HIMPUNAN HUJAU MENUJU PUTRA PERINGKAT NEGERI MELAKA

MUTIARA KATA

KEMULIAAN SEORANG MUKMIN IALAH APABILA DIA TIDAK BERGANTUNG KEPADA MANUSIA.

KEMENANGAN KEADILAN KEATAS KEZALIMAN LEBIH BESAR MAKNANYA DARIPADA KEMENANGAN KEJAHATAN KE ATAS ORANG YANG ZALIM


HIMPNAN HIJAU

HIMPNAN HIJAU
HIMPUNAN HIJAU MENUJU PUTRAJAYA PERINGKAT NEGERI MELAKA 24 JUN 2012

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'
AKU BERTEKAD UNTUK MAJU KE HADAPAN WALAU MAUT MENGHALANG DI JALANAN .MATI BUKANLAH NODA YANG MENCERNAKAN BAGI SEORANG BERDARAH PAHLAWAN . BILA DI SERTAI NIAT IKHAS BERKORBAN.UNTUK BERJUANG MEMBELA KEBENARAN. KU SERAHKAN SEGENAP JIWA DAN RAGA. DALAM PERANG SUCI MEMBELA AGAMA. LEBIH BAIK MATI DARIPADA HIDUP HINA. JIKA MASIH HIDUP AKU TIDAK KECEWA. DAN JIKA MATI AKAU TIDAK AKAN TERCELA. ALANGKAH HINANYA HIDUP DI BAWAH iKAKI DERHAKA. ( Saidna Husain)

Saturday, July 11, 2009

DMPKBK TERUS MEMBANTU..

Dewan Muslimat PAS Bukit Katil masih meneruskan agendanya setiap minggu bagi menziarahi sambil memberikan sumbangan kepada keluarga-keluarga yang memerlukan bantuan.

Baru-baru ini , Ketua DMPKBK, Dr Khatijah Jumangat bersama-sama Setiausaha , Ketua Penerangan, bendahari, Ketua muslimat cawangan serta ajk cawangan Ayer Keroh telah diberi kesempatan menzirahi seorang ibu tunggal,Puan Suhaiza yang telah kematian suami akibat diserang sakit jantung dirumahnya pada bulan April yang lalu.

Apa yang amat mengharukan ialah , apabila pn Suhaiza sendiri sedang dihinggapi penyakit paru-paru yang rosak sehingga dia sendiri terpaksa bergantung dengan mesin bantuan pernafasan selama 17 jam setiap hari.Ini menyebabkan sukar bagi Pn Suhaiza untuk mencari pendapatan sendiri dengan penyakit yang sedang dihidapinya.

'Saya pernah koma selama 3 minggu dihospital dan ramai yang menyangkakan bahawa nyawa saya tidak panjang, tapi dengan kuasa ALLAH saya dapat meneruskan kehidupan tapi saya tak sangka sebaliknya suami saya yang pergi dulu', Suhaiza mencurahkan keluhan hatinya yang telah menjadi seorang ibu tunggal sekarang.

Suhaiza kini menjaga 3 orang anak, dengan pendapatan hasil dari menjaga anak orang. Anaknya yang sulung baru berusia 10 tahun, anak kedua 8 tahun manakala yang bongsu baru berusia 4 tahun.


"Semuga Suhaiza dapat bersabar" demikianlah kata-kata perangsang dari Ketua muslimat sebelum berangkat pulang.
Sedikit sumbangan wang serta sedikit sumbangan makanan asas turut diberikan bagi meringankan sedikit bebannya.

DMPKBK akan terus membantunya mengikut kemampuan yang ada bagi meringankan sedikit bebannya.InsyALLAH.

No comments: