HIMPUNAN HUJAU MENUJU PUTRA PERINGKAT NEGERI MELAKA

MUTIARA KATA

KEMULIAAN SEORANG MUKMIN IALAH APABILA DIA TIDAK BERGANTUNG KEPADA MANUSIA.

KEMENANGAN KEADILAN KEATAS KEZALIMAN LEBIH BESAR MAKNANYA DARIPADA KEMENANGAN KEJAHATAN KE ATAS ORANG YANG ZALIM


HIMPNAN HIJAU

HIMPNAN HIJAU
HIMPUNAN HIJAU MENUJU PUTRAJAYA PERINGKAT NEGERI MELAKA 24 JUN 2012

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'
AKU BERTEKAD UNTUK MAJU KE HADAPAN WALAU MAUT MENGHALANG DI JALANAN .MATI BUKANLAH NODA YANG MENCERNAKAN BAGI SEORANG BERDARAH PAHLAWAN . BILA DI SERTAI NIAT IKHAS BERKORBAN.UNTUK BERJUANG MEMBELA KEBENARAN. KU SERAHKAN SEGENAP JIWA DAN RAGA. DALAM PERANG SUCI MEMBELA AGAMA. LEBIH BAIK MATI DARIPADA HIDUP HINA. JIKA MASIH HIDUP AKU TIDAK KECEWA. DAN JIKA MATI AKAU TIDAK AKAN TERCELA. ALANGKAH HINANYA HIDUP DI BAWAH iKAKI DERHAKA. ( Saidna Husain)

Thursday, May 14, 2009

Muslimat Ayer Keroh pula menyusul...




Alhamdulillah, Muslimat Cawangan Ayer keroh mula meneruskan agendanya dengan mengadakan usrah cawangan sejajar dengan program Tarbiyah yang disusun oleh Lajnah Tarbiyah kawasan Bukit katil.



Usrah yang berjalan 2 minggu sekali serta diselangi dengan ziarah-menziarahi sesama insan tanpa mengira kaum. Usrah yang dikendalikan oleh beberapa ajk muslimat kawasan telah mendapat sambutan seramai 12 muslimat Ayer Keroh.



Meskipun terpaksa membawa anak-anak kecil , namun itu tidak pernah menjadi penghalang bagi mereka untuk menyertainya kerana yakinnya mereka bahawa majlis -majlis sebagini adalah jauh lebih mulia
dalam mencari keredhaan ALLAH.

Dikala ramai manusia yang terus terleka dengan godaan dunia terutama yang terlalu asyik dengan menonton TV sehingga telah menjadi kewajipan dalam kehidupan manusia, rancangan yang terlalu banyak hiburan sehinnga menyebabkan kelalaian maka dikala itulah mereka sedang kusyuk mendengar ayat-ayat suci dibacakan , mendengarkan tentang kebesaran tuhan mereka , mereka rasakan satu kemanisan iman serta ikatan ukhwah yang sukar untuk untuk dinyatakan.




Semuga penerusan Tarbiyah akan tetap istiqamah dan mendapat keberkatan dari ALLAH SWT.InsyaALLAH.

No comments: