HIMPUNAN HUJAU MENUJU PUTRA PERINGKAT NEGERI MELAKA

MUTIARA KATA

KEMULIAAN SEORANG MUKMIN IALAH APABILA DIA TIDAK BERGANTUNG KEPADA MANUSIA.

KEMENANGAN KEADILAN KEATAS KEZALIMAN LEBIH BESAR MAKNANYA DARIPADA KEMENANGAN KEJAHATAN KE ATAS ORANG YANG ZALIM


HIMPNAN HIJAU

HIMPNAN HIJAU
HIMPUNAN HIJAU MENUJU PUTRAJAYA PERINGKAT NEGERI MELAKA 24 JUN 2012

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'
AKU BERTEKAD UNTUK MAJU KE HADAPAN WALAU MAUT MENGHALANG DI JALANAN .MATI BUKANLAH NODA YANG MENCERNAKAN BAGI SEORANG BERDARAH PAHLAWAN . BILA DI SERTAI NIAT IKHAS BERKORBAN.UNTUK BERJUANG MEMBELA KEBENARAN. KU SERAHKAN SEGENAP JIWA DAN RAGA. DALAM PERANG SUCI MEMBELA AGAMA. LEBIH BAIK MATI DARIPADA HIDUP HINA. JIKA MASIH HIDUP AKU TIDAK KECEWA. DAN JIKA MATI AKAU TIDAK AKAN TERCELA. ALANGKAH HINANYA HIDUP DI BAWAH iKAKI DERHAKA. ( Saidna Husain)

Tuesday, March 9, 2010

SURAT BUAT SIPENGIRIM SURAT LAYANG

Tiba-tiba tengahari tadi aku menerima surat layang. Biasalah surat layang, tanpa nama tanpa alamat. Tiada tulisan tangan.Cuma Cop di sampul surat dari Kuala Lumpur.

Sebelum ini pun aku sering juga menerima surat yang di pos , tak kenal siapa si pengirimnya.surat berangkai..surat ramalan no ekor..surat suruh beli barang dan entah apa surat-surat lagi..aku pun tak ingat sebab tak kuasa nak melayan kerja-kerja yang lara serta membuang masa.

Tapi surat kali ini , agak asing bagi aku. Mungkin surat yang berbaur politik ini agak menarik perhatian aku. Bukan apa..mungkin aku terlalu baru dalam cubaan nak mengenali Politik , mungkin itu yang sebenarnya menarik hati aku memandangkan ini pertama kali aku menerimanya.

Aku tahu, ramai dari sahabat-sahabat aku yang di Melaka telah pun atau akan menerima surat layang seperti ini. Tapi mungkin mereka sudah tak heran lagi dan membakulkan sampahkan saja surat layang seperti itu kerana mungkin mereka dah biasa dengan surat -surat layang berbau politik tambah lagi apabila mereka dah lama berkecimpung dalam bidang politik.

Tapi bagi aku , ini perkara baru. Surat yang cuba memecah belahkan perpaduan PR.Tak cukup dengan propaganda di media-media malah di hantar melalui pos pula. Tak tahulah berapa banyak wang yang perlu dihabiskan , untuk menampal setem yang berharga 30 sen bagi setiap surat terutama bagi pengundi di Melaka.

Buat si pengirim surat ini, aku ingin bertanya. Mengapa perlu di ibaratkan membaling batu sembunyi tangan. Kalau kamu rasa benarnya apa yang kamu catitkan didalamnya, maka ayuh..nyatakan nama serta kedudukan kamu. Tidak perlu bimbang kalau kamu rasa ada kebenarannya dengan kata-kata kamu itu. Tidak perlu berselindung disebalik surat layang. Berani kerana benar. Tiada apa yang perlu di takutkan. Kamu bertanggungjawab diatas kenyataan kamu.Sedangkan surat ramalan no ekor pun ada no telepon serta nama pengirim yang boleh di hubungi, menunjukkan keberanian mereka meskipun mereka tahu itu adalah satu kesalahan di sisi Islam tapi sayang seribu kali sayang kamu yang begitu yakin dengan kenyataan yang di tulis tak berani untuk menyatakan nama sebenar apatah lagi no telepon.

Sekian.

Masturah Hassan
SU DMPBK

No comments: