HIMPUNAN HUJAU MENUJU PUTRA PERINGKAT NEGERI MELAKA

MUTIARA KATA

KEMULIAAN SEORANG MUKMIN IALAH APABILA DIA TIDAK BERGANTUNG KEPADA MANUSIA.

KEMENANGAN KEADILAN KEATAS KEZALIMAN LEBIH BESAR MAKNANYA DARIPADA KEMENANGAN KEJAHATAN KE ATAS ORANG YANG ZALIM


HIMPNAN HIJAU

HIMPNAN HIJAU
HIMPUNAN HIJAU MENUJU PUTRAJAYA PERINGKAT NEGERI MELAKA 24 JUN 2012

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'
AKU BERTEKAD UNTUK MAJU KE HADAPAN WALAU MAUT MENGHALANG DI JALANAN .MATI BUKANLAH NODA YANG MENCERNAKAN BAGI SEORANG BERDARAH PAHLAWAN . BILA DI SERTAI NIAT IKHAS BERKORBAN.UNTUK BERJUANG MEMBELA KEBENARAN. KU SERAHKAN SEGENAP JIWA DAN RAGA. DALAM PERANG SUCI MEMBELA AGAMA. LEBIH BAIK MATI DARIPADA HIDUP HINA. JIKA MASIH HIDUP AKU TIDAK KECEWA. DAN JIKA MATI AKAU TIDAK AKAN TERCELA. ALANGKAH HINANYA HIDUP DI BAWAH iKAKI DERHAKA. ( Saidna Husain)

Tuesday, January 27, 2009

SIAPA INSAN PILIHAN?????...........


Beberapa hari terakhir menjelang kesyahidannya, Syeikh Ahmad Yasin telah merasai bahawa dirinya akan menemui syahid yang beliau cita-citakan. "Sebenarnya beliau menyampaikan perkara itu kepada keluarga dirumah, namun beliau tidak memberitahu kepadaku secara langsung, kata Ummu Muhammad, isteri kepada Syeikh Ahmad Yasin ketika mencceritakan saat-saat sebelum peluru berpandu pesawat biadap Zionis Israel itu menghancurkan tubuhnya..


(Gambar...demonstrasi yang diadakan dimasjid Al-Azim melaka , selepas solat Jumaat sempena "Aman Palestin")


Seterusnya ibunda Ummu menceritakan bahawa sehari sebelum kesyahidannya, Syeikh Ahmad Yasin berkata,.." Aku berasa akan menemui syahid...


Pencerobohan tentera Perancis keatas kafilah dagangan Salahuddin Al-Ayyubi begitu menyentuh perasaan beliau.Salahuddin memperlengkapkan angkatan tentera dan mujahidin-mujahidin untuk mengenakan pukulan maut kepada pihak salib Perancis.

Setelah selesai bermesyuarat dengan panglima-panglimanya untuk mencari masa yang sesuai menyerang musuh dan tempat yang strategi, maka keluar mereka pada 17 Rabiul Akhir 583H selepas menunaikan Solat Jumaat dengan diiringi laungan takbir, munajat dan doa umat Islam. Saluhuddin keluar dar Damsyik menuji ke Ra'su Al-ma dan berkhemah disitu.

Salahuddin tidak sabar-sabar lagi untuk memerintahkan kaum muslimin melancarkan serangan jihad dan tidak putus-putus membangkitkan semangat mereka untuk membebaskan Baitul Maqdis.

Bagi pembebasan Kota Baitul Maqdis sebagai urusan yang terlalu besar baginya, malah urusan ini tidak tertanggung oleh gunung dan ganang sekalipun. Beliau diibaratkan seperti ibu yang kehilangan anak, menunggang kudanya dari satu khemah kesatu khemah menggalakkan orang ramai bangkit berjihad, sambil menyeru .."alangkah malang nasib yang menimpa Islam" sambil air matanya mengalir.

Pernah salahuddin tidak menjamah apa-apa makanan dari hari Jumaat hingga Ahad , kecuali sedikit sangat kerana terlalu menumpukan kepada umat Islam di Baitul Maqdis.



Berlakulah pertempuran diHittin, dimana kelebihan umat Islam disitu dapat menguasai sumber air dari Tasik Tabariah.Tentera Salib mengalami kekalahan teruk. Semua musuh terbunuh dan ditawan.Bilangan tentera musuh 10,000 orang.Yang tinggal hanyalah Raja Baitul Maqdis serta saki baki yang mengawalnya dan Raynald ditawan. Tentera Islam sujud syukur kepada ALLAH.

"Bukan tradisi seorang raja membunuh seorang raja"..
Kemudian Raja Baitul Maqdis dan saki bakinya dihantar keDamsyik dengan penuh kemuliaan dan kehormatan.Berekahirlah pertempuran diHittin.

Salahuddin bergerak ke pelabuhan Akka . Berlaku pada Bulan Jamadil Ula tahun 583H. menawan Tabnin, Jabil, Saida dan Beirut.Mengepung Asqalan dan seterusnya mengepung Baitul Maqdis, tetapi masih belum berjaya kerana pihak musuh mendapat bantuan dari laut. Sementara itu dapat menawan Ar Ramlah, Ad Darum, Ghizzah, Baitullaham dan An-Natrun dan sekali lagi mengepung Baitul Maqdis.



Salahuddin menghantar wakil meminta para penghuninya menyerahkan kota Baitul Maqdis secara aman..dengan menyatakan

"Saya meyakini Al -Quds ialah Baitullah yang suci sebagaimana anda semua meyakininya. Saya tidak pernah bermaksud untuk mencemarkan Baitul Maqdis dengan penderitaan dan kemudaratan akibat kepungan dan serangan."

Pehak musuh berdegil. Belum seminggu berlakunya kepungan, tentera salib menyerah diri dan bersetuju menerima perdamaian.Perjanjian yang ditandatangani oleh kedua-dua belah pihak menghendakki tentera salib meninggalkan Kot Baitul Maqdis dalam tempoh 40hari.Seorang lelaki membayar tebusan 10 Dinar seorang, perempuan 5 Dinar dan kanak-kanak 2 Dinar. Yang tidak mampu membayar menjadi tawanan ....

Perasaan kasihan Salahuddin kepada kaum wanita Salib lebih besar lagi.Dibaitul Maqdis pada masa itu terdapat seorang puteri raja Rome yang menjadi pendita dan menetap disitu untuk beribadat dengan diiringi oleh puluhan khadam dan pengikut.Beliau merupakan seorang yang berharta. Sultan Salahuddin membei jaminan keselamatan pada diri, harta dan pengikutnya.Salahuddin mengiringinya dengan penuh penghormatan sehingga sampai ketempat tahanan suaminya di Kubu Nablus dan memberi kebenaran tinggal bersama suaminya. Turut serta bersama puteri ini sekumpulan wanita yang menangisi malang suami-suami mereka, sambil mengendong anak masing-masing..Suami-suami mereka serta bapa-bapa mereka dikembalikan.
Hari Jumaat 27 Rejab tahun 538H iaitu kebetulan hari Israk , pihak musuh mulai keluar dari kota suci itu.Tindakan Salahuddin ini amat bertepatan dengan ramalan yang dibuat oleh Muhyiddin bin Zakiyuddin, Qadi Damsyik yang meramalkan Salahuddin akan membuka Kota Halab dengan mata pedangnya pada bulan Safar, manakala Kota Baitul Maqdis pula pada Bulan Rejab..


"Bergembiralah......setelah hampir 100 tahun berada ditangan musyirikan...Masjid Al-Aqsa adalah Kiblat Pertama, Masjid Kedua dan Haramain yang ketiga bagi umat Islam.....
Jika tidaklah kerana anda sekelian merupakan orang yang dipilih oleh ALLAH SWT dari kalangan penduduk-penduduk negeri ini masakan IA akan mengkhususkan bagi anda sekelian kelebihan yang tidak dapat ditandingi oleh sebarang tandingan dan tidak dapat diatasi oleh sebarang kemuliaan..



Mudah-mudahan aliran -aliran darah yang anda korbankan menjadi amalan yang mendekatkan diri kepada ALLAH SWT dan mudah-mudahan IA menganugerahkan kepada anda balasan syurga, tempat tinggal orang-orang bahagia.

Laksanakan kewajipan-kewajipan bersyukur kepada ALLAH. Sesungguhnya ALLAH SWT telah mengkhususkan anda sekelian dengan nikmat yang besar ini dan memilih anda menjalankan gerak kerja ini, hingga seterusnya."

No comments: