HIMPUNAN HUJAU MENUJU PUTRA PERINGKAT NEGERI MELAKA

MUTIARA KATA

KEMULIAAN SEORANG MUKMIN IALAH APABILA DIA TIDAK BERGANTUNG KEPADA MANUSIA.

KEMENANGAN KEADILAN KEATAS KEZALIMAN LEBIH BESAR MAKNANYA DARIPADA KEMENANGAN KEJAHATAN KE ATAS ORANG YANG ZALIM


HIMPNAN HIJAU

HIMPNAN HIJAU
HIMPUNAN HIJAU MENUJU PUTRAJAYA PERINGKAT NEGERI MELAKA 24 JUN 2012

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'
AKU BERTEKAD UNTUK MAJU KE HADAPAN WALAU MAUT MENGHALANG DI JALANAN .MATI BUKANLAH NODA YANG MENCERNAKAN BAGI SEORANG BERDARAH PAHLAWAN . BILA DI SERTAI NIAT IKHAS BERKORBAN.UNTUK BERJUANG MEMBELA KEBENARAN. KU SERAHKAN SEGENAP JIWA DAN RAGA. DALAM PERANG SUCI MEMBELA AGAMA. LEBIH BAIK MATI DARIPADA HIDUP HINA. JIKA MASIH HIDUP AKU TIDAK KECEWA. DAN JIKA MATI AKAU TIDAK AKAN TERCELA. ALANGKAH HINANYA HIDUP DI BAWAH iKAKI DERHAKA. ( Saidna Husain)

Thursday, July 16, 2009

KELAHIRAN YANG DINANTIKAN..

23 Rejab/16 Julai


Kelahiran anak keenam, setelah 10 tahun usia anak kelima merupakan saat-saat yang amat mengembirakan bagi keluarga yang memang menanti-nantikan kan kedatangan bayi baru. Tangisan serta senyuman seorang bayi sudah cukup untuk menceriakan suasana bagi sesebuah rumahtangga.

Begitulah ceria nya bagi keluarga akhi Md Zin Mangkuta serta zaujahnya ukhti Hashimah dengan kedatangan orang baru yang amat dinanti-nantikan setelah berlalu 10 tahun.

Mereka merupakan ahli PAS cawangan Bukit Pulau yang aktif dan begitu gigih dalam menambahkan dana dengan penjualan HPA yang sebelum ini lebih terkenal dengan penjualan barangan Kohilal.



Adik Nur Alia Zafirah yang dilahirkan hampir sebulan yang lalu, merengek ketika Hjh Jamilah selaku ketua lajnah kebajikan , ukhti Sabariah selaku bendahari dan setiusaha dmpkbk datang menziarahinya petang tadi. Setelah disusukan , terus lena tertidur didalam dakapan ibunya.

Ukhtie Hashimah kelihatan amat ceria dengan kedatangan kami, maklumlah setelah lama tidak berjumpa.Kali terakhir kami berjumpa adalah sewaktu kempen pilihanraya ke12,ketika berkempen dicawangan Bukit pulau.

Dan kini pertemuan yang lebih kerap akan diadakan , bukanlah hanya menunggu musim pilihanraya saja baru bertemu, dalam usaha mengeratkan ukhuwah terutama yang dalam jemaah.Sedikit sumbangan turut diberikan tanda cenderahati dari dmpbk dengan kedatangan orang baru yang dinanti-nantikan.

Tahniah, buat akhi Md Zin serta ukhti Hashimah diatas kelahiranya anaknya yang comel yang lebih iras kepada rupa ibunya.Semuga menjadi anak yang soleha dan bersama-sama memperjuangan membantu agama ALLAH dimukabumi ini. InsyaALLAH.




Dari jarir bin Abdullah r.a katanya: Rasulullah saw bersabda " ALLAH tidak mengasihi orang yang tidak kasih kepada manusia"

No comments: