HIMPUNAN HUJAU MENUJU PUTRA PERINGKAT NEGERI MELAKA

MUTIARA KATA

KEMULIAAN SEORANG MUKMIN IALAH APABILA DIA TIDAK BERGANTUNG KEPADA MANUSIA.

KEMENANGAN KEADILAN KEATAS KEZALIMAN LEBIH BESAR MAKNANYA DARIPADA KEMENANGAN KEJAHATAN KE ATAS ORANG YANG ZALIM


HIMPNAN HIJAU

HIMPNAN HIJAU
HIMPUNAN HIJAU MENUJU PUTRAJAYA PERINGKAT NEGERI MELAKA 24 JUN 2012

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'
AKU BERTEKAD UNTUK MAJU KE HADAPAN WALAU MAUT MENGHALANG DI JALANAN .MATI BUKANLAH NODA YANG MENCERNAKAN BAGI SEORANG BERDARAH PAHLAWAN . BILA DI SERTAI NIAT IKHAS BERKORBAN.UNTUK BERJUANG MEMBELA KEBENARAN. KU SERAHKAN SEGENAP JIWA DAN RAGA. DALAM PERANG SUCI MEMBELA AGAMA. LEBIH BAIK MATI DARIPADA HIDUP HINA. JIKA MASIH HIDUP AKU TIDAK KECEWA. DAN JIKA MATI AKAU TIDAK AKAN TERCELA. ALANGKAH HINANYA HIDUP DI BAWAH iKAKI DERHAKA. ( Saidna Husain)

Monday, January 4, 2010

ZIARAH-ZIARAHLAH.. KERANA BISA MENGERATKAN UKHUWAH

Alhamdulillah, semalam beberapa dari kepimpinan PAS Kawasan Bukit Katil, Dewan Muslimat serta Dewan Pemuda Bukit Katil telah diberi kesempatan bagi menziarahi 3 keluarga di Bukit Baru. Penziarahan yang bertujuan mengeratkan siratulrahim sesama insan serta bertujuan mengenang jasa-jasa mereka yang telah mereka curahkan selama ini walau dari apa cara sekalipun asalkan semuanya berbentuk kebaikan sesama insan.



Penziarahan ini terlalu bermakna bagi tuan rumah memandangkan jarang para tetamu datang secara serentak beramai-ramai melainkan dijemput atau pun menerima kunjungan dari saudara mara terdekat tetapi kali ini agak berbeza apabila pimpinan PAS datang menziarahi disertai dengan hampir 20 orang dengan membawa sedikit buah tangan sebagai cenderahati.

Dan sudah semestinya apabila semakin kita ziarah menziarahi, baru kita akan dipertemukan dengan berbagai permasalahan yang dialami oleh mereka. Dan disitu timbulnya kesedaran bahawa sebenarnya kita adalah manusia yang terlalu lemah disisi ALLAH S.W.T.dan menyedarkan kita bahawa setiap insan mempunyai tanggungjawab yang telah diamanahkan.

Semuga program sebegini akan dapat diteruskan selalu kerana bukan saja ia mampu membina kekuatan yang ampuh dikalangan ahli PAS malah sesama insan diluar sana dan semuga mendapat keberkatan dari ALLAH.

No comments: