTIARA KATA

KEMULIAAN SEORANG MUKMIN IALAH APABILA DIA TIDAK BERGANTUNG KEPADA MANUSIA.

KEMENANGAN KEADILAN KEATAS KEZALIMAN LEBIH BESAR MAKNANYA DARIPADA KEMENANGAN KEJAHATAN KE ATAS ORANG YANG ZALIM


HIMPNAN HIJAU

HIMPNAN HIJAU
HIMPUNAN HIJAU MENUJU PUTRAJAYA PERINGKAT NEGERI MELAKA 24 JUN 2012

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'
AKU BERTEKAD UNTUK MAJU KE HADAPAN WALAU MAUT MENGHALANG DI JALANAN .MATI BUKANLAH NODA YANG MENCERNAKAN BAGI SEORANG BERDARAH PAHLAWAN . BILA DI SERTAI NIAT IKHAS BERKORBAN.UNTUK BERJUANG MEMBELA KEBENARAN. KU SERAHKAN SEGENAP JIWA DAN RAGA. DALAM PERANG SUCI MEMBELA AGAMA. LEBIH BAIK MATI DARIPADA HIDUP HINA. JIKA MASIH HIDUP AKU TIDAK KECEWA. DAN JIKA MATI AKAU TIDAK AKAN TERCELA. ALANGKAH HINANYA HIDUP DI BAWAH iKAKI DERHAKA. ( Saidna Husain)

Friday, July 22, 2011

BANTAHAN

"Wahai manusia! Bulan ALLAH telah mendatangi kalian dengan membawa berkah, rahmat dan ampunan.Inilah sebaik-baik bulan di sisi ALLAH. Hari-hari di bulan ini adalah hari-hari yang paling utama! malam-malam di bulan ini adalah malam-malam yang paling utama!....Kalian telah di undang unuk menghadiri jamuan ALLAH di bulan ini.
Di bulan ini kalian di jadikan orang-orang yang berhak mendapatkan kurnia ALLAH. Nafas-nafas kalian di Bulan ini adalah tasbih, tidur kalian adalah ibadah, setiap amalan kalian di terima dan doa kalian di kabulkan. Orang-orang yang celaka adalah orang yang terhalang dari ampunan ALLAH pada bulan yang Agung ini."
 
"Wahai manusia! sesiapa memperbaiki akhlaknya pada bulan ini, kelak ia akan melintasi shirath (dengan mudah) , ketika semua kaki tergelincir pada waktu itu."

 Dalam kesibukan umat Islam terutamanya di negeri Melaka ghairah untuk menyambut kedatangan bulan Ramadhan yang tidak beberapa hari saja lagi, yang mana  yang pintu-pintu syurganya terbuka luas tapi rupa-rupanya sungguh amat malang sekali  apabila  kerajaan negeri Melaka begitu biadap  tanpa mengambil kira perasaan umat Islam terutama di negeri Melaka,  sanggup untuk melanjutkan masa operasi Pusat Hiburan sehingga jam 3.00 pagi.



Ketika kerajaan Kedah mengambil keputusan menghadkan pusat hiburan hanya untuk orang Bukan Islam pada bulan Ramadhan ini kerajaan Melaka dengan berani bertindak meluluskan perlanjutan masa operasi pusat hiburan di Melaka.

Oleh itu rakyat Melaka mesti bangkit , berani  untuk bersama-sama membantah  tindakan kerajaan negeri Melaka yang biadap kepada Islam dan sekali gus mengantikan   kerajaan PR yang lebih ikhlas melaksanakan Islam.
 
Muslimat PAS Bukit katil juga tidak ketinggalan bagi menyatakan bantahan terhadap keputusan yang biadap itu , berkumpul secara aman selepas solat Jumaat di hadapan Masjid Bukit katil tengahari tadi. insyaALLAH.






No comments: