HIMPUNAN HUJAU MENUJU PUTRA PERINGKAT NEGERI MELAKA

MUTIARA KATA

KEMULIAAN SEORANG MUKMIN IALAH APABILA DIA TIDAK BERGANTUNG KEPADA MANUSIA.

KEMENANGAN KEADILAN KEATAS KEZALIMAN LEBIH BESAR MAKNANYA DARIPADA KEMENANGAN KEJAHATAN KE ATAS ORANG YANG ZALIM


HIMPNAN HIJAU

HIMPNAN HIJAU
HIMPUNAN HIJAU MENUJU PUTRAJAYA PERINGKAT NEGERI MELAKA 24 JUN 2012

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'
AKU BERTEKAD UNTUK MAJU KE HADAPAN WALAU MAUT MENGHALANG DI JALANAN .MATI BUKANLAH NODA YANG MENCERNAKAN BAGI SEORANG BERDARAH PAHLAWAN . BILA DI SERTAI NIAT IKHAS BERKORBAN.UNTUK BERJUANG MEMBELA KEBENARAN. KU SERAHKAN SEGENAP JIWA DAN RAGA. DALAM PERANG SUCI MEMBELA AGAMA. LEBIH BAIK MATI DARIPADA HIDUP HINA. JIKA MASIH HIDUP AKU TIDAK KECEWA. DAN JIKA MATI AKAU TIDAK AKAN TERCELA. ALANGKAH HINANYA HIDUP DI BAWAH iKAKI DERHAKA. ( Saidna Husain)

Monday, May 18, 2009

MUKTAMAR DMPNM KALI KE 40



Muktamar DMPNM kali ke40 yang diadakan pada 17 Mei , bertempat diAr Rahmah telah pun berjalan lancar.Muktamar kali yang ke 40 ini telah dirasmikan oleh Senator YB Mumtaz Md Nawi.
Para tetamu yang turut hadir merupakan wakil dari Parti DAP, Parti Keadilan,Kelab penyokong PAS dan juga badan NGO JIM.



Didalam ucapan perasmian YB Mumtaz Md Nawi turut menyatakan tentang bahawa terdapat lima asas kepimpinanan Islam dalam negara.
- Mestilah mempunyai kumpulan cendiakawan yang menguasai seluruh ilmu.Ilmu perlu dicari kerana ia bersifat berterusan. Ilmu tidak akan padam.Penemuan baru akan ditemui disetiap hari.Anak yang dilahirkan diperdengarkan kalimah tauhid kepadanya , ketika ajal telah hampir sampai kepenghujungnya perlu diperdengarkan kalimah tauhid jua.
-Keadilan seorang Sultan juga turut memainkan peranan yang penting didalam sesebuah negara.
-Amanah para pedagang/korporat
-Nasihat para profesional yang dilihat dari kaca mata Islam bukan dari penilaian Barat.
-Ibadat para ahli ibadah.



DMPKBK mengucapkan tahniah kepada pimpinan muslimat yang dapat mengekalkan jawatan masing-masing tanpa sebarang pertandinganbagi sesi 2009-2011.
Dr Khatijah Jumangat sebagai Ketua Muslimat , Hjh Sophia Hj Ahmad sebagai Timbalan ketua manakala Naib Ketua disandang oleh pn Aziah Md Saad.

Ajk yang telah dilantik Hjh kintan Osman, Hjh Anida Harun, Hjh Jamilah Abd Samad, Ustz Noraini Sidek, Pn Fadzillah Yahya,Pn Hjh Hawa Yakub, Hjh Hasmah Sharif, Pn Rozita Md.saad, Pn Mahani Osman Basir,Pn norfazilah Ismail, Pn Halimah Musip

Diharapkan DNPNM akan bekerja dengan lebih gigih lagi bagi meneruskan agenda besarnya.

No comments: