HIMPUNAN HUJAU MENUJU PUTRA PERINGKAT NEGERI MELAKA

MUTIARA KATA

KEMULIAAN SEORANG MUKMIN IALAH APABILA DIA TIDAK BERGANTUNG KEPADA MANUSIA.

KEMENANGAN KEADILAN KEATAS KEZALIMAN LEBIH BESAR MAKNANYA DARIPADA KEMENANGAN KEJAHATAN KE ATAS ORANG YANG ZALIM


HIMPNAN HIJAU

HIMPNAN HIJAU
HIMPUNAN HIJAU MENUJU PUTRAJAYA PERINGKAT NEGERI MELAKA 24 JUN 2012

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'
AKU BERTEKAD UNTUK MAJU KE HADAPAN WALAU MAUT MENGHALANG DI JALANAN .MATI BUKANLAH NODA YANG MENCERNAKAN BAGI SEORANG BERDARAH PAHLAWAN . BILA DI SERTAI NIAT IKHAS BERKORBAN.UNTUK BERJUANG MEMBELA KEBENARAN. KU SERAHKAN SEGENAP JIWA DAN RAGA. DALAM PERANG SUCI MEMBELA AGAMA. LEBIH BAIK MATI DARIPADA HIDUP HINA. JIKA MASIH HIDUP AKU TIDAK KECEWA. DAN JIKA MATI AKAU TIDAK AKAN TERCELA. ALANGKAH HINANYA HIDUP DI BAWAH iKAKI DERHAKA. ( Saidna Husain)

Monday, July 4, 2011

ANTARA MUNAFIK DAN ORANG-ORANG MUKMIN

Turut bersama Ketua muslimat Melaka

Juga Wanita KEADILAN
 Mahkamah Ayer Keroh sebentar tadi membenarkan permohonan untuk tahanan reman selama 3 hari ke atas kesemua 17 orang Pejuang kita dari Jasin.


Kepada isteri-isteri  yang suaminya telah di tahan, di harap dapat bersabar dengan sedikit  ujian yang di berikan. 

Penangkapan ini pasti menambahkan lagi semangat para-para suami  mereka untuk mencegah kemungkaran pemimpin yang begitu berleluasa sehingga menganggap "dunia ini ana yang punya"

 "Dan mereka berkata, : kami telah beriman kepada ALLAH dan Rasul dan kami mentaati (keduanya), kemudian sebahagian dari mereka berpaling sesudah itu, sekali-kali mereka itu bukanlah orang-orang beriman.

Dan apabila mereka di panggil  kepada ALLAH dan RasulNya agar menghukum (mengadili) di antara mereka, tiba-tiba sebahagian dari mereka menolak untuk datang.
Tetapi jika keputusan itu untuk (kemaslahatan ) mereka, mereka datang kepada Rasul dengan patuh.

Apakah (ketidak datangan mereka itu kerana) dalam hati mereka ada penyakit, atau (kerana )mereka ragu-ragu ataukah (kerana) takut kalau-kalau ALLAH dan RasulNya berlaku zalim kepada mereka.  Sebenarnya mereka itulah orang-orang yang zalim."
(AN NUUR 47-50)


sejurus selesai perbicaraan
Katakanlah: Taatlah kepada ALLAH dan Rasul: dan jika kau berpaling maka sesungguhnya kewajipan Rasul itu adalah apa yang di bebankan kepadanya,dan kewajiban kamu sekelian adalah semata-mata apa yang di bebankan kepadamu.
Dan jika kamu taat kepadaNya nescaya kamu mendapat petunjuk. dan tidak lain kewajiban rasul itu melainkan menyampaikan ( amanat ALLAH) dengan terang.
Dan ALLAH telah berjanji kepada orang-orang yang beriman di antara kamu dan mengerjakan amal-amal yang saleh bahawa Dia sungguh-sungguh akan menjadikan mereka berkuasa  di bumi, sebagaimana Dia telah menjadikan orang-orang sebelum kamu berkuasa dan sungguh dia telah meneguhkan bagi mereka agama yang telah di redhainya untuk mereka,dan Dia benar-benar akan menukar keadaan mereka, sesudah mereka berada di dalam ketakutan menjadi aman sentiasa.Mereka tetap menyembah-Ku  dengan tiada mempersekutukan sesuatu apa pun dengan Aku.
Dan barangsiapa yang tetap kafir sesudah (janji) itu , maka itulah orang-orang yang fasik"
(AN-NUUR: 54-55)

No comments: