HIMPUNAN HUJAU MENUJU PUTRA PERINGKAT NEGERI MELAKA

MUTIARA KATA

KEMULIAAN SEORANG MUKMIN IALAH APABILA DIA TIDAK BERGANTUNG KEPADA MANUSIA.

KEMENANGAN KEADILAN KEATAS KEZALIMAN LEBIH BESAR MAKNANYA DARIPADA KEMENANGAN KEJAHATAN KE ATAS ORANG YANG ZALIM


HIMPNAN HIJAU

HIMPNAN HIJAU
HIMPUNAN HIJAU MENUJU PUTRAJAYA PERINGKAT NEGERI MELAKA 24 JUN 2012

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'
AKU BERTEKAD UNTUK MAJU KE HADAPAN WALAU MAUT MENGHALANG DI JALANAN .MATI BUKANLAH NODA YANG MENCERNAKAN BAGI SEORANG BERDARAH PAHLAWAN . BILA DI SERTAI NIAT IKHAS BERKORBAN.UNTUK BERJUANG MEMBELA KEBENARAN. KU SERAHKAN SEGENAP JIWA DAN RAGA. DALAM PERANG SUCI MEMBELA AGAMA. LEBIH BAIK MATI DARIPADA HIDUP HINA. JIKA MASIH HIDUP AKU TIDAK KECEWA. DAN JIKA MATI AKAU TIDAK AKAN TERCELA. ALANGKAH HINANYA HIDUP DI BAWAH iKAKI DERHAKA. ( Saidna Husain)

Sunday, May 27, 2012

ALHAMDULILLAH, DMPKBK mengucapkanTahniah  kepada Saudara Rosli serta Pn Fauziah diatas perkahwinan anak sulong kesayangan mereka, adik Atikah yang masih lagi menuntut.

Majlis walimah yang  sederhana ini ,di adakan pada tarikh 27 Mei bersamaan 5 Rejab 1433 di Kandang, Melaka

Semuga walimah ini di rahmati dan diberkati.insyaALLAH


"Pernikahan Sayyidina Ali dan Fatimah Az Zahrah di laksanakan dengan cara yang paling sedrehana sekali. Mahar Sayyidina Ali adalah hasil dari baju besi yang di jual dengan harga 480 dirham.Baginda kemudian membahagi-bahagikan wang tersebut untuk di belanjakan , 66 dirham untuk membeli perkakas rumahtangga, 160 dirham untuk membeli minyak wangi, 160 dirham untuk membeli pakaian dan 96 dirham lagi di serahkan kepada ummu Salamah untuk membeli keperluan lain.

Rasulullah memerintahkan Bilal untuk membeli minyak wangi manakala untuk membeli dan memilih pakaian di tugaskan kepada Abu Bakar dan Ammar bin Yasir. Maka di belilah jubah  dengan harga 7 dirham, baldu hitam buatan khaibar, katil yang di buat dari daun kurma, dua buah tilam buatan Mesir, bantal yang di perbuat dari kulit, langsir nipis yang di buat dari bulu binatang, penggiling gandum, bekas dari tembaga untuk mencuci pakaian, bekas air kecil,kotak kayu tempat mendinginkan air, besen untuk berwuduk,tikar dari kulit dan kain abaah.
Manakala persiapan Sayyidina Ali untuk keperluan rumahtanggnya sangat sedikit, iaitu sebuah bilik tidur dengan lantai yang di lapisi pasir halus dan dinding di buat dari papan, bantal dari kulit biri-biri, tuala yang di gantung di dinding dan sebuah tempat air.

No comments: