HIMPUNAN HUJAU MENUJU PUTRA PERINGKAT NEGERI MELAKA

MUTIARA KATA

KEMULIAAN SEORANG MUKMIN IALAH APABILA DIA TIDAK BERGANTUNG KEPADA MANUSIA.

KEMENANGAN KEADILAN KEATAS KEZALIMAN LEBIH BESAR MAKNANYA DARIPADA KEMENANGAN KEJAHATAN KE ATAS ORANG YANG ZALIM


HIMPNAN HIJAU

HIMPNAN HIJAU
HIMPUNAN HIJAU MENUJU PUTRAJAYA PERINGKAT NEGERI MELAKA 24 JUN 2012

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'
AKU BERTEKAD UNTUK MAJU KE HADAPAN WALAU MAUT MENGHALANG DI JALANAN .MATI BUKANLAH NODA YANG MENCERNAKAN BAGI SEORANG BERDARAH PAHLAWAN . BILA DI SERTAI NIAT IKHAS BERKORBAN.UNTUK BERJUANG MEMBELA KEBENARAN. KU SERAHKAN SEGENAP JIWA DAN RAGA. DALAM PERANG SUCI MEMBELA AGAMA. LEBIH BAIK MATI DARIPADA HIDUP HINA. JIKA MASIH HIDUP AKU TIDAK KECEWA. DAN JIKA MATI AKAU TIDAK AKAN TERCELA. ALANGKAH HINANYA HIDUP DI BAWAH iKAKI DERHAKA. ( Saidna Husain)

Sunday, November 7, 2010

KEINDAHAN DALAM KEPAYAHAN

(5 November 2010. 2 petang. Bantahan di Bukit Katil)

Kehidupan merupakan suatu perjalanan yang panjang dan terasa amat berat. Penuh dengan kepenatan dan kesusahan.Tidak ada seorang pun yang terlepas dari rasa sedih dan rasa sakit , meskipun ia dilahirkan sudah nampak tanda-tanda kesedihan dimulutnya.
Firman ALLAH SWT 
"Sesungguhnya kami telah menciptakannya dalam kesusahan" (Al Balad:4)

Kebenaran dan kebatilan , tidak mungkin ada titik pertemuannya.
Kebenaran dalam tutur kata, kebenaran dalam tindakan,kebenaran dalam niat, kebenaran dalam politik, kebenaran dalam pergaulan, kebenaran dalam kehakiman...

Kebenaran yang paling utama ialah kebenaran yang berasal dari ALLAH yang diturunkan kepada Nabi Muhammad melalui perantaraan Al Quran iaitu Deen Islam.

Beruntunglah mereka yang termasuk di dalam golongan kebenaran ini.
Firman ALLAH:
"Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu. Oleh itu jangan sekali-kali kamu termasuk dari golongan yang ragu" (Al baqarah:147)

Berlari dan di kejar semasa menyampaikan kebenaran adalah lumrah bagi orang yang ingin memperjuangkannya.

Ketika Nabi dan Abu Bakar sedang berada di dalam gua Tsaur untuk bersembunyi, tiba-tiba Abubakar melihat kaum musyrikin yang mengejar mereka berdua telah berada di pintu gua. Di saat itu AbuBakar timbul rasa bimbang .Saat yang paling cemas kerana ia merupakan satu malapetaka yang tak berkesudahan atau pun ia merupakan pintu kejayaan lalu beliau berkata " Ya Rasulullah, andaikata salah seorang dari mereka mengangkat kakinya pasti akan melihat kita"
jawab nabi " Jangan kira kita berdua saja, ALLAH bertiga dengan kita".

Dalam keadaan Nabi yang terpaksa berhijrah keluar dari Mekah demi menyampaikan kebenaran Islam lantas  di usir dan di kejar oleh kaumnya sendiri, dalam keadaan tekanan perasaan yang amat sangat kerana terpaksa meninggalkan bumi Mekah yang dicintainya, bumi kelahirannya, namun  dikala itu Nabi dapat menjanjikan bahawa kerajaan Parsi akan runtuh.

Firman ALLAH: 
"Dialah yang telah mengutus RasulNya( dengan membawa petunjuk) (Al Quran) dan agama yang benar untuk di menangkanNya atas segala agama walaupun orang musyirikin itu tidak menyukainya( At Taubah-35)

Memang cinta itu sejak di jadikan oleh ALLAH banyak menimbulkan kejadian yang serba aneh dan luar biasa.Bila cinta telah bersemi di hati, maka rela akan berkorban deminya. 




Walaupun di kepung, berlari  dan di kejar, namun bila cinta dalam mencari kebenaran demi menegakkan syiar Ugama ALLAH, telah tersemat di hati  maka ianya adalah satu keindahan yang hanya dapat di rasakan bagi mereka telah di beri nikmat untuk merasainya.










No comments: