HIMPUNAN HUJAU MENUJU PUTRA PERINGKAT NEGERI MELAKA

MUTIARA KATA

KEMULIAAN SEORANG MUKMIN IALAH APABILA DIA TIDAK BERGANTUNG KEPADA MANUSIA.

KEMENANGAN KEADILAN KEATAS KEZALIMAN LEBIH BESAR MAKNANYA DARIPADA KEMENANGAN KEJAHATAN KE ATAS ORANG YANG ZALIM


HIMPNAN HIJAU

HIMPNAN HIJAU
HIMPUNAN HIJAU MENUJU PUTRAJAYA PERINGKAT NEGERI MELAKA 24 JUN 2012

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'
AKU BERTEKAD UNTUK MAJU KE HADAPAN WALAU MAUT MENGHALANG DI JALANAN .MATI BUKANLAH NODA YANG MENCERNAKAN BAGI SEORANG BERDARAH PAHLAWAN . BILA DI SERTAI NIAT IKHAS BERKORBAN.UNTUK BERJUANG MEMBELA KEBENARAN. KU SERAHKAN SEGENAP JIWA DAN RAGA. DALAM PERANG SUCI MEMBELA AGAMA. LEBIH BAIK MATI DARIPADA HIDUP HINA. JIKA MASIH HIDUP AKU TIDAK KECEWA. DAN JIKA MATI AKAU TIDAK AKAN TERCELA. ALANGKAH HINANYA HIDUP DI BAWAH iKAKI DERHAKA. ( Saidna Husain)

Wednesday, April 4, 2012

SELAMAT MENYAMBUT HARI IBU PADA 13 MEI

 

 

Seekor ibu ayam masih setia mengeram  dalam cuaca hujan atau pun panas meskipun telur-telurnya telah turut terbakar apabila lalang-lalang serta semak samun di sekelilingnya telah terbakar.

Hak ibumu terhadap mu hendaklah anda ketahui. Dia mengandungkan dan memberimu makanan ketika tiada seorang pun yang melakukannya. Menjagamu dengan pendengaran , penglihatan, tangan dan kakinya serta  seluruh anggota badannya dengan penuh perasaan kasih sayang . Dia menanggung kesakitan , derita dan kesusahan ketika mengandungkan mu sehingga lahirlah anda di muka bumi ini.
 Dia sanggup melihat anda kenyamg ketika dia lapar, memberimu pakaian walaupun dirinya tak berpakaian, menegukkan minuman sementara dia kehausan, menaungimu walaupun dia tidak di naungi apa-apa pun, memberikan kenikmatan kepadamu dengan penderitaan baginya, menidurkanmu dalam pangkuannya sementara semalaman penuh, matanya tidak di pejamkan., perutnya menjadi tempat alas untukmu, pangkuannya tempat perlindungan mu, air susunya menjadi minuman bagi mu dan dirinya menjadi pelindung bagimu. Sanggup berada di tengah panas atau sejuk demi keranamu.
 Maka bersyukurlah kepadanya sesuai dengan kebaikannya kepadamu. .  
Namun anda tidak mampu mensyukurinya kecuali dengan pertolongan dan kurniaan daripada ALLAH..

(Ali Zainal Abidin)


SELAMAT MENYAMBUT HARI IBU

No comments: