HIMPUNAN HUJAU MENUJU PUTRA PERINGKAT NEGERI MELAKA

MUTIARA KATA

KEMULIAAN SEORANG MUKMIN IALAH APABILA DIA TIDAK BERGANTUNG KEPADA MANUSIA.

KEMENANGAN KEADILAN KEATAS KEZALIMAN LEBIH BESAR MAKNANYA DARIPADA KEMENANGAN KEJAHATAN KE ATAS ORANG YANG ZALIM


HIMPNAN HIJAU

HIMPNAN HIJAU
HIMPUNAN HIJAU MENUJU PUTRAJAYA PERINGKAT NEGERI MELAKA 24 JUN 2012

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'
AKU BERTEKAD UNTUK MAJU KE HADAPAN WALAU MAUT MENGHALANG DI JALANAN .MATI BUKANLAH NODA YANG MENCERNAKAN BAGI SEORANG BERDARAH PAHLAWAN . BILA DI SERTAI NIAT IKHAS BERKORBAN.UNTUK BERJUANG MEMBELA KEBENARAN. KU SERAHKAN SEGENAP JIWA DAN RAGA. DALAM PERANG SUCI MEMBELA AGAMA. LEBIH BAIK MATI DARIPADA HIDUP HINA. JIKA MASIH HIDUP AKU TIDAK KECEWA. DAN JIKA MATI AKAU TIDAK AKAN TERCELA. ALANGKAH HINANYA HIDUP DI BAWAH iKAKI DERHAKA. ( Saidna Husain)

Thursday, February 4, 2010

ALANGKAH BAGUSNYA ,KALAU RAMAI SEPETI DIA


"Aslamkm. Kak, esok ada tak usrah? saya rasa tak dpt pergi, sbb anak saya demam".itulah sms yang diterima dari pengerusi Lujnah Tarbiah Muslimat B.Katil, ustazah Noraini.

Aku terdiam seketika lantas tersenyum lagi. Begitulah ujian. Terus menerus tanpa ada hentinya.Ianya bagaikan kemuncup dijalanan, melekat dikaki kain disepanjang perjalanan.Adakalanya terpaksa berhenti untuk mencabut kemuncup-kemuncup itu dan perjalanan akan diteruskan lagi.

Setelah hampir 5 bulan , semua usrah muslimat cawangan terhenti seketika , sibuk dalam aktiviti-aktiviti muslimat kawasan dan kadang-kadang tak terkejar untuk memenuhi aktiviti cawangan.

Kasihan ustazah, dialah satu-satunya ustazah yang aktif dinegeri dan Kawasan. Bukan tidak ada ustazah yang lain tapi agak payah untuk aktif bersama-sama. Mungkin mereka terikat dengan jadual tugas yang tersendiri.

Walaubagaimana seperti yang dijanjikan , usrah cawangan ,muslimat pada hari semalam berjalan juga walaupun tanpa ustazah Noraini.Kupasan di buat dari buku "Peringkat Ta'rif 1".Buku dari lajnah Tarbiyah dan Perkaderan PAS. Cuma tafsir yang sepatutnya dikupas oleh Ustazah tidak dapat dibuat tanpa ustazah. Maklumlah ustazah pandai berbahasa Arab. Alhamdulillah.

"Setuju tak kalau selepas usrah, kita ziarah sekejap" aku minta pandangan dari 5 anak usrah yang hadir memandangkan ustazah tiada semalam.

"Eloklah itu, akak pun memang suka juga itu. kalau tak ada usrah macam ini , susah nak jumpa. Orang balik haji pun tak dapat nak pergi" kak J setuju di ikuti dengan persetujuan yang lain juga.

Kami terus kerumah kak Z. Suka benarnya hati nya menyambut kedatangan kami. Riang serta ceria di wajahnya. tak puas-puas nak menghabiskan ceritanya semasa di Mekah.
Macam-macam yang di hidangkan kepada kami.Maklumlah bukan senang nak jumpa sahabat datang ramai-ramai sebegitu walaupun rumah mereka berhampiran satu sama lain.

"Nanti akak datang bila ada usrah. Tak kannnnn lahhh... akak tak boleh datang 1 jam sebulan sekali ajaaa... tiba-tiba kak Z mempelawakan dirinya sendiri untuk hadir sama-sama usrah kami.

Aku tersenyum. Alhamdulillah kalau ramai orang macam kak Z ini. Kami belum pelawa apa-apa pun kepadanya tapi dia sendiri yang menawarkan dirinya.Kami hanya memberitahu bahawa kami baru balik dari usrah.Bukan mudah nak mengajak ahli-ahli muslimat bersama kami. Terlalu banyak alasan yang akan di berikan .
Mungkin kak Z ingin kembali bersama-sama dalam kebangkitan Islam ini, memandang sudah banyak tahun dia mendiamkan diri dalam jemaah muslimat di cawangannya.Dulu dia merupakan ketua Muslimat.Semuga ramai lagi muslimat-muslimat yang akan bersama-sama kami dalam arus ini.

InsyaALLAH, program usrah akan berjalan di cawangan lain diminggu depan pula. Dengan harapan yang amat tinggi pergantungan terhadap ALLAH SWT.Dia pemilik segala-galanya.

No comments: