HIMPUNAN HUJAU MENUJU PUTRA PERINGKAT NEGERI MELAKA

MUTIARA KATA

KEMULIAAN SEORANG MUKMIN IALAH APABILA DIA TIDAK BERGANTUNG KEPADA MANUSIA.

KEMENANGAN KEADILAN KEATAS KEZALIMAN LEBIH BESAR MAKNANYA DARIPADA KEMENANGAN KEJAHATAN KE ATAS ORANG YANG ZALIM


HIMPNAN HIJAU

HIMPNAN HIJAU
HIMPUNAN HIJAU MENUJU PUTRAJAYA PERINGKAT NEGERI MELAKA 24 JUN 2012

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'

BOYCOTT ISRAEL!!! 5S....SEX,SONG,SCREEN,SMOKES ,SPORT....KLIK DI GAMBAR UNTUK 'PALESTIN KINI'
AKU BERTEKAD UNTUK MAJU KE HADAPAN WALAU MAUT MENGHALANG DI JALANAN .MATI BUKANLAH NODA YANG MENCERNAKAN BAGI SEORANG BERDARAH PAHLAWAN . BILA DI SERTAI NIAT IKHAS BERKORBAN.UNTUK BERJUANG MEMBELA KEBENARAN. KU SERAHKAN SEGENAP JIWA DAN RAGA. DALAM PERANG SUCI MEMBELA AGAMA. LEBIH BAIK MATI DARIPADA HIDUP HINA. JIKA MASIH HIDUP AKU TIDAK KECEWA. DAN JIKA MATI AKAU TIDAK AKAN TERCELA. ALANGKAH HINANYA HIDUP DI BAWAH iKAKI DERHAKA. ( Saidna Husain)

Tuesday, October 27, 2009

SALING TOLONG -MENOLONG , BANTU MEMBANTU DAN SAYANG-MENYAYANGI



Antara keperluan persaudaraan dalam Islam ialah saling tolong-menolong, bantu-membantu dan sayang-menyayangi.

Tidak ada nilainya persaudaraan kita jika tidak membantu saudara kita ketika diperlukan, membantunya ketika kesulitan dan mengasihinya ketika lemah.

"Bila suatu masyarakat yang hidup dalam kesenangan sementara terdapat didalamnya bermalam dengan kelaparan maka ALLAH dan RasulNya terlepas tanggungan terhadap mereka".

" Bukanlah dari kalangan orang yang beriman jika ia bermalam dalam keadaan kekenyangan sedangkan jiran sebelahnya bermalam dalam keadaan kelaparan"

"Dan bantu-membantulah kamu dalam kebaikkan dan ketaqwaan , dan janganlah kamu saling bantu-membantu dalam melakukan dosa dan pelanggarn.
(Al Maidah:2)

("Dan orang-orang yang sama ada lelaki dan perempuan , sebahgaian mereka adalah penolong bagi sebahagian yang lain ,mereka menyuruh kearah yang makruf dan mencegah dari yang mungkar") Al Taubah:71

'Orang-orang munafik itu, lelaki dan perempuan, sebahagian dengan sebahagian yang lain adalah sama , mereka menyuruh berbuat yang mungkar dan melarang berbuat yang ma'ruf dan mereka menggenggam tangan mereka.
Al Taubah :71