HIMPUNAN HUJAU MENUJU PUTRA PERINGKAT NEGERI MELAKA

MUTIARA KATA

KEMULIAAN SEORANG MUKMIN IALAH APABILA DIA TIDAK BERGANTUNG KEPADA MANUSIA.

KEMENANGAN KEADILAN KEATAS KEZALIMAN LEBIH BESAR MAKNANYA DARIPADA KEMENANGAN KEJAHATAN KE ATAS ORANG YANG ZALIM


HIMPNAN HIJAU

HIMPNAN HIJAU
HIMPUNAN HIJAU MENUJU PUTRAJAYA PERINGKAT NEGERI MELAKA 24 JUN 2012

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'
AKU BERTEKAD UNTUK MAJU KE HADAPAN WALAU MAUT MENGHALANG DI JALANAN .MATI BUKANLAH NODA YANG MENCERNAKAN BAGI SEORANG BERDARAH PAHLAWAN . BILA DI SERTAI NIAT IKHAS BERKORBAN.UNTUK BERJUANG MEMBELA KEBENARAN. KU SERAHKAN SEGENAP JIWA DAN RAGA. DALAM PERANG SUCI MEMBELA AGAMA. LEBIH BAIK MATI DARIPADA HIDUP HINA. JIKA MASIH HIDUP AKU TIDAK KECEWA. DAN JIKA MATI AKAU TIDAK AKAN TERCELA. ALANGKAH HINANYA HIDUP DI BAWAH iKAKI DERHAKA. ( Saidna Husain)

Wednesday, April 15, 2009

JALAN KITA MASIH JAUH......



Syukur kehadarat ILLAHI yang Berkuasa lagi Pemurah, diatas pelancaran Mesyuarat Agong DMPKBKatil kali ke 5 yang telah diadakan pada 19 RabiulAkhir 1430/15 April bermula jam 9.45 pagi , bertempat diPasti Jaya Insan, Bukit Katil.

Keredupan dipagi hari, ditambahi dengan cahaya matahari yang mula menampakkan sinarannya , menambahkan lagi kedamaian serta keharmonian program yang berjalan lancar.



Alunan suara bacaan Al Quran dari adik Ameerah Hj Ali, menambahkan lagi keberkatan serta kerahmatan dari pencipta yang Maha Agong.

Surah Anfal yang mengesahkan tentang harta rampasan, hukum perang serta hal-hal yang berhubungan dengan peperangan sejarah perkembangan Islam.walaupun , ketika itu mempunyai kekuatan yang agak kecil namun dapat mengalahkan kaum musyrikin yang berjumlah besar malah dapat menguasai harta rampasan yang besar.

Dan pastinya ALLAH selalu menyertai orang-orang yang beriman dan melindungi orang-orang yang beriman sesungguhnya inayat ALLAH terhadap orang yang bertawakal dan yang pastinya hanya ALLAH yang dapat mempersatukan hati-hati orang-orang yang beriman.



"Da'wah Islamiyah adalah satu tugas suci atas tiap-tiap Muslim dimana dan bilamana ia berada dimuka bumi ini.Menyeru dan menyampaikan Agama Islam kepada masyarakat , telah jelas diuraikan sebagai kewajipan seorang muslim untuk selama-lamanya.

Tanggungjawab kita terlalu besar.Amanah yang digalas terlalu tinggi. Setiap dari kita memikul tanggunjawab yang terlalu besar untuk menegakkan syiar Islam tanpa pengecualian. Tiada istilah "aku melukut ditepi gantang"..sedangkan setiap diri dipeduli dan dihargai.

Tugas da'wah tiada musimnya. , ia bergerak sepanjang tahun, ia bergerak sepanjang zaman sehinggalah kehembusan pernafasan yang terakhir.

Kita memerlukan muslimat yang bergerak cergas dicawangan-cawangan kerana sebenarnya cawangan merupakan nadi utama penggerak da'wah kita. Berdenyutnya nadi-nadi da'wah dan politik Islam diseluruh cawangan bererti bergerak cergaslah kita diperingkat Kawasan. Kita mahukan cawangan-cawangan yang mantap.

Perkasakan jamaah dengan unsur-unsur Qiyadah,Jundiyah,Ukhuwwah, Musyawarah, Muhasabah, Bai'ah dan ta'ah yang mantap.



Pasti usaha kita diberkati.,dan kemenangan akan menjadi milik kita"..
Itulah diantara ucapan dari SU DMPKBK, Puan Masturah Hassan, selaku ucapan aluan .



"PAS semakin kuat. Pakatan Rakyat semakin kukuh. Dalam PRK Permatang Pauh,Trengganu,Bukit Gantang dan Bukit Selambau, semua nya disapu bersih oleh Pakatan Rakyat.PAS Melaka boleh menang dalam PRU 13.Kita hanya memerlukan 15% sahaja lagi untuk menang.UMNO akan kalah kerana ramai pengundi cina menyokong PAS.dari itu lebihkan gerak kerja dalam Kelab Penyokong PAS.
Masalah yang dihadapi apabila tidak semua cawangan dapat menghantar wakil muslimat.
Pilihlah calon2 yang lain bagi menggantikan Ketua dewan Muslimat Bukit Katil.Tampilkan muka-muka baru" itulah diantara ucapan Ketua Muslimat yang baru dilantik sekali lagi.



"Muslimat sayap kanan. pemuda sayap kiri,kita berjuang dalam satu soff, sokong menyokong diantara satu sama lain.
Didalam sebuah organisasi, muslimat berperanan untuk aktifkan cawangan-cawangn. cari ahli baru dan mantapkan.
Tarbiyah memainkan peranan yang penting dalam pembentukan sebuah organisasi. PAS Kawasan Bukit katil telah mengorak langkah dengan mengadakan ijtimak sebulan sekali diPaya Dalam .Diharap ramai yang dapat datang bagi menyemarakkan lagi ijtimak tersebut.

Kisah Hindun bin Amr menjadi contoh tauladan yang baik untuk diikuti .Walaupun anaknya, suaminya serta saudaranya gugur serta syahid dimedan Uhud namun Hindun tetap tabah serta bangga diatas kehilangan mereka keatas jalan ALLAH.

Muslimat mestilah memikirkan tentang bagaimana untuk mendekati masyarakat tanpa mengira kaum. Muslimat mesti mengambil berat tentang masyarakat.
Amat beratlah ujian ALLAH bagi orang yang berkata tetapi tidak melakukannya.



Tahniah kepada DMKBKatil yang telah berjaya mengadakan Mesyuarat Agong kali ke5 dan agar dapat menghasilkan natijah-natijah yang baik bagi menjayakan PAS negeri Melaka.
Sekaligus merasmikan Mesyuarat Agong DMPKBK kali ke 5...." Demikianlah diantara ucapan yang disampaikan oleh Saudara Sofi wahab selaku Ketua Penerangan, Badan Perhubungan PAS Negeri Melaka yang merupakan perasmi bagi program ini.Saudara Sofi yang juga turut bersama isteri yang merupakan ajk muslimat Kawasan Bukit katil.

Ucapan Jazakallahu Khairan Khathira kepada semua yang terlibat dalam menjayakan Mesyuarat Agong DMPKBK kali ke 5 ini.

TAHNIAH diucapkan kepada Hjh Dr Khatijah yang telah dilantik kembali menjadi Ketua Muslimat bagi sesi 2009-2011.
Begitu juga ucapan TAHNIAH buat Tim.Ketua Muslimat , Puan Mahani Othman Basir serta Puan Maisarah Abu bakar diatas perlatikkan mereka bagi sesi 2009-2011.
TAHNIAH juga kepada semua AJK baru yang telah dilantik.




Semuga DMPKBK akan melipatkan gandakan lagi usaha-usaha murni dalam menegakkan Syiar Islam ini dan yang pentingnya mendapat keredhaan ILLAHI.



Pn Hawa Yaakub selaku ajk dari DMPNM turut memberikan beberapa komen yang membina , bagi mengakhiri mesyuarat Agong yang kali ke 5 ini.


JALAN KITA MASIH TERLALU JAUH...Ranjau dan duri dalam perjuangan adalah sahabat setia kita. Sudah semestinya ALLAH sengaja menguji kita ...namun...INGATLAH....

"ALLAH tidak membebani seseorang melainkan apa yang menjadi kesanggupan baginya.." (Al Baqarah:286)..

"ISLAM UNTUK SEMUA"

No comments: