HIMPUNAN HUJAU MENUJU PUTRA PERINGKAT NEGERI MELAKA

MUTIARA KATA

KEMULIAAN SEORANG MUKMIN IALAH APABILA DIA TIDAK BERGANTUNG KEPADA MANUSIA.

KEMENANGAN KEADILAN KEATAS KEZALIMAN LEBIH BESAR MAKNANYA DARIPADA KEMENANGAN KEJAHATAN KE ATAS ORANG YANG ZALIM


HIMPNAN HIJAU

HIMPNAN HIJAU
HIMPUNAN HIJAU MENUJU PUTRAJAYA PERINGKAT NEGERI MELAKA 24 JUN 2012

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'
AKU BERTEKAD UNTUK MAJU KE HADAPAN WALAU MAUT MENGHALANG DI JALANAN .MATI BUKANLAH NODA YANG MENCERNAKAN BAGI SEORANG BERDARAH PAHLAWAN . BILA DI SERTAI NIAT IKHAS BERKORBAN.UNTUK BERJUANG MEMBELA KEBENARAN. KU SERAHKAN SEGENAP JIWA DAN RAGA. DALAM PERANG SUCI MEMBELA AGAMA. LEBIH BAIK MATI DARIPADA HIDUP HINA. JIKA MASIH HIDUP AKU TIDAK KECEWA. DAN JIKA MATI AKAU TIDAK AKAN TERCELA. ALANGKAH HINANYA HIDUP DI BAWAH iKAKI DERHAKA. ( Saidna Husain)

Sunday, April 12, 2009

DARUSSYIFA'



Aku tidak pernah berkesempatan untuk kekelas perubatan Darussyifa' sebelum ini. Mungkin kerana aku rasa aku sihat sebelum ini. Mungkin bagi aku Perubatan Darussyifa' yang diadakan disurau Ar Rahmah,solok Gaung 2 kali sebulan untuk orang yang sedang dalam kesakitan.



Tapi pagi ini , sebaik saja beberapa hari , aku baru keluar dari hospital, tiba-tiba aku rasakan betapa ALLAH mudahkan aku untuk kekelas Darussyifa'..Tujuan aku kesana adalah untuk menghantar anak aku kekelas tambahan yang diadakan pada setiap hari ahad disekolah Ar Rahmat.(Sekolah Rendah)..Kebetulan pula aku terus keMaahad Ar Rahmah (Sekolah Menengah) yang hanya beberapa meter saja dari situ untuk berurusan dengan anakku yang sedang mengikuti program NISA'.

Aku dapati begitu banyak kereta yang diparkir. Aku tak tahu kenapa ramai yang hadir lantas aku cuba hampiri surau berkenaan. Aku terdengar ayat-ayat AL Quran sedang diperdengarkan dari suara yang ramai.Hati aku semakin tertarik. Aku cuba amati dengan lebih jelas lagi. Aku sekadar berdiri diluar surau.Tapi tiba-tiba aku terdengar pula suara Tuan Guru Ustaz Harun Din bercakap. Aku semakin tertarik untuk bersama-sama menyertai . Lalu aku mengambil keputusan untuk masuk kedalam surau yang ditutup dengan cermin hitam kerana kerana didalamnya terpasang pendingin udara.

Aku beranikan hati untuk menyertai mereka. Aku ingin tahu , apa yang dipelajari didalamnya. Mulanya aku hanya duduk dibahagian belakang saja sekadar untuk mengambil gambar dan mendengar seketika. Tapi dalam beberapa minit, aku tidak puas hati lalu aku berpindah kehadapan untuk mendengar dengan lebih jelas lagi.

Alhamdulillah, ilmu semakin banyak yang diketahui, semakin tahu betapa bodohnya kita. Walaupun aku hanya dapat mendengarnya hanya dalam masa yang sengkat , namun aku rasakan keberkatannya terlalu meluas. Sambil itu aku cuba meninjau buku yang dipegang muslimat disebelah aku.Rupa2nya mereka sedang membaca berpandukan buku yang ditulis sendiri oleh Ustaz Harun Din.Sambil itu aku turut bertanya kepada muslimat yang duduk bersebelahan dengan ku.

"Masuklah belajar disini, tinggal dimana," tiba-tiba muslimat itu bertanya padaku.Aku tersenyum.

Sempat juga aku mendengar ustaz menceritakan tentang makhluk halus termasuk toyol.
Diterangkan juga tentang kelebihan SURAH AL FATIHAH serta kelebihan AYAT QURSI. Aku bertambah kusyuk mendengarnya.

Walaubagaimana pun aku tidak dapat mendengar dengan lebih lama lagi kerana jam 11 pagi , anakku akan keluar dari kelas tambahannya.Aku punyai beberapa tugas lagi yang perlu diuruskan ketika itu.Aku terpaksa beredar dulu.

InsyaALLAH, bila aku berkesempatan , pasti aku datang lagi...

Syukur pada mu YA ALLAH....diatas Anugerah Rezekimu dipagi hari ini....

No comments: